Senaste ämnen
Sök
Logga in
Statistik
Vi har 54 registrerade användare.Vår nyaste användare: scarhead
Våra användare har skrivit totalt 18367 inlägg i 774 ämnen
Hattricktråden
+6
Michael Jackson
Starkov
ottgra
Tim
Ludant
Wartem
10 posters
Sida 17 av 26
Sida 17 av 26 • 1 ... 10 ... 16, 17, 18 ... 21 ... 26
Hattricktråden
Ämnets första inlägg :
Jag postar en guide till hattrick här som jag skrivit eftersom jag vet att några i forumen spelar. Guiden går också att hitta i förbundet Camp Sun Tzu på hattrick men man behöver vara supporter för att kunna bli medlem där.
www.hattrick.org är ett gratis fotbollmanagerspel
Det här är en guide främst för nybörjare som vill komma igång snabbt med HT. Träning av målvakter ger dig möjlighet att välja uppställning fritt.
Jag förutsätter att du har skaffat dig en ypperlig tränare eller bättre och att du har gjort klart managerlicensen. Om du inte gjort detta läs här: http://erik.sajbertown.com/hattrick/start.php
Definition av Weektrading: Inköp av spelare med hög undernivå med syfte att sälja honom så fort hans förmåga gått upp ett steg.
Syfte: Att få in startkapital för mer långsiktiga strategier.
Verktyg: http://www.htdaytrading.com , http://www.aldeaglobal.net/psicotsi
Kommentar: Weektrading lämpar sig bäst för målvakter, detta eftersom utespelares undernivåer är svårare att tolka.
I högre divisioner och i lägen då man vill fokusera på sportsliga framsteg lämpar sig metoden sämre.
Alltihop bygger på att heltal säljer bättre än tal precis under. Alltså en spelar på 6.9 säljer för nästan hälften av en på 7.0 gör.
Man säljer alltså veckans träning till högstbjudande.
När man börjar spela hattrick så har man runt 2,5 miljoner i kassan efter utförd managerlicens. Dessa pengar räcker enligt min mening inte för en framgångsrik TO (träningsobjekt) satsning. Man behöver mer pengar och dessa får man genom weektrading.
Översikt:
Uppställningar: Alla, välj och vraka.
Träningstyp: Målvaktsträning.
Konditionsträningsdel: 10-15%.
Tränare: Går fint med ypperlig tränare för nya lag.
Antal träningsobjekt: 2 (4 för mer riskfyllda uppskattningsbyten i match).
Spelare att köpa in:
Målvakt: Ypperlig (6.9) eller Bra (5,9).
Försvar: Så högre desto bättre ( 3 försvarspoäng ger 1 extra åt målvaktsförmågan).
Fasta sistuationer: Ypperlig eller bättre här ger mycket tillbaka när det är dags att sälja. Även bra gör viss märkbar skillnad.
Ålder: 17-18 eller gamla 19 åringar.
Nivå när de ska säljas:
Direkt när de har höjt sig! Vänta i undantagsfall om formen eller konditionen sjunkit till bottennivåer (inte troligt). Med åldern faller värdet fort.
Tillvägagångssätt:
1. Stabens utformning för ett nystartat lag utan större tillgångar:
I många guider för nybörjare säger man att det alltid är bra att starta med en ypperlig tränare som har dålig ledarskapsförmåga.
Så det kör vi på. Han kostar runt 800k.
Så här ser min stablineup ut:
Position Anställd Kostnad/vecka
Målvaktstränare 8 144 000 kr
Hjälptränare 2 36 000 kr
Idrottspsykologer 3 54000 kr
Presstalesmän 2 36 000 kr
Ekonomer 0 0 kr
Massörer 2 36 000 kr
Läkare 1 18 000 kr
Totalt 18 324 000 kr
Idrottspsykologerna kan nog bantas till 1-2 för lag så pass långt ner som mitt. Antalet målvaktstränare kan också diskuteras, det finns vad jag vet inte någon riktigt tillförlitlig statistik över hur mycket mindre varje extra tränare ger åt träningen. Tänk på att målvaktstränare + hjälptränare inte får överstiga 10 stycken tillsammans.
Jag har 2 hjälptränare för att supporta mina utespelare.
2. Inköp av spelare & träning
Viktigt att tänka på:
Spelaren ska vara så ung som möjligt då jag märkt att värdeökningen efter uppgången till nästa steg i % blir större ju yngre spelaren är.
Se upp för gamla 18 åringar, priset får inte samma boost efter höjningen.
Biförmågor viktiga, samma sak gäller även här angående värdeökningen.
Spelaren ska naturligtvis vara så nära att höja sig som möjligt.
I åldern 17-18 år lämpar sig höga ypperliga målvakter att köra WT med, i högre nivåer än ypperlig finns det helt enkelt inte tillräckligt många objekt på transfern för att WT ska löna sig, mer bevakning osv.
Enastående kan kanske fungera men högre än det är det ganska lönlöst enligt vad jag har sett.
[q=collin2]
Ang. åldern vid inköp/försäljning!
En sak man inte ska göra är att sälja vid 19 år! Då ligger spelarna som lägst i pris. Det kan förklaras på ett ganska enkelt sätt!
transfer sökningen är nu uppbyggd så att man söker så här
17-18
20-25
Om man ska söka med 19 år får man alltså söka 18-19 eller 19-21 vilket inte många gör!
Det är enda anledningen till att 19 åringar är billigare i pris och man får mer för en 20 åring med samma förmågor som en 19 åring!
[/q]
Denna tes verkar stämma mycket bra, jag har på sistone gjort riktiga kap genom att köpa gamla 19 åringar som jag tänker sälja när de fyllt 20.
En uppsättning TO är lika med 2x antalet träningsbara platser per match eftersom man både kan köra serie och träningsmatch.
En eller två uppsättningar spelare per vecka? Om man delar upp matcherna mellan två uppsättningar genom byten så har man potentialen att höja dubbelt så många.
Träningsmängden är naturligtvis oförändrad. Om man kör med spelarbyte under matcher så kan det vara klokt att låta dem få full konditionsträning genom att sätta in dem i lediga B-lagsplatser. Mot detta har man skaderisken att ta ställning till.
Från manualen: "Spelare som spelat minst 90 minuter under veckan får 100% av lagets konditionsträningseffekt. De som spelat mindre än 90 minuter (t ex avbytare) får 75% av effekten, plus en andel för varje minut de spelat. Övriga spelare i truppen som inte spelat under veckan, men är friska nog för att träna (spelare med en veckas skada eller mindre) får halva effekten."
Plus och minus att ha dubbel uppsättning av TO som jag ser det.
+ Fler potentiella höjningar = mer klirr i kassan.
+ Om någon blir skadad så har man fortfarande en annan som kan ta över. Man sprider ut risken.
+ Byten innebär bättre resultat i matcherna beroende på konditionen.
- Om ingen höjer sig så har man dubbel förlust.
- Tar mer tid att hitta dubbel uppsättning spelare för varje vecka.
- Om spelaren som man byter in blir skadad så finns det ingen ersättare.
- Byten innebär att spelarna måste vara närmare höjning än annars vilket i sin tur gör att priserna går upp på transfern.
Börja med att köpa ypperliga spelare som ligger på gränsen mot enastående alternativt bra spelare som ligger på gränsen till ypperlig.
En ypperlig på 6.9 brukar ligga runt 500-600 k. Om du lyckas höja honom så kan du räkna med att få honom sålt för mellan 850k och 2 mille beroende på hans biförmågor, ålder, form och kondition.
Spelarförmågeuppdateringen äger rum runt kl. 22.00 på torsdagar.
4. Försäljning.
Det finns många idéer om när det är som bäst att sätta ut spelarna på transfern.
Om man sätter när ut när det finns många inloggade så betyder det fler potentiella köpare men
samtidigt troligen fler objekt att konkurrera med som säljs ungefär samtidigt. Sätt inte priset för högt men inte för lågt heller är mitt råd. Sätt det för lite mindre än vad du tror att spelaren är värd. Mellan 800k och 1 mille brukar jag sätta mina nyss "upplevlade" ena målvakter. Om t.ex. 999.999 gör fler intresserade än 1.000.000 tycker jag är en intressant frågeställning, det borde ju nästan göra det eftersom det är färre siffror och då för en sekund upplevs som billigare.
Det kan vara klokt att köpa en enastående tränare efter ett tag då man sett att allt funkar och man har råd till det.
Om du har kommentarer eller frågor på texten så ställ gärna dem här.För diskussion om Weektrading hänvisas du till diskussionstråden. [link=Read.aspx?t=13132073&v=0]
Jag postar en guide till hattrick här som jag skrivit eftersom jag vet att några i forumen spelar. Guiden går också att hitta i förbundet Camp Sun Tzu på hattrick men man behöver vara supporter för att kunna bli medlem där.
www.hattrick.org är ett gratis fotbollmanagerspel
Det här är en guide främst för nybörjare som vill komma igång snabbt med HT. Träning av målvakter ger dig möjlighet att välja uppställning fritt.
Jag förutsätter att du har skaffat dig en ypperlig tränare eller bättre och att du har gjort klart managerlicensen. Om du inte gjort detta läs här: http://erik.sajbertown.com/hattrick/start.php
Definition av Weektrading: Inköp av spelare med hög undernivå med syfte att sälja honom så fort hans förmåga gått upp ett steg.
Syfte: Att få in startkapital för mer långsiktiga strategier.
Verktyg: http://www.htdaytrading.com , http://www.aldeaglobal.net/psicotsi
Kommentar: Weektrading lämpar sig bäst för målvakter, detta eftersom utespelares undernivåer är svårare att tolka.
I högre divisioner och i lägen då man vill fokusera på sportsliga framsteg lämpar sig metoden sämre.
Alltihop bygger på att heltal säljer bättre än tal precis under. Alltså en spelar på 6.9 säljer för nästan hälften av en på 7.0 gör.
Man säljer alltså veckans träning till högstbjudande.
När man börjar spela hattrick så har man runt 2,5 miljoner i kassan efter utförd managerlicens. Dessa pengar räcker enligt min mening inte för en framgångsrik TO (träningsobjekt) satsning. Man behöver mer pengar och dessa får man genom weektrading.
Översikt:
Uppställningar: Alla, välj och vraka.
Träningstyp: Målvaktsträning.
Konditionsträningsdel: 10-15%.
Tränare: Går fint med ypperlig tränare för nya lag.
Antal träningsobjekt: 2 (4 för mer riskfyllda uppskattningsbyten i match).
Spelare att köpa in:
Målvakt: Ypperlig (6.9) eller Bra (5,9).
Försvar: Så högre desto bättre ( 3 försvarspoäng ger 1 extra åt målvaktsförmågan).
Fasta sistuationer: Ypperlig eller bättre här ger mycket tillbaka när det är dags att sälja. Även bra gör viss märkbar skillnad.
Ålder: 17-18 eller gamla 19 åringar.
Nivå när de ska säljas:
Direkt när de har höjt sig! Vänta i undantagsfall om formen eller konditionen sjunkit till bottennivåer (inte troligt). Med åldern faller värdet fort.
Tillvägagångssätt:
1. Stabens utformning för ett nystartat lag utan större tillgångar:
I många guider för nybörjare säger man att det alltid är bra att starta med en ypperlig tränare som har dålig ledarskapsförmåga.
Så det kör vi på. Han kostar runt 800k.
Så här ser min stablineup ut:
Position Anställd Kostnad/vecka
Målvaktstränare 8 144 000 kr
Hjälptränare 2 36 000 kr
Idrottspsykologer 3 54000 kr
Presstalesmän 2 36 000 kr
Ekonomer 0 0 kr
Massörer 2 36 000 kr
Läkare 1 18 000 kr
Totalt 18 324 000 kr
Idrottspsykologerna kan nog bantas till 1-2 för lag så pass långt ner som mitt. Antalet målvaktstränare kan också diskuteras, det finns vad jag vet inte någon riktigt tillförlitlig statistik över hur mycket mindre varje extra tränare ger åt träningen. Tänk på att målvaktstränare + hjälptränare inte får överstiga 10 stycken tillsammans.
Jag har 2 hjälptränare för att supporta mina utespelare.
2. Inköp av spelare & träning
Viktigt att tänka på:
Spelaren ska vara så ung som möjligt då jag märkt att värdeökningen efter uppgången till nästa steg i % blir större ju yngre spelaren är.
Se upp för gamla 18 åringar, priset får inte samma boost efter höjningen.
Biförmågor viktiga, samma sak gäller även här angående värdeökningen.
Spelaren ska naturligtvis vara så nära att höja sig som möjligt.
I åldern 17-18 år lämpar sig höga ypperliga målvakter att köra WT med, i högre nivåer än ypperlig finns det helt enkelt inte tillräckligt många objekt på transfern för att WT ska löna sig, mer bevakning osv.
Enastående kan kanske fungera men högre än det är det ganska lönlöst enligt vad jag har sett.
[q=collin2]
Ang. åldern vid inköp/försäljning!
En sak man inte ska göra är att sälja vid 19 år! Då ligger spelarna som lägst i pris. Det kan förklaras på ett ganska enkelt sätt!
transfer sökningen är nu uppbyggd så att man söker så här
17-18
20-25
Om man ska söka med 19 år får man alltså söka 18-19 eller 19-21 vilket inte många gör!
Det är enda anledningen till att 19 åringar är billigare i pris och man får mer för en 20 åring med samma förmågor som en 19 åring!
[/q]
Denna tes verkar stämma mycket bra, jag har på sistone gjort riktiga kap genom att köpa gamla 19 åringar som jag tänker sälja när de fyllt 20.
En uppsättning TO är lika med 2x antalet träningsbara platser per match eftersom man både kan köra serie och träningsmatch.
En eller två uppsättningar spelare per vecka? Om man delar upp matcherna mellan två uppsättningar genom byten så har man potentialen att höja dubbelt så många.
Träningsmängden är naturligtvis oförändrad. Om man kör med spelarbyte under matcher så kan det vara klokt att låta dem få full konditionsträning genom att sätta in dem i lediga B-lagsplatser. Mot detta har man skaderisken att ta ställning till.
Från manualen: "Spelare som spelat minst 90 minuter under veckan får 100% av lagets konditionsträningseffekt. De som spelat mindre än 90 minuter (t ex avbytare) får 75% av effekten, plus en andel för varje minut de spelat. Övriga spelare i truppen som inte spelat under veckan, men är friska nog för att träna (spelare med en veckas skada eller mindre) får halva effekten."
Plus och minus att ha dubbel uppsättning av TO som jag ser det.
+ Fler potentiella höjningar = mer klirr i kassan.
+ Om någon blir skadad så har man fortfarande en annan som kan ta över. Man sprider ut risken.
+ Byten innebär bättre resultat i matcherna beroende på konditionen.
- Om ingen höjer sig så har man dubbel förlust.
- Tar mer tid att hitta dubbel uppsättning spelare för varje vecka.
- Om spelaren som man byter in blir skadad så finns det ingen ersättare.
- Byten innebär att spelarna måste vara närmare höjning än annars vilket i sin tur gör att priserna går upp på transfern.
Börja med att köpa ypperliga spelare som ligger på gränsen mot enastående alternativt bra spelare som ligger på gränsen till ypperlig.
En ypperlig på 6.9 brukar ligga runt 500-600 k. Om du lyckas höja honom så kan du räkna med att få honom sålt för mellan 850k och 2 mille beroende på hans biförmågor, ålder, form och kondition.
Spelarförmågeuppdateringen äger rum runt kl. 22.00 på torsdagar.
4. Försäljning.
Det finns många idéer om när det är som bäst att sätta ut spelarna på transfern.
Om man sätter när ut när det finns många inloggade så betyder det fler potentiella köpare men
samtidigt troligen fler objekt att konkurrera med som säljs ungefär samtidigt. Sätt inte priset för högt men inte för lågt heller är mitt råd. Sätt det för lite mindre än vad du tror att spelaren är värd. Mellan 800k och 1 mille brukar jag sätta mina nyss "upplevlade" ena målvakter. Om t.ex. 999.999 gör fler intresserade än 1.000.000 tycker jag är en intressant frågeställning, det borde ju nästan göra det eftersom det är färre siffror och då för en sekund upplevs som billigare.
Det kan vara klokt att köpa en enastående tränare efter ett tag då man sett att allt funkar och man har råd till det.
Om du har kommentarer eller frågor på texten så ställ gärna dem här.
Senast ändrad av Wartem den sön apr 25, 2010 6:29 pm, ändrad totalt 1 gång
Wartem- Respekterad Veteran
Poäng : 4
Sysselsättning : Systemutvecklare
Sv: Hattricktråden
Så. Vad tror ni om nya ledaren?
Jag kommer bli tvungen att lägga om träningen. Sälja mina heltränade innermittar och istället köpa ett par TDF eller Yttrar. Eventuellt byta träningsprogram. Ytter eller Anfallsträning verkar lite intressant nu. Tips?
Jag kommer bli tvungen att lägga om träningen. Sälja mina heltränade innermittar och istället köpa ett par TDF eller Yttrar. Eventuellt byta träningsprogram. Ytter eller Anfallsträning verkar lite intressant nu. Tips?
Tim skrev:Så. Vad tror ni om nya ledaren?
Awesome.. Jag tror att IM kommer att bli billigare, 3-4-3 användas mera och 3-5-2 mindre. 2-4-4 verkar också lovande. Framspelsträning och anfallsträning kommer definitivt bli hetare. Det är redan najs med det så... Jag tror att det finns pengar att tjäna om man tränar upp lagom till att transfern har anpassat sig till förändringarna. Då kommer det att vara några veckor där efterfrågan är skyhög men tillgången sämre på anfallare. Backar kommer väl också få en liten boost men tror av någon anledning att den kommer bli mindre. Vi får se...
Bob skrev:Tim skrev:Så. Vad tror ni om nya ledaren?
Awesome.. Jag tror att IM kommer att bli billigare, 3-4-3 användas mera och 3-5-2 mindre. 2-4-4 verkar också lovande. Framspelsträning och anfallsträning kommer definitivt bli hetare. Det är redan najs med det så... Jag tror att det finns pengar att tjäna om man tränar upp lagom till att transfern har anpassat sig till förändringarna. Då kommer det att vara några veckor där efterfrågan är skyhög men tillgången sämre på anfallare. Backar kommer väl också få en liten boost men tror av någon anledning att den kommer bli mindre. Vi får se...
2-4-4 ger väl förstörd träning? :)
Tim skrev:Bob skrev:Tim skrev:Så. Vad tror ni om nya ledaren?
2-4-4 ger väl förstörd träning? :)
Ops.. ja det gör den, och kommer fortsätta göra. Jag läste inte tillräckligt noggrant.
Hattrick.org skrev:
Beträffande formationer
Ändringar av taktikvana och förvirring ingår i den här uppgraderingen. Sammanfattningsvis kan man säga att det kommer att bli lättare för dig att få och behålla taktikvana och den kommer att spela en större roll när det kommer till förvirring på planen. Dessutom:
- Du kan få taktikvana för alla möjliga uppställningar (2-5-3. 5-2-3 och 5-5-0 kommer att läggas till).
- Det kommer inte att gå att använda extrema formationer (fler än tre innerbackar/innermittfältare/anfallare, t.ex. 7-3-0 och 4-6-0).
- 4-4-2 kommer att behandlas precis som vilken annan uppställning som helst.
kahlimov (min målis) var skadad i en vecka så jag beslutade att köpa en ypperlig målvakt som är 25 år och 96 dagar. ska jag sälja honom som 25 eller 26 årig sen när kahlimov kommer tillbaka?
ottgra- Respekterad Veteran
Poäng : 3
Sysselsättning : Lite olika
Så fort som möljligt. 25 vore nog allra bäst då de som söker 20-25 också hittar, men det spelar ingen större roll.ottgra skrev:kahlimov (min målis) var skadad i en vecka så jag beslutade att köpa en ypperlig målvakt som är 25 år och 96 dagar. ska jag sälja honom som 25 eller 26 årig sen när kahlimov kommer tillbaka?
det borde jag klara. hur många dagar är ett år på hattrick ungefär? jag har typ fått det till 110 eller nåt sånt... :)
ottgra skrev:det borde jag klara. hur många dagar är ett år på hattrick ungefär? jag har typ fått det till 110 eller nåt sånt... :)
112 dagar. :)
Säljer ut lite spelare nu. Ta för er bara. :)
Får man vara så fräck och fråga om en träningsguide för framspel? Håller på att buda på ett par TDF samt ett par Snabba/Oförutsägbara yttrar.
Får man vara så fräck och fråga om en träningsguide för framspel? Håller på att buda på ett par TDF samt ett par Snabba/Oförutsägbara yttrar.
Det är en kille som kör en framspelsguide/dagbok overkill på Sun Tzu.. Han berättar i detalj om alla sina tankar och allt om sitt lag. Han skriver som om han var anställd av en tidning eller nått. ^^ Jag har inte orkat läsa, är inte aktiv alls längre. Han tog ett break nu (mycket förståligt). Men nu är han fullt igång igen. Han heter LVS_HT34 och hans lag LaVecchiaSignora. Det finns säkert fler som tränar framspel på forumet och som skriver dagbok men jag har inte följt forumet på några månader som sagt. Jag skrev själv dagbok där innan, var bland de första på forumet. Men nu håller jag mest mitt lag flytande.
Så tips till dig: Köp HT support och bli medlem på Camp Sun Tzu. Det lönar sig om du är intresserad och aktiv på HT. Det är en guldgruva ;)
Så tips till dig: Köp HT support och bli medlem på Camp Sun Tzu. Det lönar sig om du är intresserad och aktiv på HT. Det är en guldgruva ;)
Jo. En av anledningarna att skaffa Supporter var för just Camp Sun Tzu.
Ska kolla om jag har lite pengar att avvara. 290 spänn är visserligen ingenting i sammanhanget. Dock saknar jag internetbank. Får be farsan använda sin bank. Eller finns det nåt annat sätt?
Ska kolla om jag har lite pengar att avvara. 290 spänn är visserligen ingenting i sammanhanget. Dock saknar jag internetbank. Får be farsan använda sin bank. Eller finns det nåt annat sätt?
Tim skrev:Jo. En av anledningarna att skaffa Supporter var för just Camp Sun Tzu.
Vad jag vet så är det ända sättet.
Du kan ju använda windows tangentbord, skärmtangentbordet för större säkerhet om du vill när du slår in koden (för att förhindra eventuella keyloggers). Jag brukar ta hälften av koden på mitt tangentbord och andra hälften på skärmtangentbordet.
Tim skrev:Jo. En av anledningarna att skaffa Supporter var för just Camp Sun Tzu.
Är det krigarkinesen Sun Tzu?
Sun Tzu skrev: If fighting is sure to result in victory, then you must fight.
Sackman- Veteran
Sysselsättning : Våfflor
Sackman skrev:Tim skrev:Jo. En av anledningarna att skaffa Supporter var för just Camp Sun Tzu.
Är det krigarkinesen Sun Tzu?Sun Tzu skrev: If fighting is sure to result in victory, then you must fight.
Ja. Camp Sun Tzu - Träningstaktiker.
nu är det beslutångest om jag vill gå upp eller inte. om jag går upp kommer jag hit: http://alltid.org/league/4437/index/ . här är mitt lag om ni vill gämföra: http://alltid.org/team/5880/
vet inte riktigt hur jag ska göra. om jag ska lämna på WO i matchen mot 2:orna.... jag vet inte om jag klarar mig där men jag borde nog göra det. vad tror ni?
vet inte riktigt hur jag ska göra. om jag ska lämna på WO i matchen mot 2:orna.... jag vet inte om jag klarar mig där men jag borde nog göra det. vad tror ni?
Om du kan gå upp så gå upp. Det är det vanliga tipset. Även om du tror att du kanske ramlar ner igen.
Klart som fan du går upp. Ta chansen. Det värsta som kan hända är att du fallar tillbaka.
Förresten så är det inte säkert vilken grupp du hamnar i ännu. Om du har tur så hamnar du i en serie med bottar. Annars så tror jag om du snittar Feno i huvudförmågan så klarar du dig bra i sexan. :)
Förresten så är det inte säkert vilken grupp du hamnar i ännu. Om du har tur så hamnar du i en serie med bottar. Annars så tror jag om du snittar Feno i huvudförmågan så klarar du dig bra i sexan. :)
och hur många stjärnor i snitt då? och hur vet jag att jag inte kommer till den serien? så gick det ju med ludant. eller är det det att det är två st. som ska upp eller?
edit: ska jag börja köpa nu då? har bara 7,2 i kassan så några TO kanske skulle vara nödvändiga... :D btw. mina ytterbackar är rätt kassa och båda spelar bara 2 stjärnor :@ så det är nog det jag ska köpa nu... jag söker på försvar: enanstående-fenomenal och ytter: bra-enanstående och SU: hyfsad-enanstående... vad tror ni om det? SU:n är kanske lite låg men pallar inte bry mig,.. :) :)
edit: ska jag börja köpa nu då? har bara 7,2 i kassan så några TO kanske skulle vara nödvändiga... :D btw. mina ytterbackar är rätt kassa och båda spelar bara 2 stjärnor :@ så det är nog det jag ska köpa nu... jag söker på försvar: enanstående-fenomenal och ytter: bra-enanstående och SU: hyfsad-enanstående... vad tror ni om det? SU:n är kanske lite låg men pallar inte bry mig,.. :) :)
Senast ändrad av ottgra den ons mar 17, 2010 10:44 am, ändrad totalt 1 gång (Orsak för redigering : EDIT!)
Anders Ulffeldt
22 år och 38 dagar, TSI = 750
Har bra form och fenomenal kondition
målvakt:*
försvar:****
SU:*****
ytter:******
framspel:*****
målgörare:*****
fasta sit.:**
senast: 2 stjärnor. YM (han blev skadad)
Aurelio Stadelmann
26 år och 47 dagar, TSI = 1 660
Har ypperlig form och enastående kondition.
försvar:*****
SU:*******
ytter:****
målgörare:****
fasta sit.:*****
senast: 3 stjärnor IM (3,5 med mer kondis)
Dejan Schachinger
21 år och 37 dagar, TSI = 1 480
Har bra form och fenomenal kondition.
försvar:********
SU:****
ytter:***
framspel:****
målgörare:**
fasta sit.:***
senast: 2,5 stjärnor IB (3 med mer kondis)
Fredrik Klangflod
26 år och 28 dagar, TSI = 350
Har usel form och enastående kondition.
ytter:*****
fasta sit.:******
senast: 1 stjärna YM (1,5 med mer kondision)
Giuseppe Gastaldi
26 år och 86 dagar, TSI = 910
Har hyfsad form och ypperlig kondition.
målvakt:**
försvar:******
fasta sit.:****
senast: 1,5 stjärnor YB (2 med mer kondis)
Golan Bruchian
21 år och 32 dagar, TSI = 2 610
Har ypperlig form och fenomenal kondition. [Snabb]
senast: 3 stjärnor IB (3,5 med mer kondis)
Hakan Yorgan
23 år och 65 dagar, TSI = 980
Har bra form och bra kondition.
SU:***
målgörare:*******
senast: 2 stjärnor F (2,5 med mer kondition)
Jon Kill
21 år och 83 dagar, TSI = 580
Har ypperlig form och fenomenal kondition.
målgörare:***
fasta sit.:*
senast:2 stjärnor YM brukar köra honom som IM men pga skada fick han vara ytter.
Julius Magnusson
29 år och 12 dagar, TSI = 1 510
Har enastående form och enastående kondition. [Teknisk]
SU:**
senast: 3,5 stjärnor F (4 med mer kondision)
Kalle Rosenberg
19 år och 45 dagar, TSI = 1 220
Har bra form och enastående kondition.
försvar:*******
senast:2 stjärnor IB
Lucjan Samp
20 år och 99 dagar, TSI = 690
Har bra form och fenomenal kondition. [Teknisk]
senast:2 stjärnor IM (2,5 med mer kondition)
så. det var några av mina spelare. uppdaterar senare när jag orkar :) det kan ta tid :D
22 år och 38 dagar, TSI = 750
Har bra form och fenomenal kondition
senast: 2 stjärnor. YM (han blev skadad)
Aurelio Stadelmann
26 år och 47 dagar, TSI = 1 660
Har ypperlig form och enastående kondition.
SU:*******
fasta sit.:*****
senast: 3 stjärnor IM (3,5 med mer kondis)
Dejan Schachinger
21 år och 37 dagar, TSI = 1 480
Har bra form och fenomenal kondition.
fasta sit.:***
senast: 2,5 stjärnor IB (3 med mer kondis)
Fredrik Klangflod
26 år och 28 dagar, TSI = 350
Har usel form och enastående kondition.
ytter:*****
senast: 1 stjärna YM (1,5 med mer kondision)
Giuseppe Gastaldi
26 år och 86 dagar, TSI = 910
Har hyfsad form och ypperlig kondition.
målvakt:**
försvar:******
senast: 1,5 stjärnor YB (2 med mer kondis)
Golan Bruchian
21 år och 32 dagar, TSI = 2 610
Har ypperlig form och fenomenal kondition. [Snabb]
senast: 3 stjärnor IB (3,5 med mer kondis)
Hakan Yorgan
23 år och 65 dagar, TSI = 980
Har bra form och bra kondition.
SU:***
senast: 2 stjärnor F (2,5 med mer kondition)
Jon Kill
21 år och 83 dagar, TSI = 580
Har ypperlig form och fenomenal kondition.
målgörare:***
fasta sit.:*
senast:2 stjärnor YM brukar köra honom som IM men pga skada fick han vara ytter.
Julius Magnusson
29 år och 12 dagar, TSI = 1 510
Har enastående form och enastående kondition. [Teknisk]
SU:**
senast: 3,5 stjärnor F (4 med mer kondision)
Kalle Rosenberg
19 år och 45 dagar, TSI = 1 220
Har bra form och enastående kondition.
försvar:*******
senast:2 stjärnor IB
Lucjan Samp
20 år och 99 dagar, TSI = 690
Har bra form och fenomenal kondition. [Teknisk]
senast:2 stjärnor IM (2,5 med mer kondition)
så. det var några av mina spelare. uppdaterar senare när jag orkar :) det kan ta tid :D
Senast ändrad av ottgra den fre mar 19, 2010 2:48 pm, ändrad totalt 1 gång
Stirra dig inte blind på stjärnor. De påverkas av formen osv. Om du köper 30-32 åringar (Äldre om pengar saknas) med Fenomenal på sin huvudförmåga så klarar du dig nog kvar. Innan jag började med min träningssatsning så körde jag SU träning med 3-5-2 och 4-5-1. De kommer ta bort lite mittfältsstyrka om man kör ett 3mannamittfält. Så du kan hitta en uppställning som passar dig bra. Anpassa dig lite efter din träning så hittar du något som passar dig bra.
E: Förresten så tror jag du kör lite för mycket kondisträning. Hur många % kör du?
E: Förresten så tror jag du kör lite för mycket kondisträning. Hur många % kör du?
Tim skrev:Stirra dig inte blind på stjärnor. De påverkas av formen osv. Om du köper 30-32 åringar (Äldre om pengar saknas) med Fenomenal på sin huvudförmåga så klarar du dig nog kvar. Innan jag började med min träningssatsning så körde jag SU träning med 3-5-2 och 4-5-1. De kommer ta bort lite mittfältsstyrka om man kör ett 3mannamittfält. Så du kan hitta en uppställning som passar dig bra. Anpassa dig lite efter din träning så hittar du något som passar dig bra.
Själv gillar jag 4-3-3! :)
@Tim: jag kör 13 procent.
@macke: kör du hattrick macke? O_O
ottgra skrev:@Tim: jag kör 13 procent.
Nepp... =(
gör ett acc. grattis och inga nedladdningar krävs... :D
Sida 17 av 26 • 1 ... 10 ... 16, 17, 18 ... 21 ... 26
Sida 17 av 26
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
sön jan 13, 2019 1:11 am av Kaä
» OKEJ VAD HAR HÄNT FÖR BÖVELEN
mån aug 15, 2011 7:08 pm av Wartem
» Honouring of the Elder in Arviat
tor apr 14, 2011 10:32 pm av Wartem
» Ipad 3
ons apr 13, 2011 8:44 pm av Wartem
» Post?! Brevlåda?!
ons apr 13, 2011 7:39 pm av testadmin
» Dagens båt
ons apr 13, 2011 7:37 pm av testadmin
» NYA KLANER
sön apr 10, 2011 9:32 am av Wartem
» Rickrolled? D:
sön apr 10, 2011 9:16 am av Wartem
» 3:e värvning. ;D
sön apr 10, 2011 9:14 am av Wartem
» 2000 granplantor dumpade i skogen
sön apr 10, 2011 9:12 am av Wartem
» GRATTIS, NILS!!!
sön apr 10, 2011 12:23 am av testadmin
» Länktips;xD
sön apr 10, 2011 12:20 am av testadmin
» SMÖRET ÄR SLUT
fre apr 08, 2011 11:27 pm av testadmin
» ALV - no longer fjortis!
fre apr 08, 2011 3:46 pm av Brownie
» Bildkriget!
fre apr 08, 2011 2:58 pm av testadmin
» foods
fre apr 08, 2011 2:53 pm av testadmin
» Med plutonium tvingar vi dansken på knä!
fre apr 08, 2011 2:50 pm av testadmin
» Dagens låt
mån apr 04, 2011 9:49 pm av Wartem
» Non-swedes, check this thread out
mån apr 04, 2011 6:39 am av Brownie
» Fußball
sön apr 03, 2011 7:31 pm av ottgra