Senaste ämnen
Sök
Logga in
Statistik
Vi har 54 registrerade användare.Vår nyaste användare: scarhead
Våra användare har skrivit totalt 18367 inlägg i 774 ämnen
Journalist:)
5 posters
Sida 1 av 1
Journalist:)
Ja tycker kpwebben är en bra sida, och tidningen kp också, där har jag startat en tidning som heter Tigris-Tidningen. Jag ska sluta vara spammare, och satsa på att bli journalist. Jag tycker det är kul att skriva reportage, ge kritik, idèer, och sånt. Och jag och 4:a andra driver tidningen. Om ni vill vara med måste ni, bli medlem på kpwebben.se söka på mitt medlemsnamn: Mikander, klicka på bli kompis och skicka kpost. Och, ja har fått viktiga nyheter, min kompis Kevin som bor i Götreborg, såg för ca. 4 timmar sen idag, när hans skola brann upp, och den heter Torslandaskolan och ligger i Göteborg, m.m., jag har fått mycket att skriva, gillar ni att skriva, eller fota eller nåt?
Bat Masterson.- Respekterad Veteran
Poäng : 1
Sysselsättning : ladda korvar
Sv: Journalist:)
Acht...
Sackman- Veteran
Poäng : 4
Sysselsättning : Våfflor
Den där ankan ser god ut..
Till frågan.. nu finns väl inte Maul kvar på sidan right? men ja det är kul att formulera sig och fota är kul med... men vad ska man göra med alla bilder? :shock:
Till frågan.. nu finns väl inte Maul kvar på sidan right? men ja det är kul att formulera sig och fota är kul med... men vad ska man göra med alla bilder? :shock:
Wartem- Respekterad Veteran
Sysselsättning : Systemutvecklare
Nun liebe Kinder gebt fein acht!
Ja, fota är ju skitroligt, har massa bilder på mih själv på min kamera, men laddar ju ej upp på internet. Jag laddar upp dom på fatan, men jag visar bara bilder på minah teckningahr
Ibland kan ens bilder hamna på internet fast man inte vill det. Det räcker ju att du har bilderna på en hårdisk som är kopplad till en dator som i sin tur är uppkopplad till internet för att någon obehörig på ett eller annat sätt får tag i dem.
Finns också många exempel på ofrivillig fildelning, speciellt från den tiden då man lade ut saker direkt från sin hårdisk för åtkomst på nätet, då gällde det ju att lägga ut så mycket som möjligt för att kunna komma åt så mycket som möjligt. I den vevan så var det många som lade ut och som kanske fortfarande lägger ut hela hårdisken utan att tänka sig för.
Finns också många exempel på ofrivillig fildelning, speciellt från den tiden då man lade ut saker direkt från sin hårdisk för åtkomst på nätet, då gällde det ju att lägga ut så mycket som möjligt för att kunna komma åt så mycket som möjligt. I den vevan så var det många som lade ut och som kanske fortfarande lägger ut hela hårdisken utan att tänka sig för.
Wartem skrev:Ibland kan ens bilder hamna på internet fast man inte vill det. Det räcker ju att du har bilderna på en hårdisk som är kopplad till en dator som i sin tur är uppkopplad till internet för att någon obehörig på ett eller annat sätt får tag i dem.
Man kan ju också verkligen hacka sig in i en dator och få tag i bilderna därifrån. Men det är kanske lite överkurs, men ändå XD
Gäst- Gäst
Jo, de säger ju att det alltid går, frågan är bara HUR svårt det är. Dagens säkerhet är ju ändå ganska hög och många har ju både en fysisk brandvägg i routern och brandvägg i form av mjukvara installerat i datorn.
Det finns dem som kapat fler tusen datorer och använder dem för att pinga sönder serverar eller på annat sätt tvinga dem att sluta verka. Sen kan de hota stora företag att ta ner deras sidor om inte de betalar en viss summa pengar. Kul att läsa om :)
Det finns dem som kapat fler tusen datorer och använder dem för att pinga sönder serverar eller på annat sätt tvinga dem att sluta verka. Sen kan de hota stora företag att ta ner deras sidor om inte de betalar en viss summa pengar. Kul att läsa om :)
Sida 1 av 1
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
sön jan 13, 2019 1:11 am av Kaä
» OKEJ VAD HAR HÄNT FÖR BÖVELEN
mån aug 15, 2011 7:08 pm av Wartem
» Honouring of the Elder in Arviat
tor apr 14, 2011 10:32 pm av Wartem
» Ipad 3
ons apr 13, 2011 8:44 pm av Wartem
» Post?! Brevlåda?!
ons apr 13, 2011 7:39 pm av testadmin
» Dagens båt
ons apr 13, 2011 7:37 pm av testadmin
» NYA KLANER
sön apr 10, 2011 9:32 am av Wartem
» Rickrolled? D:
sön apr 10, 2011 9:16 am av Wartem
» 3:e värvning. ;D
sön apr 10, 2011 9:14 am av Wartem
» 2000 granplantor dumpade i skogen
sön apr 10, 2011 9:12 am av Wartem
» GRATTIS, NILS!!!
sön apr 10, 2011 12:23 am av testadmin
» Länktips;xD
sön apr 10, 2011 12:20 am av testadmin
» SMÖRET ÄR SLUT
fre apr 08, 2011 11:27 pm av testadmin
» ALV - no longer fjortis!
fre apr 08, 2011 3:46 pm av Brownie
» Bildkriget!
fre apr 08, 2011 2:58 pm av testadmin
» foods
fre apr 08, 2011 2:53 pm av testadmin
» Med plutonium tvingar vi dansken på knä!
fre apr 08, 2011 2:50 pm av testadmin
» Dagens låt
mån apr 04, 2011 9:49 pm av Wartem
» Non-swedes, check this thread out
mån apr 04, 2011 6:39 am av Brownie
» Fußball
sön apr 03, 2011 7:31 pm av ottgra