Liknande ämnen
Senaste ämnen
Sök
Logga in
Statistik
Vi har 54 registrerade användare.Vår nyaste användare: scarhead
Våra användare har skrivit totalt 18367 inlägg i 774 ämnen
Liknande ämnen
Rix FM - Förpestat Sverige sedan 1993
+3
Bat Masterson.
Starkov
Wartem
7 posters
Sida 1 av 1
Rix FM - Förpestat Sverige sedan 1993
Wikipedia skrev:RIX FM är Sveriges största nätverk av kommersiella radiostationer. Kanalen är Sveriges mest avlyssnade nationella radiostation,
bara P4:s 25 lokala kanaler har sammanlagt fler lyssnare. RIX FM sänds över 31 koncessionsområden, med sammanlagt över en miljon
lyssnare varje dag.
Nätverket drivs av MTG Radio och samarbetar med NRJ gällande annonsförsäljning och produktion av kanalen.
Jag behöver hjälp med att förstå en sak.
Rix FM är som det står överst en reklamkanal. Denna kanal sänder skräp till Sveriges radioapparater. Jag hörde dem för första gången för kanske 5 år sedan då de köpte upp NRJ:s radiofrekvens. NRJ tyckte jag faktiskt om, de sänder fortfarande på nätet.
Om du lyckats undvika Rix FM så skratta dig lycklig! Du har inte missat något!
Om jag kunde så skulle jag kasta hela skiten i Östersjön. De borde ändra sin slogan till "Sämst musik för länge sedan". De kör ju 20 kassa låtar om och om ingen, inget annat. Dessa 20 låtar är oftast gamla som gatan och detta är ändå den bästa biten... Reklamen dör man ju fan av.
Om jag nu lugnar ner mig lite och svarar på frågan: Varför tycker jag att det är en dålig radiokanal?
1. De sänder äcklig reklam som både är tråkig och fördummande.
2. De sänder usel musik, bara usel musik. Just den här punkten kan jag lite förstå är en smakfråga.
3. Deras variation av låtar som de spelar är nästintill obefintlig, det är verkligen bara 20 låtar som de blandar lite.
4. De fular ner t.ex. taxibilar med deras äckliga slogan.
5. De är kaxiga jävlar som själva tror att det de sänder är bra. Av detta kan man dra slutsatsen att de är dumma i meningen korkade. Efterblivna är dock ett för starkt ord, men inte långt ifrån.
6. Deras musik är föråldrad samtidigt som de uppger att den är ny.
7. Väldigt många butiker spelar deras dynga och man tvingas stå ut eller gå därifrån. Man kommer knappast undan alltså och tvingas lyssa på kanalen.
8. Deras "snack" alltså prat mellan låtarna är fördummande och tråkigt. Inte nog med att det är innehållslöst och ointressant, det är tråkigt också.
Deras radiokanal teckning är ofta starkare än de flesta andra kanaler, vilket i sig är skamligt. Ofta är det den ända kanalen som man kan få in på radion,
med undantag då för deras andra kanal, lugna favoriter. Mitt omdöme om den kanalen tror jag vi hoppar, det är knappast mer smickrande iaf.
Så till min fråga, eller frågor:
Varför i helvete lyssnar folk frivilligt på den här kanalen när det går att slippa?
Varför förstör t.ex. klädbutiker fullständigt ens dag med att spela denna dynga i sina högtalare? Har de någon sorts avtal för att spela skiten?
Får de pengar för det? Jag förstår det icke!
Senast ändrad av Wartem den lör dec 26, 2009 4:48 pm, ändrad totalt 1 gång
Wartem- Respekterad Veteran
Poäng : 4
Sysselsättning : Systemutvecklare
Sv: Rix FM - Förpestat Sverige sedan 1993
Jag håller med. Rix FM är verkligen skräp. Om nile city skulle ha funnits som radiokanal så .. då skulle jag lyssna på dem. :D
Haha jag med :)
Wartem- Respekterad Veteran
Sysselsättning : Systemutvecklare
rix fm suger, ni har verkligen rätt,
Bat Masterson.- Respekterad Veteran
Poäng : 1
Sysselsättning : ladda korvar
Ner med rix fm!
Ludant- Respekterad Veteran
Poäng : 3
Sysselsättning : Scoting, trumpet, hattrick och midnight.
Överspelad musik just nu!
Häeej, nu bliere Lady Gaga med Bad Romance sen blire Fairytale, sen Lady Gaga igen, sen blire Fairytale, sen Lady Gaga igen, sen blire Fairytale sen Lady Gaga igen, sen blire Fairytale sen Lady Gaga igen, sen blire Fairytale sen Lady Gaga igen, sen blire Fairytale sen Lady Gaga igen, sen blire Fairytale sen Lady Gaga igen, sen blire Fairytale sen Lady Gaga igen, sen blire Fairytale sen Lady Gaga igen, sen blire Fairytale sen Lady Gaga igen, sen blire Fairytale sen Lady Gaga igen, sen blire Fairytale sen Lady Gaga igen, sen blire Fairytale sen Lady Gaga igen, sen blire Fairytale sen Lady Gaga igen, sen blire Fairytale sen Lady Gaga igen, sen blire Fairytale sen Lady Gaga igen, sen blire Fairytale sen Lady Gaga igen, sen blire Fairytale sen Lady Gaga igen, sen blire Fairytale sen Lady Gaga igen, sen blire Fairytale sen Lady Gaga igen, sen blire Fairytale sen Lady Gaga igen, sen blire Fairytale sen Lady Gaga igen, sen blire Fairytale sen Lady Gaga igen, sen blire Fairytale sen Lady Gaga igen, sen blire Fairytale sen Lady Gaga igen, sen blire Fairytale sen Lady Gaga igen, sen blire Fairytale sen Lady Gaga igen, sen blire Fairytale sen Lady Gaga igen, sen blire Fairytale sen Lady Gaga igen, sen blire Fairytale sen Lady Gaga igen, sen blire Fairytale sen Lady Gaga igen, sen blire Fairytale sen Lady Gaga igen, sen blire Fairytale sen Lady Gaga igen, sen blire Fairytale sen Lady Gaga igen, sen blire Fairytale sen Lady Gaga igen, sen blire Fairytale sen Lady Gaga igen, sen blire Fairytale sen Lady Gaga igen, sen blire Fairytale sen Lady Gaga igen, sen blire Fairytale sen Lady Gaga igen, sen blire Fairytale sen Lady Gaga igen, sen blire Fairytale sen Lady Gaga igen, sen blire Fairytale sen Lady Gaga igen, sen blire Fairytale sen Lady Gaga igen, sen blire Fairytale sen Lady Gaga igen, sen blire Fairytale sen Lady Gaga igen, sen blire Fairytale sen Lady Gaga igen, sen blire Fairytale sen Lady Gaga igen, sen blire Fairytale sen Lady Gaga igen, sen blire Fairytale sen Lady Gaga igen, sen blire Fairytale sen Lady Gaga igen, sen blire Fairytale sen Lady Gaga igen, sen blire Fairytale sen Lady Gaga igen, sen blire Fairytale sen Lady Gaga igen, sen blire Fairytale sen Lady Gaga igen, sen blire Fairytale sen Lady Gaga igen, sen blire Fairytale sen Lady Gaga igen, sen blire Fairytale sen Lady Gaga igen, sen blire Fairytale sen Lady Gaga igen, sen blire Fairytale sen Lady Gaga igen, sen blire Fairytale sen Lady Gaga igen, sen blire Fairytale sen Lady Gaga igen, sen blire Fairytale och sen avslutar vi med en låt från 1938.
Det där är RIX FM, dom spelar the same shit hela tiden!
Häeej, nu bliere Lady Gaga med Bad Romance sen blire Fairytale, sen Lady Gaga igen, sen blire Fairytale, sen Lady Gaga igen, sen blire Fairytale sen Lady Gaga igen, sen blire Fairytale sen Lady Gaga igen, sen blire Fairytale sen Lady Gaga igen, sen blire Fairytale sen Lady Gaga igen, sen blire Fairytale sen Lady Gaga igen, sen blire Fairytale sen Lady Gaga igen, sen blire Fairytale sen Lady Gaga igen, sen blire Fairytale sen Lady Gaga igen, sen blire Fairytale sen Lady Gaga igen, sen blire Fairytale sen Lady Gaga igen, sen blire Fairytale sen Lady Gaga igen, sen blire Fairytale sen Lady Gaga igen, sen blire Fairytale sen Lady Gaga igen, sen blire Fairytale sen Lady Gaga igen, sen blire Fairytale sen Lady Gaga igen, sen blire Fairytale sen Lady Gaga igen, sen blire Fairytale sen Lady Gaga igen, sen blire Fairytale sen Lady Gaga igen, sen blire Fairytale sen Lady Gaga igen, sen blire Fairytale sen Lady Gaga igen, sen blire Fairytale sen Lady Gaga igen, sen blire Fairytale sen Lady Gaga igen, sen blire Fairytale sen Lady Gaga igen, sen blire Fairytale sen Lady Gaga igen, sen blire Fairytale sen Lady Gaga igen, sen blire Fairytale sen Lady Gaga igen, sen blire Fairytale sen Lady Gaga igen, sen blire Fairytale sen Lady Gaga igen, sen blire Fairytale sen Lady Gaga igen, sen blire Fairytale sen Lady Gaga igen, sen blire Fairytale sen Lady Gaga igen, sen blire Fairytale sen Lady Gaga igen, sen blire Fairytale sen Lady Gaga igen, sen blire Fairytale sen Lady Gaga igen, sen blire Fairytale sen Lady Gaga igen, sen blire Fairytale sen Lady Gaga igen, sen blire Fairytale sen Lady Gaga igen, sen blire Fairytale sen Lady Gaga igen, sen blire Fairytale sen Lady Gaga igen, sen blire Fairytale sen Lady Gaga igen, sen blire Fairytale sen Lady Gaga igen, sen blire Fairytale sen Lady Gaga igen, sen blire Fairytale sen Lady Gaga igen, sen blire Fairytale sen Lady Gaga igen, sen blire Fairytale sen Lady Gaga igen, sen blire Fairytale sen Lady Gaga igen, sen blire Fairytale sen Lady Gaga igen, sen blire Fairytale sen Lady Gaga igen, sen blire Fairytale sen Lady Gaga igen, sen blire Fairytale sen Lady Gaga igen, sen blire Fairytale sen Lady Gaga igen, sen blire Fairytale sen Lady Gaga igen, sen blire Fairytale sen Lady Gaga igen, sen blire Fairytale sen Lady Gaga igen, sen blire Fairytale sen Lady Gaga igen, sen blire Fairytale sen Lady Gaga igen, sen blire Fairytale sen Lady Gaga igen, sen blire Fairytale sen Lady Gaga igen, sen blire Fairytale sen Lady Gaga igen, sen blire Fairytale och sen avslutar vi med en låt från 1938.
Det där är RIX FM, dom spelar the same shit hela tiden!
Sackman- Veteran
Sysselsättning : Våfflor
Sackman skrev:Häeej, nu bliere Lady Gaga med Bad Romance sen blire Fairytale, sen Lady Gaga igen, sen blire Fairytale, sen Lady Gaga igen, sen blire Fairytale sen Lady Gaga igen, sen blire Fairytale sen Lady Gaga igen, sen blire blablabla...
Den onödigt överflödiga reklamen då? o.O
Tim skrev:Sackman skrev:Häeej, nu bliere Lady Gaga med Bad Romance sen blire Fairytale, sen Lady Gaga igen, sen blire Fairytale, sen Lady Gaga igen, sen blire Fairytale sen Lady Gaga igen, sen blire Fairytale sen Lady Gaga igen, sen blire blablabla...
Den onödigt överflödiga reklamen då? o.O
MEKONOMEN - VI GÖR DITT BILLIV ENKLARE!
Sackman- Veteran
Sysselsättning : Våfflor
Dom spelar samma låtar varje dag.
Erik G - Higher - VAREVIGASTE DAG
Innan:
Sarah Down Finner - Moving On
VARFÖR KAN DOM INTE TEJPA IHOP MUNNARNA, SKAFFA EN BRA MUSIKSMAK, TA BORT DEN JÄVLA ÄCKLIGA REKLAMEN OCH SPELA? ELLER ÄNNU BÄTTRE:
SLUTA HELT SÅ VI KAN LYSSNA PÅ SÅNT VI VILL LYSSNA PÅ!
Erik G - Higher - VAREVIGASTE DAG
Innan:
Sarah Down Finner - Moving On
VARFÖR KAN DOM INTE TEJPA IHOP MUNNARNA, SKAFFA EN BRA MUSIKSMAK, TA BORT DEN JÄVLA ÄCKLIGA REKLAMEN OCH SPELA? ELLER ÄNNU BÄTTRE:
SLUTA HELT SÅ VI KAN LYSSNA PÅ SÅNT VI VILL LYSSNA PÅ!
Sida 1 av 1
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
sön jan 13, 2019 1:11 am av Kaä
» OKEJ VAD HAR HÄNT FÖR BÖVELEN
mån aug 15, 2011 7:08 pm av Wartem
» Honouring of the Elder in Arviat
tor apr 14, 2011 10:32 pm av Wartem
» Ipad 3
ons apr 13, 2011 8:44 pm av Wartem
» Post?! Brevlåda?!
ons apr 13, 2011 7:39 pm av testadmin
» Dagens båt
ons apr 13, 2011 7:37 pm av testadmin
» NYA KLANER
sön apr 10, 2011 9:32 am av Wartem
» Rickrolled? D:
sön apr 10, 2011 9:16 am av Wartem
» 3:e värvning. ;D
sön apr 10, 2011 9:14 am av Wartem
» 2000 granplantor dumpade i skogen
sön apr 10, 2011 9:12 am av Wartem
» GRATTIS, NILS!!!
sön apr 10, 2011 12:23 am av testadmin
» Länktips;xD
sön apr 10, 2011 12:20 am av testadmin
» SMÖRET ÄR SLUT
fre apr 08, 2011 11:27 pm av testadmin
» ALV - no longer fjortis!
fre apr 08, 2011 3:46 pm av Brownie
» Bildkriget!
fre apr 08, 2011 2:58 pm av testadmin
» foods
fre apr 08, 2011 2:53 pm av testadmin
» Med plutonium tvingar vi dansken på knä!
fre apr 08, 2011 2:50 pm av testadmin
» Dagens låt
mån apr 04, 2011 9:49 pm av Wartem
» Non-swedes, check this thread out
mån apr 04, 2011 6:39 am av Brownie
» Fußball
sön apr 03, 2011 7:31 pm av ottgra