Nya Midnight
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.
Liknande ämnen
    Senaste ämnen
    » Är någon här?
    Rix FM - Förpestat Sverige sedan 1993 Emptysön jan 13, 2019 1:11 am av Kaä

    » OKEJ VAD HAR HÄNT FÖR BÖVELEN
    Rix FM - Förpestat Sverige sedan 1993 Emptymån aug 15, 2011 7:08 pm av Wartem

    » Honouring of the Elder in Arviat
    Rix FM - Förpestat Sverige sedan 1993 Emptytor apr 14, 2011 10:32 pm av Wartem

    » Ipad 3
    Rix FM - Förpestat Sverige sedan 1993 Emptyons apr 13, 2011 8:44 pm av Wartem

    » Post?! Brevlåda?!
    Rix FM - Förpestat Sverige sedan 1993 Emptyons apr 13, 2011 7:39 pm av testadmin

    » Dagens båt
    Rix FM - Förpestat Sverige sedan 1993 Emptyons apr 13, 2011 7:37 pm av testadmin

    » NYA KLANER
    Rix FM - Förpestat Sverige sedan 1993 Emptysön apr 10, 2011 9:32 am av Wartem

    » Rickrolled? D:
    Rix FM - Förpestat Sverige sedan 1993 Emptysön apr 10, 2011 9:16 am av Wartem

    » 3:e värvning. ;D
    Rix FM - Förpestat Sverige sedan 1993 Emptysön apr 10, 2011 9:14 am av Wartem

    » 2000 granplantor dumpade i skogen
    Rix FM - Förpestat Sverige sedan 1993 Emptysön apr 10, 2011 9:12 am av Wartem

    » GRATTIS, NILS!!!
    Rix FM - Förpestat Sverige sedan 1993 Emptysön apr 10, 2011 12:23 am av testadmin

    » Länktips;xD
    Rix FM - Förpestat Sverige sedan 1993 Emptysön apr 10, 2011 12:20 am av testadmin

    » SMÖRET ÄR SLUT
    Rix FM - Förpestat Sverige sedan 1993 Emptyfre apr 08, 2011 11:27 pm av testadmin

    » ALV - no longer fjortis!
    Rix FM - Förpestat Sverige sedan 1993 Emptyfre apr 08, 2011 3:46 pm av Brownie

    » Bildkriget!
    Rix FM - Förpestat Sverige sedan 1993 Emptyfre apr 08, 2011 2:58 pm av testadmin

    » foods
    Rix FM - Förpestat Sverige sedan 1993 Emptyfre apr 08, 2011 2:53 pm av testadmin

    » Med plutonium tvingar vi dansken på knä!
    Rix FM - Förpestat Sverige sedan 1993 Emptyfre apr 08, 2011 2:50 pm av testadmin

    » Dagens låt
    Rix FM - Förpestat Sverige sedan 1993 Emptymån apr 04, 2011 9:49 pm av Wartem

    » Non-swedes, check this thread out
    Rix FM - Förpestat Sverige sedan 1993 Emptymån apr 04, 2011 6:39 am av Brownie

    » Fußball
    Rix FM - Förpestat Sverige sedan 1993 Emptysön apr 03, 2011 7:31 pm av ottgra

    Sök
     
     

    Visa resultat som:
     


    Rechercher Avancerad sökning

    Logga in

    Jag har glömt mitt lösenord

    Statistik
    Vi har 54 registrerade användare.
    Vår nyaste användare: scarhead

    Våra användare har skrivit totalt 18367 inlägg i 774 ämnen
    Länkar
    free forumfree forum
    Chattrum

    [ Copy this | Start New | Full Size ]
    Liknande ämnen

      Rix FM - Förpestat Sverige sedan 1993

      +3
      Bat Masterson.
      Starkov
      Wartem
      7 posters

      Gå ner

      Rix FM - Förpestat Sverige sedan 1993 Empty Rix FM - Förpestat Sverige sedan 1993

      Inlägg av Wartem lör dec 26, 2009 4:45 pm

      Wikipedia skrev:RIX FM är Sveriges största nätverk av kommersiella radiostationer. Kanalen är Sveriges mest avlyssnade nationella radiostation,
      bara P4:s 25 lokala kanaler har sammanlagt fler lyssnare. RIX FM sänds över 31 koncessionsområden, med sammanlagt över en miljon
      lyssnare varje dag.
      Nätverket drivs av MTG Radio och samarbetar med NRJ gällande annonsförsäljning och produktion av kanalen.


      Jag behöver hjälp med att förstå en sak.

      Rix FM är som det står överst en reklamkanal. Denna kanal sänder skräp till Sveriges radioapparater. Jag hörde dem för första gången för kanske 5 år sedan då de köpte upp NRJ:s radiofrekvens. NRJ tyckte jag faktiskt om, de sänder fortfarande på nätet.
      Om du lyckats undvika Rix FM så skratta dig lycklig! Du har inte missat något!

      Om jag kunde så skulle jag kasta hela skiten i Östersjön. De borde ändra sin slogan till "Sämst musik för länge sedan". De kör ju 20 kassa låtar om och om ingen, inget annat. Dessa 20 låtar är oftast gamla som gatan och detta är ändå den bästa biten... Reklamen dör man ju fan av.

      Om jag nu lugnar ner mig lite och svarar på frågan: Varför tycker jag att det är en dålig radiokanal?

      1. De sänder äcklig reklam som både är tråkig och fördummande.
      2. De sänder usel musik, bara usel musik. Just den här punkten kan jag lite förstå är en smakfråga.
      3. Deras variation av låtar som de spelar är nästintill obefintlig, det är verkligen bara 20 låtar som de blandar lite.
      4. De fular ner t.ex. taxibilar med deras äckliga slogan.
      5. De är kaxiga jävlar som själva tror att det de sänder är bra. Av detta kan man dra slutsatsen att de är dumma i meningen korkade. Efterblivna är dock ett för starkt ord, men inte långt ifrån.
      6. Deras musik är föråldrad samtidigt som de uppger att den är ny.
      7. Väldigt många butiker spelar deras dynga och man tvingas stå ut eller gå därifrån. Man kommer knappast undan alltså och tvingas lyssa på kanalen.
      8. Deras "snack" alltså prat mellan låtarna är fördummande och tråkigt. Inte nog med att det är innehållslöst och ointressant, det är tråkigt också.


      Deras radiokanal teckning är ofta starkare än de flesta andra kanaler, vilket i sig är skamligt. Ofta är det den ända kanalen som man kan få in på radion,
      med undantag då för deras andra kanal, lugna favoriter. Mitt omdöme om den kanalen tror jag vi hoppar, det är knappast mer smickrande iaf.


      Så till min fråga, eller frågor:

      Varför i helvete lyssnar folk frivilligt på den här kanalen när det går att slippa?

      Varför förstör t.ex. klädbutiker fullständigt ens dag med att spela denna dynga i sina högtalare? Har de någon sorts avtal för att spela skiten?
      Får de pengar för det? Jag förstår det icke!


      Senast ändrad av Wartem den lör dec 26, 2009 4:48 pm, ändrad totalt 1 gång
      Wartem
      Wartem
      Respekterad Veteran
      Respekterad Veteran

      Inlägg : 1622
      Poäng : 4

      Join date : 09-09-09
      Age : 1350
      Ort : Wet Beaver Creek
      Sysselsättning : Systemutvecklare

      Till överst på sidan Gå ner

      Rix FM - Förpestat Sverige sedan 1993 Empty Sv: Rix FM - Förpestat Sverige sedan 1993

      Inlägg av Starkov lör dec 26, 2009 4:48 pm

      Jag håller med. Rix FM är verkligen skräp. Om nile city skulle ha funnits som radiokanal så .. då skulle jag lyssna på dem. :D
      Starkov
      Starkov
      Spammer
      Spammer

      Inlägg : 2676
      Poäng : 112

      Join date : 09-08-17
      Age : 15
      Ort : Huddinge
      Sysselsättning : Tim

      https://index.swedishforum.se

      Till överst på sidan Gå ner

      Rix FM - Förpestat Sverige sedan 1993 Empty Sv: Rix FM - Förpestat Sverige sedan 1993

      Inlägg av Wartem lör dec 26, 2009 4:50 pm

      Haha jag med :)
      Wartem
      Wartem
      Respekterad Veteran
      Respekterad Veteran

      Inlägg : 1622
      Poäng : 4

      Join date : 09-09-09
      Age : 1350
      Ort : Wet Beaver Creek
      Sysselsättning : Systemutvecklare

      Till överst på sidan Gå ner

      Rix FM - Förpestat Sverige sedan 1993 Empty Sv: Rix FM - Förpestat Sverige sedan 1993

      Inlägg av Bat Masterson. tis jan 05, 2010 11:34 pm

      rix fm suger, ni har verkligen rätt,
      Bat Masterson.
      Bat Masterson.
      Respekterad Veteran
      Respekterad Veteran

      Inlägg : 1357
      Poäng : 1

      Join date : 09-08-17
      Age : 170
      Ort : SL
      Sysselsättning : ladda korvar

      Till överst på sidan Gå ner

      Rix FM - Förpestat Sverige sedan 1993 Empty Sv: Rix FM - Förpestat Sverige sedan 1993

      Inlägg av Ludant ons jan 06, 2010 11:27 am

      Ner med rix fm!
      Ludant
      Ludant
      Respekterad Veteran
      Respekterad Veteran

      Inlägg : 1949
      Poäng : 3

      Join date : 09-09-02
      Ort : Timitam
      Sysselsättning : Scoting, trumpet, hattrick och midnight.

      Till överst på sidan Gå ner

      Rix FM - Förpestat Sverige sedan 1993 Empty Sv: Rix FM - Förpestat Sverige sedan 1993

      Inlägg av Sackman tor jan 07, 2010 9:59 am

      Överspelad musik just nu!

      Häeej, nu bliere Lady Gaga med Bad Romance sen blire Fairytale, sen Lady Gaga igen, sen blire Fairytale, sen Lady Gaga igen, sen blire Fairytale sen Lady Gaga igen, sen blire Fairytale sen Lady Gaga igen, sen blire Fairytale sen Lady Gaga igen, sen blire Fairytale sen Lady Gaga igen, sen blire Fairytale sen Lady Gaga igen, sen blire Fairytale sen Lady Gaga igen, sen blire Fairytale sen Lady Gaga igen, sen blire Fairytale sen Lady Gaga igen, sen blire Fairytale sen Lady Gaga igen, sen blire Fairytale sen Lady Gaga igen, sen blire Fairytale sen Lady Gaga igen, sen blire Fairytale sen Lady Gaga igen, sen blire Fairytale sen Lady Gaga igen, sen blire Fairytale sen Lady Gaga igen, sen blire Fairytale sen Lady Gaga igen, sen blire Fairytale sen Lady Gaga igen, sen blire Fairytale sen Lady Gaga igen, sen blire Fairytale sen Lady Gaga igen, sen blire Fairytale sen Lady Gaga igen, sen blire Fairytale sen Lady Gaga igen, sen blire Fairytale sen Lady Gaga igen, sen blire Fairytale sen Lady Gaga igen, sen blire Fairytale sen Lady Gaga igen, sen blire Fairytale sen Lady Gaga igen, sen blire Fairytale sen Lady Gaga igen, sen blire Fairytale sen Lady Gaga igen, sen blire Fairytale sen Lady Gaga igen, sen blire Fairytale sen Lady Gaga igen, sen blire Fairytale sen Lady Gaga igen, sen blire Fairytale sen Lady Gaga igen, sen blire Fairytale sen Lady Gaga igen, sen blire Fairytale sen Lady Gaga igen, sen blire Fairytale sen Lady Gaga igen, sen blire Fairytale sen Lady Gaga igen, sen blire Fairytale sen Lady Gaga igen, sen blire Fairytale sen Lady Gaga igen, sen blire Fairytale sen Lady Gaga igen, sen blire Fairytale sen Lady Gaga igen, sen blire Fairytale sen Lady Gaga igen, sen blire Fairytale sen Lady Gaga igen, sen blire Fairytale sen Lady Gaga igen, sen blire Fairytale sen Lady Gaga igen, sen blire Fairytale sen Lady Gaga igen, sen blire Fairytale sen Lady Gaga igen, sen blire Fairytale sen Lady Gaga igen, sen blire Fairytale sen Lady Gaga igen, sen blire Fairytale sen Lady Gaga igen, sen blire Fairytale sen Lady Gaga igen, sen blire Fairytale sen Lady Gaga igen, sen blire Fairytale sen Lady Gaga igen, sen blire Fairytale sen Lady Gaga igen, sen blire Fairytale sen Lady Gaga igen, sen blire Fairytale sen Lady Gaga igen, sen blire Fairytale sen Lady Gaga igen, sen blire Fairytale sen Lady Gaga igen, sen blire Fairytale sen Lady Gaga igen, sen blire Fairytale sen Lady Gaga igen, sen blire Fairytale sen Lady Gaga igen, sen blire Fairytale sen Lady Gaga igen, sen blire Fairytale och sen avslutar vi med en låt från 1938.

      Det där är RIX FM, dom spelar the same shit hela tiden!
      Sackman
      Sackman
      Veteran
      Veteran

      Inlägg : 904
      Poäng : 4

      Join date : 09-08-17
      Age : 1023
      Ort : Sjögurka
      Sysselsättning : Våfflor

      Till överst på sidan Gå ner

      Rix FM - Förpestat Sverige sedan 1993 Empty Sv: Rix FM - Förpestat Sverige sedan 1993

      Inlägg av Tim tor jan 07, 2010 10:09 am

      Sackman skrev:Häeej, nu bliere Lady Gaga med Bad Romance sen blire Fairytale, sen Lady Gaga igen, sen blire Fairytale, sen Lady Gaga igen, sen blire Fairytale sen Lady Gaga igen, sen blire Fairytale sen Lady Gaga igen, sen blire blablabla...

      Den onödigt överflödiga reklamen då? o.O
      Tim
      Tim
      Veteran
      Veteran

      Inlägg : 1072
      Poäng : 1337

      Join date : 09-08-17
      Age : 29
      Ort : Saxroll
      Sysselsättning : Saxroll

      http://www.1227.com/

      Till överst på sidan Gå ner

      Rix FM - Förpestat Sverige sedan 1993 Empty Sv: Rix FM - Förpestat Sverige sedan 1993

      Inlägg av Sackman tor jan 07, 2010 11:17 am

      Tim skrev:
      Sackman skrev:Häeej, nu bliere Lady Gaga med Bad Romance sen blire Fairytale, sen Lady Gaga igen, sen blire Fairytale, sen Lady Gaga igen, sen blire Fairytale sen Lady Gaga igen, sen blire Fairytale sen Lady Gaga igen, sen blire blablabla...

      Den onödigt överflödiga reklamen då? o.O

      MEKONOMEN - VI GÖR DITT BILLIV ENKLARE!
      Sackman
      Sackman
      Veteran
      Veteran

      Inlägg : 904
      Poäng : 4

      Join date : 09-08-17
      Age : 1023
      Ort : Sjögurka
      Sysselsättning : Våfflor

      Till överst på sidan Gå ner

      Rix FM - Förpestat Sverige sedan 1993 Empty Sv: Rix FM - Förpestat Sverige sedan 1993

      Inlägg av Snowiiiee sön feb 28, 2010 6:49 pm

      Dom spelar samma låtar varje dag.

      Erik G - Higher - VAREVIGASTE DAG
      Innan:
      Sarah Down Finner - Moving On


      VARFÖR KAN DOM INTE TEJPA IHOP MUNNARNA, SKAFFA EN BRA MUSIKSMAK, TA BORT DEN JÄVLA ÄCKLIGA REKLAMEN OCH SPELA? ELLER ÄNNU BÄTTRE:

      SLUTA HELT SÅ VI KAN LYSSNA PÅ SÅNT VI VILL LYSSNA PÅ!
      Snowiiiee
      Snowiiiee
      Veteran
      Veteran

      Inlägg : 1011
      Poäng : 3

      Join date : 09-08-18
      Age : 24
      Ort : Schnöiga Bojås!
      Sysselsättning : Snåvi jillar Harrjy Potterj!

      http://www.cellotjejen.blogspot.com

      Till överst på sidan Gå ner

      Rix FM - Förpestat Sverige sedan 1993 Empty Sv: Rix FM - Förpestat Sverige sedan 1993

      Inlägg av Sponsored content


      Sponsored content


      Till överst på sidan Gå ner

      Till överst på sidan

      - Liknande ämnen

       
      Behörigheter i detta forum:
      Du kan inte svara på inlägg i det här forumet