Senaste ämnen
Sök
Logga in
Statistik
Vi har 54 registrerade användare.Vår nyaste användare: scarhead
Våra användare har skrivit totalt 18367 inlägg i 774 ämnen
Eurodivisionslagertråden
+7
Tim
Sackman
Snowiiiee
Ludant
ottgra
Minna
Starkov
11 posters
Sida 3 av 4
Sida 3 av 4 • 1, 2, 3, 4
Eurodivisionslagertråden
Ämnets första inlägg :
Nu gör jag en eurovisiontråd eftersom melodifestivalen är ju på gång just nu, så slipper vi flera olika trådar. Vad tycker ni om låtarna 2010? Vad tror ni om denna veckas bidrag / eller annat? Kanske låtar från äldre melodifestivaler? Utlänska låtar?
Skriv vad som helst som handlar om eurovision, men tänk på att det är seriösa diskussionsrummet...
Hos oss är det en tradition att kolla på den :P Men oftast så tycker jag att alla låtar är kassa...
Nu gör jag en eurovisiontråd eftersom melodifestivalen är ju på gång just nu, så slipper vi flera olika trådar. Vad tycker ni om låtarna 2010? Vad tror ni om denna veckas bidrag / eller annat? Kanske låtar från äldre melodifestivaler? Utlänska låtar?
Skriv vad som helst som handlar om eurovision, men tänk på att det är seriösa diskussionsrummet...
Hos oss är det en tradition att kolla på den :P Men oftast så tycker jag att alla låtar är kassa...
Sv: Eurodivisionslagertråden
Wartem skrev:macke skrev:Hur kan man ta sig till globen med bara fem ord!? Manboy manboy you can call me manboy, Manboy manboy.... osvosvosv :)
Det händer ju nästan varje år så varför inte nu? :|
Ja, det händer varje år, det är ju det jag klagar på! :x
MAANBOY OCH U N S T O P P A B L E
caldein- Veteran
Poäng : 4
Sysselsättning : Fifa 10
Wartem skrev:macke skrev:Hur kan man ta sig till globen med bara fem ord!? Manboy manboy you can call me manboy, Manboy manboy.... osvosvosv :)
Det är liksom det som är meningen med Melodifestivalen. Den minst dåliga låten vinner.
macke skrev:Vaddå, gillar du manboy!? :shock:
Han menar att de låtar som blev utslagna av manboy var sämre. Rätta mig om jag har fel.
Men varför är de så dåliga? Hur kan så kassa låtar ändå uppskattas? De har valts ut av en grupp människor att deltaga i melodifestivalen. Dessa har valt några få låtar av kanske 1000? Det är väldigt många bidrag iaf som sållas bort. De som sållar går säkert inte efter deras egna smak utan efter vad de tror/vet att massan gillar. Att melodifestivalen är det mest populära programmet i svensk TV är inte något okänt. Människor gillar alltså dessa kassa låtar, gruppen har sållat ut "rätt" låtar för massan. Så om man formar om min fråga: Varför har det svenska folket så dålig musiksmak?
Jag är obenägen att förstå hur de kan tycka att musiken är bra.
Samtidigt så får de väl ha vilken musiksmak de vill. Det är kanske vi som har dålig musiksmak. Om en musiksmak är bra är ju upp till var och en. Och om massan tycker att någonting är bra... då är det bra!
Wartem- Respekterad Veteran
Sysselsättning : Systemutvecklare
Wartem skrev:macke skrev:Vaddå, gillar du manboy!? :shock:
Han menar att de låtar som blev utslagna av manboy var sämre. Rätta mig om jag har fel.
Men varför är de så dåliga? Hur kan så kassa låtar ändå uppskattas? De har valts ut av en grupp människor att deltaga i melodifestivalen. Dessa har valt några få låtar av kanske 1000? Det är väldigt många bidrag iaf som sållas bort. De som sållar går säkert inte efter deras egna smak utan efter vad de tror/vet att massan gillar. Att melodifestivalen är det mest populära programmet i svensk TV är inte något okänt. Människor gillar alltså dessa kassa låtar, gruppen har sållat ut "rätt" låtar för massan. Så om man formar om min fråga: Varför har det svenska folket så dålig musiksmak?
Jag är obenägen att förstå hur de kan tycka att musiken är bra.
Samtidigt så får de väl ha vilken musiksmak de vill. Det är kanske vi som har dålig musiksmak. Om en musiksmak är bra är ju upp till var och en. Och om massan tycker att någonting är bra... då är det bra!
Jag tror att den där juryn är mutad... ;) Och sen tror jag att 60% av de som röstar är tjejer och jag tror att tjejerna är mer eniga om vilken låt som är bäst. Därför tror jag att alla flickidoler går vidare. Killarna sprider ut sina röster för mycket! :(
LORDI??? lol. de var ingen rolig historiamacke skrev:Starkov skrev:Men jöbacks låt är tråkig... Han sjunger bra, men låten funkar inte enligt mig. :P
Men du vet ju hur resten av Europa röstar. Det har inte varit en värdig vinnare på åratal! :P
de ägde :D har för mig att jag för en gång skull rösta då, på dem assåStarkov skrev:Rongedal var najs för ett par år sen :)
samma här, låter som allt annat, eller kanske inte, den var nog lite tråkigareStarkov skrev:Hehe najs :) Jag bor nära den där filuren Erik Saade har jag för mig. Gillade inte hans låt dock...
FEL! det var 6 ord xD :Dmacke skrev:Nej absolut inte! Den var värdelös! Hur kan man ta sig till globen med bara fem ord!? Manboy manboy you can call me manboy, Manboy manboy.... osvosvosv :)
det är meningen...Wartem skrev:macke skrev:Hur kan man ta sig till globen med bara fem ord!? Manboy manboy you can call me manboy, Manboy manboy.... osvosvosv :)
haha. håller med. man kollar ju inte på melodifestivalen för att man ska få höra bra låtar...Tim skrev:Wartem skrev:macke skrev:Hur kan man ta sig till globen med bara fem ord!? Manboy manboy you can call me manboy, Manboy manboy.... osvosvosv :)
Det är liksom det som är meningen med Melodifestivalen. Den minst dåliga låten vinner.
ottgra- Respekterad Veteran
Poäng : 3
Sysselsättning : Lite olika
FEL! det var 6 ord xD :Dmacke skrev:Nej absolut inte! Den var värdelös! Hur kan man ta sig till globen med bara fem ord!? Manboy manboy you can call me manboy, Manboy manboy.... osvosvosv :)
Fem OLIKA ord! ;)
men sen sjöng han: I dont care abaut the show,,,, osv. det var viserligen lite för mkt men ändå xD ;D
ottgra skrev:men sen sjöng han: I dont care abaut the show,,,, osv. det var viserligen lite för mkt men ändå xD ;D
Så du sitter och pluggar in alla texter? :P
macke skrev:ottgra skrev:men sen sjöng han: I dont care abaut the show,,,, osv. det var viserligen lite för mkt men ändå xD ;D
MANBOY MANBOY YOU CAN CALL ME MANBOY
OHOHOHOOOOO
THERES NO HALO 'ROUND MY HEAD SO
MANBOY MANBOY YOU CAN CALL ME MAN
I DONT CARE ABOUT THE SHOW JUST
OHOHOHOOOOOOO
loolololo
Starkov skrev:macke skrev:ottgra skrev:men sen sjöng han: I dont care abaut the show,,,, osv. det var viserligen lite för mkt men ändå xD ;D
OHOHOHOOOOO
THERES NO HALO 'ROUND MY HEAD SO
MANBOY MANBOY YOU CAN CALL ME MAN
I DONT CARE ABOUT THE SHOW JUST
OHOHOHOOOOOOO
loolololo
Då oxå!? Åååhhhhhh, jag dööööööööör................. ;)
Du är inte ensam om att hata manboy. ^^
Alla låtar i finalen är usla just nu enligt mig...
Starkov skrev:Du är inte ensam om att hata manboy. ^^
Njaaaa... Usla och usla.En del är hyfsade. Men klart, en del är usla! ;)
äh. ne :D men den är en såndär som håller sig kvar i huvudet. tyvärr. jag kan typ texten på refrengen på fyra melodifestivallåtar: we can work it out (andreas johnsson), this is my life (anna berghendal), keep on walking (salem al fakir) och sen kanske jag kan lite av darins också xD :D och lite av manboy också... ;D (det var inte mitt fel xD jag looooovar. den kom i mitt huvud. jag gilla inte den! jag var oskyldig dömd xD)macke skrev:ottgra skrev:men sen sjöng han: I dont care abaut the show,,,, osv. det var viserligen lite för mkt men ändå xD ;D
starkov: de hyfsad är we can work it out, this is my life och keep on walking. de var nog de jag kom ihåg...
-
Jöback, Anna, Darin faktiskt! :O (Låten var väldigt bra, men inte han. ;)) Jessica Andersson och Timoteij! :)
Vi borde skickat Tingalin förra året. >_>
Sackman- Veteran
Sysselsättning : Våfflor
hur skulle det gå tror du? ingen skulle väl ta oss seriöst. men ukraina kom tvåa med den eben sleiben ailux eiben sleiben ein swein drai! hej dadaddadaddadaddaaadda så de skulle kanske funka xD
ottgra skrev:hur skulle det gå tror du? ingen skulle väl ta oss seriöst. men ukraina kom tvåa med den eben sleiben ailux eiben sleiben ein swein drai! hej dadaddadaddadaddaaadda så de skulle kanske funka xD
Vi skulle nog iallafall inte kommit 21:a då. ^^
Sackman- Veteran
Sysselsättning : Våfflor
nä. kanske 23:a.^^ och vad vill vi se mer av i melodifestivalen? vilken sorts av låtar? :)Sackman skrev:ottgra skrev:hur skulle det gå tror du? ingen skulle väl ta oss seriöst. men ukraina kom tvåa med den eben sleiben ailux eiben sleiben ein swein drai! hej dadaddadaddadaddaaadda så de skulle kanske funka xD
ottgra skrev:nä. kanske 23:a.^^ och vad vill vi se mer av i melodifestivalen? vilken sorts av låtar? :)Sackman skrev:ottgra skrev:hur skulle det gå tror du? ingen skulle väl ta oss seriöst. men ukraina kom tvåa med den eben sleiben ailux eiben sleiben ein swein drai! hej dadaddadaddadaddaaadda så de skulle kanske funka xD
Bra låtar! :P
Som macke sade :) Men jag tycker allvarligt talat att i år finns det inga bra i finalen xD Några är väl okej antar jag... Salem al Fakir och Andreas Johnson är väl dem som jag tycker är åtminstone OK :P
Starkov skrev:Som macke sade :) Men jag tycker allvarligt talat att i år finns det inga bra i finalen xD Några är väl okej antar jag... Salem al Fakir och Andreas Johnson är väl dem som jag tycker är åtminstone OK :P
Ja, en del är okej men det är att ta i att säga att nån är bra! ;)
Sida 3 av 4 • 1, 2, 3, 4
Sida 3 av 4
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
sön jan 13, 2019 1:11 am av Kaä
» OKEJ VAD HAR HÄNT FÖR BÖVELEN
mån aug 15, 2011 7:08 pm av Wartem
» Honouring of the Elder in Arviat
tor apr 14, 2011 10:32 pm av Wartem
» Ipad 3
ons apr 13, 2011 8:44 pm av Wartem
» Post?! Brevlåda?!
ons apr 13, 2011 7:39 pm av testadmin
» Dagens båt
ons apr 13, 2011 7:37 pm av testadmin
» NYA KLANER
sön apr 10, 2011 9:32 am av Wartem
» Rickrolled? D:
sön apr 10, 2011 9:16 am av Wartem
» 3:e värvning. ;D
sön apr 10, 2011 9:14 am av Wartem
» 2000 granplantor dumpade i skogen
sön apr 10, 2011 9:12 am av Wartem
» GRATTIS, NILS!!!
sön apr 10, 2011 12:23 am av testadmin
» Länktips;xD
sön apr 10, 2011 12:20 am av testadmin
» SMÖRET ÄR SLUT
fre apr 08, 2011 11:27 pm av testadmin
» ALV - no longer fjortis!
fre apr 08, 2011 3:46 pm av Brownie
» Bildkriget!
fre apr 08, 2011 2:58 pm av testadmin
» foods
fre apr 08, 2011 2:53 pm av testadmin
» Med plutonium tvingar vi dansken på knä!
fre apr 08, 2011 2:50 pm av testadmin
» Dagens låt
mån apr 04, 2011 9:49 pm av Wartem
» Non-swedes, check this thread out
mån apr 04, 2011 6:39 am av Brownie
» Fußball
sön apr 03, 2011 7:31 pm av ottgra