Nya Midnight
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.
Liknande ämnen
    Senaste ämnen
    » Är någon här?
    WoW begrepp och annat nördigt skiiiiiiiiiiiiiit Emptysön jan 13, 2019 1:11 am av Kaä

    » OKEJ VAD HAR HÄNT FÖR BÖVELEN
    WoW begrepp och annat nördigt skiiiiiiiiiiiiiit Emptymån aug 15, 2011 7:08 pm av Wartem

    » Honouring of the Elder in Arviat
    WoW begrepp och annat nördigt skiiiiiiiiiiiiiit Emptytor apr 14, 2011 10:32 pm av Wartem

    » Ipad 3
    WoW begrepp och annat nördigt skiiiiiiiiiiiiiit Emptyons apr 13, 2011 8:44 pm av Wartem

    » Post?! Brevlåda?!
    WoW begrepp och annat nördigt skiiiiiiiiiiiiiit Emptyons apr 13, 2011 7:39 pm av testadmin

    » Dagens båt
    WoW begrepp och annat nördigt skiiiiiiiiiiiiiit Emptyons apr 13, 2011 7:37 pm av testadmin

    » NYA KLANER
    WoW begrepp och annat nördigt skiiiiiiiiiiiiiit Emptysön apr 10, 2011 9:32 am av Wartem

    » Rickrolled? D:
    WoW begrepp och annat nördigt skiiiiiiiiiiiiiit Emptysön apr 10, 2011 9:16 am av Wartem

    » 3:e värvning. ;D
    WoW begrepp och annat nördigt skiiiiiiiiiiiiiit Emptysön apr 10, 2011 9:14 am av Wartem

    » 2000 granplantor dumpade i skogen
    WoW begrepp och annat nördigt skiiiiiiiiiiiiiit Emptysön apr 10, 2011 9:12 am av Wartem

    » GRATTIS, NILS!!!
    WoW begrepp och annat nördigt skiiiiiiiiiiiiiit Emptysön apr 10, 2011 12:23 am av testadmin

    » Länktips;xD
    WoW begrepp och annat nördigt skiiiiiiiiiiiiiit Emptysön apr 10, 2011 12:20 am av testadmin

    » SMÖRET ÄR SLUT
    WoW begrepp och annat nördigt skiiiiiiiiiiiiiit Emptyfre apr 08, 2011 11:27 pm av testadmin

    » ALV - no longer fjortis!
    WoW begrepp och annat nördigt skiiiiiiiiiiiiiit Emptyfre apr 08, 2011 3:46 pm av Brownie

    » Bildkriget!
    WoW begrepp och annat nördigt skiiiiiiiiiiiiiit Emptyfre apr 08, 2011 2:58 pm av testadmin

    » foods
    WoW begrepp och annat nördigt skiiiiiiiiiiiiiit Emptyfre apr 08, 2011 2:53 pm av testadmin

    » Med plutonium tvingar vi dansken på knä!
    WoW begrepp och annat nördigt skiiiiiiiiiiiiiit Emptyfre apr 08, 2011 2:50 pm av testadmin

    » Dagens låt
    WoW begrepp och annat nördigt skiiiiiiiiiiiiiit Emptymån apr 04, 2011 9:49 pm av Wartem

    » Non-swedes, check this thread out
    WoW begrepp och annat nördigt skiiiiiiiiiiiiiit Emptymån apr 04, 2011 6:39 am av Brownie

    » Fußball
    WoW begrepp och annat nördigt skiiiiiiiiiiiiiit Emptysön apr 03, 2011 7:31 pm av ottgra

    Sök
     
     

    Visa resultat som:
     


    Rechercher Avancerad sökning

    Logga in

    Jag har glömt mitt lösenord

    Statistik
    Vi har 54 registrerade användare.
    Vår nyaste användare: scarhead

    Våra användare har skrivit totalt 18367 inlägg i 774 ämnen
    Länkar
    free forumfree forum
    Chattrum

    [ Copy this | Start New | Full Size ]
    Liknande ämnen

      WoW begrepp och annat nördigt skiiiiiiiiiiiiiit

      3 posters

      Gå ner

      WoW begrepp och annat nördigt skiiiiiiiiiiiiiit Empty WoW begrepp och annat nördigt skiiiiiiiiiiiiiit

      Inlägg av Wartem tis feb 16, 2010 12:11 am

      Tim eftersökte lite översättning av wowfraser.

      WoW står för World of Warcraft. Och är ett spel som är mycket beroendeframkallade om man spelar med kompisar.
      Det dröjer nog inte länge förrän man kan gå WoW-kunskapskurser på universitetet xD

      Wow wiki: http://www.wowwiki.com/

      Jag kan påbörja lite här. Om någon hittar fel så korrigera gärna. Vad ska jag annars göra med mina wowkunskaper om inte detta? xD
      Det finns mycket från gamingspråket som återkommer i många spel men försöker fokusera mest på WoW.

      Server = Alla spelare inte på samma server utan det finns en massa olika. Detta eftersom WoW annars skulle bli överbefolkat.
      Lvl = level.
      Items = saker som man kan lägga i sin backpack.
      Gear = Items som din gubbe kan ha på sig: hjälm, brynja osv..
      Weapons = Kommer inte ihåg om vapen räkas till gear, jag tror inte det iaf.
      Epic = Det i realiteten högsta värdet för gear och vapen.
      Mobs = Datorstyrda monster som du som spelare ska förgöra.
      Spawn = Direkt från engelskan, "dyk upp" eller dylikt. Används för att beskriva mobsens förmåga att efter död sättas tillbaka på samma ställe de var innan efter en viss tid.
      Trash = Mobs som inte har något egentligt syfte mer än att vara pain in the ass för spelarna på väg mot bossarna. Trashen finns där mycket för att spelarna inte ska kunna kunna komma fram till bossarna för fort.
      Instance = En instans av en "grotta" eller bana som spelare som är i grupp tillsammans kan gå in i och besegra monster i.
      Party = Grupp om 5 pers.
      5man = Instance gjord för en party.
      Char = Gubbe man spelar med.
      Main = Ofta menat main char, alltså den gubbe man spelar mest på.
      Alt = Alternativ gubbe man spelar på.
      Klass = Typ av spelare: mage, priest, druid, warlock, warrior, rogue, paladin, shaman, hunter.
      Ras = Utseende på gubben som man spelar.
      Raid = Spelare som samlas i en grupp om 10-40 (nya instancer har max på 25) pers. Dessa gubbs sätter sig och köttar trash och bossar för nå sina epics, achivements och inte minst "heder". Detta är spelets huvudsakliga moment för många spelare.
      WoW begrepp och annat nördigt skiiiiiiiiiiiiiit Raid
      Nerf = Försämring. När WoWs programmerare sänker någots kraftfullhet så kallas det för att nerfa.
      Buff = Magisk effekt som förstärker spelaren som fått den.
      Buffa något = Göra det bättre, motsattsen till nerfa.
      Wipe = När alla i en grupp dör.
      WoW begrepp och annat nördigt skiiiiiiiiiiiiiit Wipe
      Mount = riddjur, på mark eller i luften som spelaren kan summona.
      WoW begrepp och annat nördigt skiiiiiiiiiiiiiit Red_drake_flying_mount
      General Chat = /1 den vanligaste chatten, andra vanliga chatter är trade och LFG (LookingForGroup).
      Exempel på LFG: LF1M Healer = Looking For One More Healer.
      Attribut = Spelarnas förmågor, olika bra för olika klasser. Intellect, Strength, stamina, agility, spirit.
      Gear har olika mycket av de olika attributen.
      Melee = Inriktning åt krigsföring med hjälp av svärd och andra vapen.
      Dmg = Förkortning av damage.
      Proc = utlösande av något.
      BoE = bind on equip
      BoP = bind on pickup
      BoA = bind on account
      Loot = Ta sakerna från ett av en själv dödat monster.
      Ninja = Stjäla loot.
      Drop = Monster droppar items.
      Spec = Varje klass har tre olika vägar att gå, specs. Specen bestämmer vad man blir bra på. Det går att byta spec men det kostar guld.
      AH = auction house, aktionshus, här kan du lägga ut dina BoE items till försäljning.
      Farm = Upprepande kötta en ofta viss sorts monster för att hitta värdefulla items.
      Grind = Köttande. Döda något med beslutsamhet och på rutin.
      Tank = Spelare med uppgift att ta emot skada från monster.
      AoE = Arean on Effect, skada utspridd på en yta och som skadar fler än en fiende.
      PvE = Player VS Enviroment.
      PvP = Player VS Player.
      Imba/über/ = Awesome.
      Noob = från newbie, någon som är ny i spelet. Finns MÅNGA varianter med lite olika betydelse.
      kwl = cool
      kek = lol
      pwn = felstavning av own som ofta görs med flit.
      zerg = intensiv framtyckning
      Guild = gille, klubb, gruppering med spelare som håller ihop och hjälper varandra med diverse saker.
      Några kända guilder genom "historien" är Ensida, Vodka, Four Kings, MyM, Nihilum (länge den bästa), Curse (länge den bästa), SK gaming, Paragon (bäst just nu verkar det som) Dessa hardcoreguilder
      tjänar ofta riktiga pengar på sitt spelande, t.ex. genom sponsring.
      WoW begrepp och annat nördigt skiiiiiiiiiiiiiit Algalon-world-first-kill-ensidia_thumb

      Kommer inte på mer just nu, men tar gärna emot requests. Annars finns google som antagligen kan bjuda på mycket bättre sammanställningar xD

      Blizzard försöker få klasserna att bli lika bra, vilket de har failat hårt med genom åren (enligt mig) ^^
      Mina upplevelser av de olika klasserna:

      1. Warlock - Bra för solo, bra för pvp, fet dmg i PvE. Sammanfattningsvis: AWESOME.
      2. Druid - Riktigt fet klass med en massa variation. Tummen upp!
      3. Shaman - Liksom druiden har den mycket variation, dock inte lika mycket... Har nerfats för hårt sedan vanilla wow. Sett filmen "Unbreakable" på youtube? Se den xD
      4. Paladin - Mycket variation. Lite för imba efter att de buffat dem, dock bättre än de var före BC ^^ Då var ju palas ett skämt (kassa).
      5. Priest - Ganska kul klass, synd att de nerfade shadowpriests runt när BC kom :/. Tycker att holy priests skulle varit bättre.
      6. Rogue - Kul, ganska balanserad, vad folk nu än säger.
      7. Hunter - Samma omdömme som till rogue typ. Riktigt chill klass :) Nästan för chill.
      8. Mage - Bra i många situationer men alldeles för manaberoende, när din mana är slut och dina cooldowns är använda så kan du hälsa hem.
      9. Warrior - Bra som Main Tank om du har en fin guild som låter dig spela MT. Annars trist klass.

      Rasen framför alla är de feta Taurens :P Gear och vapen ser najs ut på dem, eftersom allt blir så stort.

      MJ + WoW = http://www.warcraftcinema.com/00220061208182557/Thriller.movie?u=e

      Den i särklass bästa sidan för nyheter i wowvärlden:
      http://www.mmo-champion.com/

      Rolig film från en RL (raidleader) på skype eller vent.


      Senast ändrad av Wartem den sön apr 25, 2010 6:54 pm, ändrad totalt 6 gånger (Orsak för redigering : lade till några fler)
      Wartem
      Wartem
      Respekterad Veteran
      Respekterad Veteran

      Inlägg : 1622
      Poäng : 4

      Join date : 09-09-09
      Age : 1350
      Ort : Wet Beaver Creek
      Sysselsättning : Systemutvecklare

      Till överst på sidan Gå ner

      WoW begrepp och annat nördigt skiiiiiiiiiiiiiit Empty Sv: WoW begrepp och annat nördigt skiiiiiiiiiiiiiit

      Inlägg av Tim tis feb 16, 2010 3:52 pm

      Haha. Tackar så hjärtligt. :)
      Tim
      Tim
      Veteran
      Veteran

      Inlägg : 1072
      Poäng : 1337

      Join date : 09-08-17
      Age : 29
      Ort : Saxroll
      Sysselsättning : Saxroll

      http://www.1227.com/

      Till överst på sidan Gå ner

      WoW begrepp och annat nördigt skiiiiiiiiiiiiiit Empty Sv: WoW begrepp och annat nördigt skiiiiiiiiiiiiiit

      Inlägg av Starkov tis feb 16, 2010 4:00 pm

      nihilium eller vad de än nu heter var ju det gamla namnet på ensidia. :)
      Starkov
      Starkov
      Spammer
      Spammer

      Inlägg : 2676
      Poäng : 112

      Join date : 09-08-17
      Age : 15
      Ort : Huddinge
      Sysselsättning : Tim

      https://index.swedishforum.se

      Till överst på sidan Gå ner

      WoW begrepp och annat nördigt skiiiiiiiiiiiiiit Empty Sv: WoW begrepp och annat nördigt skiiiiiiiiiiiiiit

      Inlägg av Wartem tis feb 16, 2010 4:20 pm

      Starkov skrev:nihilium eller vad de än nu heter var ju det gamla namnet på ensidia. :)

      yep, SK gaming och Nihilum slog sig samman till Ensidia. Trots det verkar de inte ligga etta. Måste ge motivation att slå dem när de två bästa guilderna i världen går samman :)
      Wartem
      Wartem
      Respekterad Veteran
      Respekterad Veteran

      Inlägg : 1622
      Poäng : 4

      Join date : 09-09-09
      Age : 1350
      Ort : Wet Beaver Creek
      Sysselsättning : Systemutvecklare

      Till överst på sidan Gå ner

      WoW begrepp och annat nördigt skiiiiiiiiiiiiiit Empty Sv: WoW begrepp och annat nördigt skiiiiiiiiiiiiiit

      Inlägg av Starkov tis feb 16, 2010 4:29 pm

      Min enmansguild på mitt bankalt ägde dem... ;D

      Vilken server lirade du på btw?
      Starkov
      Starkov
      Spammer
      Spammer

      Inlägg : 2676
      Poäng : 112

      Join date : 09-08-17
      Age : 15
      Ort : Huddinge
      Sysselsättning : Tim

      https://index.swedishforum.se

      Till överst på sidan Gå ner

      WoW begrepp och annat nördigt skiiiiiiiiiiiiiit Empty Sv: WoW begrepp och annat nördigt skiiiiiiiiiiiiiit

      Inlägg av Wartem tis feb 16, 2010 4:55 pm

      xD

      Lightning's Blade, Magtheridon och Darksorrow :) Inte samtidigt dock.

      Den gubbe jag sist spelade på är: http://eu.wowarmory.com/character-sheet.xml?r=Darksorrow&cn=Wartem

      Du då?
      Wartem
      Wartem
      Respekterad Veteran
      Respekterad Veteran

      Inlägg : 1622
      Poäng : 4

      Join date : 09-09-09
      Age : 1350
      Ort : Wet Beaver Creek
      Sysselsättning : Systemutvecklare

      Till överst på sidan Gå ner

      WoW begrepp och annat nördigt skiiiiiiiiiiiiiit Empty Sv: WoW begrepp och annat nördigt skiiiiiiiiiiiiiit

      Inlägg av Starkov tis feb 16, 2010 4:58 pm

      Ojojojoj jag har kört på många.. Neptulon, Daggerspine, Burning Blade, Shattered Halls och The Maelstrom. Det är de jag hade gubbar över level 10 på i princip... Resten var bara skräpgubbar xD
      Starkov
      Starkov
      Spammer
      Spammer

      Inlägg : 2676
      Poäng : 112

      Join date : 09-08-17
      Age : 15
      Ort : Huddinge
      Sysselsättning : Tim

      https://index.swedishforum.se

      Till överst på sidan Gå ner

      WoW begrepp och annat nördigt skiiiiiiiiiiiiiit Empty Sv: WoW begrepp och annat nördigt skiiiiiiiiiiiiiit

      Inlägg av Wartem tis feb 16, 2010 5:08 pm

      Haha :) ja egentligen jag med, men kanske inte direkt spelade, man testade lite nya gubbar på andra servrar. Har fyllt maxantalet med gubbar man kan ha ^^. Kul att lvla upp och kolla alla klassers spells osv ju. Sen hade man någon som man kände som spelade på en annan server så då fick man ju dra dit och snacka lite skit ;) Därav alla servrar kanske.

      Burning Blade har jag också "spelat" på. :) Najs server.
      Wartem
      Wartem
      Respekterad Veteran
      Respekterad Veteran

      Inlägg : 1622
      Poäng : 4

      Join date : 09-09-09
      Age : 1350
      Ort : Wet Beaver Creek
      Sysselsättning : Systemutvecklare

      Till överst på sidan Gå ner

      WoW begrepp och annat nördigt skiiiiiiiiiiiiiit Empty Sv: WoW begrepp och annat nördigt skiiiiiiiiiiiiiit

      Inlägg av Starkov tis feb 16, 2010 5:42 pm

      Ya... Hade också gubbar upp till limiten. :)

      Vilken class hade din maingubbe? Hade en mage i 70, fick ärva en level 62 mage av min brorsa, och levlade en paladin till 52... Rätt skräpiga gubbar men jag satsade inte så seriöst på wow jag sprang mest runt och köpte saker och snackade med polare xD Men under den tiden jag spelade seriöst kunde jag levla rätt så fort... bara det att jag inte orkar spela så seriöst x)
      Starkov
      Starkov
      Spammer
      Spammer

      Inlägg : 2676
      Poäng : 112

      Join date : 09-08-17
      Age : 15
      Ort : Huddinge
      Sysselsättning : Tim

      https://index.swedishforum.se

      Till överst på sidan Gå ner

      WoW begrepp och annat nördigt skiiiiiiiiiiiiiit Empty Sv: WoW begrepp och annat nördigt skiiiiiiiiiiiiiit

      Inlägg av Wartem tis feb 16, 2010 7:06 pm

      Starkov skrev:Ya... Hade också gubbar upp till limiten. :)

      Vilken class hade din maingubbe? Hade en mage i 70, fick ärva en level 62 mage av min brorsa, och levlade en paladin till 52... Rätt skräpiga gubbar men jag satsade inte så seriöst på wow jag sprang mest runt och köpte saker och snackade med polare xD Men under den tiden jag spelade seriöst kunde jag levla rätt så fort... bara det att jag inte orkar spela så seriöst x)

      Första året/åren använde jag wow som socialt verktyg mest. Istället för MSN fast mer ändå :). Senare kom jag på att jag ville raida också ^^

      Mina mains har varit Warrior och Warlock. Har väl kanske 6-7 stycken över lvl 60 (inte inräknat DKs ;)).
      Roligaste var nog warlocken som jag tagit mycket solo med, t.ex. hela ZG (utom en boss som är omöjlig för warlocks) och MC. Det var kul att farma Onyxia själv och farma efter barons häst i stratholme xD Den droppade efter 27 gånger eller nått.
      Wartem
      Wartem
      Respekterad Veteran
      Respekterad Veteran

      Inlägg : 1622
      Poäng : 4

      Join date : 09-09-09
      Age : 1350
      Ort : Wet Beaver Creek
      Sysselsättning : Systemutvecklare

      Till överst på sidan Gå ner

      WoW begrepp och annat nördigt skiiiiiiiiiiiiiit Empty Sv: WoW begrepp och annat nördigt skiiiiiiiiiiiiiit

      Inlägg av Starkov tis feb 16, 2010 9:46 pm

      Du hade tur med baron du :) Min polare försökte om och om igen, minst 80 ggr och han slutade att göra det eftersom han tyckte att det var hopplöst :P

      En annan vän fick den efter 50 eller nåt... Och sen fick han den 2 ggr i rad vilket är tur i oturen ^^
      Starkov
      Starkov
      Spammer
      Spammer

      Inlägg : 2676
      Poäng : 112

      Join date : 09-08-17
      Age : 15
      Ort : Huddinge
      Sysselsättning : Tim

      https://index.swedishforum.se

      Till överst på sidan Gå ner

      WoW begrepp och annat nördigt skiiiiiiiiiiiiiit Empty Sv: WoW begrepp och annat nördigt skiiiiiiiiiiiiiit

      Inlägg av Wartem ons feb 17, 2010 9:21 am

      En annan vän fick den efter 50 eller nåt... Och sen fick han den 2 ggr i rad vilket är tur i oturen ^^

      Måste vara jobbigt :shock: :P
      Wartem
      Wartem
      Respekterad Veteran
      Respekterad Veteran

      Inlägg : 1622
      Poäng : 4

      Join date : 09-09-09
      Age : 1350
      Ort : Wet Beaver Creek
      Sysselsättning : Systemutvecklare

      Till överst på sidan Gå ner

      WoW begrepp och annat nördigt skiiiiiiiiiiiiiit Empty Sv: WoW begrepp och annat nördigt skiiiiiiiiiiiiiit

      Inlägg av Sponsored content


      Sponsored content


      Till överst på sidan Gå ner

      Till överst på sidan

      - Liknande ämnen

       
      Behörigheter i detta forum:
      Du kan inte svara på inlägg i det här forumet