Nya Midnight
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.
Liknande ämnen
Senaste ämnen
» Är någon här?
Moderator istället för borgmästarval? Emptysön jan 13, 2019 1:11 am av Kaä

» OKEJ VAD HAR HÄNT FÖR BÖVELEN
Moderator istället för borgmästarval? Emptymån aug 15, 2011 7:08 pm av Wartem

» Honouring of the Elder in Arviat
Moderator istället för borgmästarval? Emptytor apr 14, 2011 10:32 pm av Wartem

» Ipad 3
Moderator istället för borgmästarval? Emptyons apr 13, 2011 8:44 pm av Wartem

» Post?! Brevlåda?!
Moderator istället för borgmästarval? Emptyons apr 13, 2011 7:39 pm av testadmin

» Dagens båt
Moderator istället för borgmästarval? Emptyons apr 13, 2011 7:37 pm av testadmin

» NYA KLANER
Moderator istället för borgmästarval? Emptysön apr 10, 2011 9:32 am av Wartem

» Rickrolled? D:
Moderator istället för borgmästarval? Emptysön apr 10, 2011 9:16 am av Wartem

» 3:e värvning. ;D
Moderator istället för borgmästarval? Emptysön apr 10, 2011 9:14 am av Wartem

» 2000 granplantor dumpade i skogen
Moderator istället för borgmästarval? Emptysön apr 10, 2011 9:12 am av Wartem

» GRATTIS, NILS!!!
Moderator istället för borgmästarval? Emptysön apr 10, 2011 12:23 am av testadmin

» Länktips;xD
Moderator istället för borgmästarval? Emptysön apr 10, 2011 12:20 am av testadmin

» SMÖRET ÄR SLUT
Moderator istället för borgmästarval? Emptyfre apr 08, 2011 11:27 pm av testadmin

» ALV - no longer fjortis!
Moderator istället för borgmästarval? Emptyfre apr 08, 2011 3:46 pm av Brownie

» Bildkriget!
Moderator istället för borgmästarval? Emptyfre apr 08, 2011 2:58 pm av testadmin

» foods
Moderator istället för borgmästarval? Emptyfre apr 08, 2011 2:53 pm av testadmin

» Med plutonium tvingar vi dansken på knä!
Moderator istället för borgmästarval? Emptyfre apr 08, 2011 2:50 pm av testadmin

» Dagens låt
Moderator istället för borgmästarval? Emptymån apr 04, 2011 9:49 pm av Wartem

» Non-swedes, check this thread out
Moderator istället för borgmästarval? Emptymån apr 04, 2011 6:39 am av Brownie

» Fußball
Moderator istället för borgmästarval? Emptysön apr 03, 2011 7:31 pm av ottgra

Sök

Visa resultat som:

Rechercher Avancerad sökning

Logga in

Jag har glömt mitt lösenord

Statistik
Vi har 54 registrerade användare.
Vår nyaste användare: scarhead

Våra användare har skrivit totalt 18367 inlägg i 774 ämnen
Länkar
free forumfree forum
Chattrum

[ Copy this | Start New | Full Size ]
Liknande ämnen

Moderator istället för borgmästarval?

+5
ottgra
Tim
Bat Masterson.
Buzz
Starkov
9 posters

Gå ner

Moderator, Borgmästarval eller annat

Moderator istället för borgmästarval? XH1za73%Moderator istället för borgmästarval? XH1za 73% 
[ 8 ]
Moderator istället för borgmästarval? XH1za9%Moderator istället för borgmästarval? XH1za 9% 
[ 1 ]
Moderator istället för borgmästarval? XH1za9%Moderator istället för borgmästarval? XH1za 9% 
[ 1 ]
[ 1 ]

Totalt antal röster : 11

Moderator istället för borgmästarval? Empty Moderator istället för borgmästarval?

Inlägg av Starkov fre feb 19, 2010 9:09 pm

Har tänkt över detta... Borgmästarvalet är lite krångligt och nya ministrar som kommer hela tiden innebär... vänta, låt mig ge ett exempel:

Person 1: Jag gillar inte när Person 4 spammar mig via PM, det är SÅ irriterande! Banna honom/henne direkt!
Jag: Jag kan inte se alla PM... Hur vet jag att du inte ljuger?
Person 2: Varna honom/henne!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Person 1: Jag lovar att han/hon spammar mig!
Person 3: Va, kan inte du se alla PM?

Nytt borgmästarval. Person 4 blir minister.

Person 4: Jag spammar inte, ni har förolämpat mig SÅ mycket nu, nu slutar jag på midnight förevigt!

Ungefär så... Det är inte så bra. Som tur var har vi inte haft liknande situationer på midnight - men det kan hända, och jag vill nog ha fasta moderatorer istället för ministrar.

Vad tycker ni?

Jag vet att det är roligare och så med borgmästarval, men jag tror nog att det inte funkar i längden. Skriv era åsikter här.
Starkov
Starkov
Spammer
Spammer

Poäng : 112

Sysselsättning : Tim

https://index.swedishforum.se

Till överst på sidan Gå ner

Moderator istället för borgmästarval? Empty Sv: Moderator istället för borgmästarval?

Inlägg av Buzz fre feb 19, 2010 9:13 pm

Jag tycker vi ska ha fasta Moderatorer, bara vi avslutar den period på detta borgmästarval, och du har rätt för att det är ju inte så bra om typ någon som spammat blir minister och så. Så jag tycker nog fast mod. Men det blir tråkigt. Men ska man ha ordning så måste man ta till med vissa återgärder.

Buzz
Medlem
Medlem

Poäng : 3

Moderator istället för borgmästarval? Empty Sv: Moderator istället för borgmästarval?

Inlägg av Bat Masterson. fre feb 19, 2010 9:16 pm

Buzz skrev:Jag tycker vi ska ha fasta Moderatorer, bara vi avslutar den period på detta borgmästarval, och du har rätt för att det är ju inte så bra om typ någon som spammat blir minister och så. Så jag tycker nog fast mod. Men det blir tråkigt. Men ska man ha ordning så måste man ta till med vissa återgärder.

Jag håller typ med dig, fast jag harlite eget förslag, att vi har vanligt borgmästarval, men vi väljer ut lika många reservministrar, och om någon minister tex ministern i disskusionstummet eller seriösa spårar ur totalt eller flera stycken bytts de/den personen/personerna ut mot reservministrarna, och så tycker jag att borgmästaren ska ha lika mycket makt som de övriga moderatorerna.
Bat Masterson.
Bat Masterson.
Respekterad Veteran
Respekterad Veteran

Poäng : 1

Sysselsättning : ladda korvar

Inlägg av Tim fre feb 19, 2010 10:17 pm

Screenshots? :)

Nåja. Tycker att Starkov ska få rätt att välja vilka han ska ha som moderatorer. Fuck Demokrati. :)
Tim
Tim
Veteran
Veteran

Poäng : 1337

Sysselsättning : Saxroll

http://www.1227.com/

Inlägg av ottgra lör feb 20, 2010 8:21 am

så du menar att det inte blir några ministrar i så fall?

ottgra
Respekterad Veteran
Respekterad Veteran

Sysselsättning : Lite olika

Inlägg av Minna lör feb 20, 2010 9:07 am

Jag tycker också att vi ska ha fasta. :/

Men kanske ändå att man byter en gång om året isåfall? Så att man nästan är helt "permantent", men ändå lite omväxling. Men isåfall så är det Clanker som väljer den nya moderatorn. :O
Minna
Minna
Veteran
Veteran

Poäng : 6

Sysselsättning : Allt.

http://www.aland.com

Inlägg av Ludant lör feb 20, 2010 9:09 am

jag håller med minna, skulle man inte kunna ha fasta modertaorere (eller ministrar) i rummen men ändå att man hade borgmästarval?
Alltså att ministrarn är fasta så borgmästaren väljer då inga ministrar.
Ludant
Ludant
Respekterad Veteran
Respekterad Veteran

Sysselsättning : Scoting, trumpet, hattrick och midnight.

Inlägg av Starkov lör feb 20, 2010 1:22 pm

ottgra skrev:så du menar att det inte blir några ministrar i så fall?

Moderatorerna är som en blandning mellan borgmästaren och en minister.

Minna skrev:Jag tycker också att vi ska ha fasta. :/

Men kanske ändå att man byter en gång om året isåfall? Så att man nästan är helt "permantent", men ändå lite omväxling. Men isåfall så är det Clanker som väljer den nya moderatorn. :O

Kan skaffa en ny moderator varje halvår eller nåt. :) Om vi får mer medlemmar dvs. ^^

Ludant skrev:jag håller med minna, skulle man inte kunna ha fasta modertaorere (eller ministrar) i rummen men ändå att man hade borgmästarval?
Alltså att ministrarn är fasta så borgmästaren väljer då inga ministrar.

Skulle kunna funka... Låt mig tänka på saken ;)
Starkov
Starkov
Spammer
Spammer

Inlägg av Gäst tis feb 23, 2010 2:52 pm

Fast mod låter bäst. Men att man byter dem med jämna mellanrum, ett halvår eller så. Eller kanske 2 moderatorer och Admin-Clankis? Så att om både Clankis och Moderator 1 är borta, så är iaf Mod. 2 kvar. Då får inte den ensamma moderatoren (om vi har 1) så mycket att göra. Alla är ju inte aktiva hela tiden. Men Clankis ska iaf bestämma vem det blir, det blir bäst. Då kan ingen anklaga någon för fusk i form av flera användare etc. ^^

Gäst
Gäst

Inlägg av Bat Masterson. tis feb 23, 2010 8:56 pm

Lancelot skrev:
Buzz skrev:Jag tycker vi ska ha fasta Moderatorer, bara vi avslutar den period på detta borgmästarval, och du har rätt för att det är ju inte så bra om typ någon som spammat blir minister och så. Så jag tycker nog fast mod. Men det blir tråkigt. Men ska man ha ordning så måste man ta till med vissa återgärder.

Jag håller typ med dig, fast jag harlite eget förslag, att vi har vanligt borgmästarval, men vi väljer ut lika många reservministrar, och om någon minister tex ministern i disskusionstummet eller seriösa spårar ur totalt eller flera stycken bytts de/den personen/personerna ut mot reservministrarna, och så tycker jag att borgmästaren ska ha lika mycket makt som de övriga moderatorerna.

Brownie skrev:Fast mod låter bäst. Men att man byter dem med jämna mellanrum, ett halvår eller så. Eller kanske 2 moderatorer och Admin-Clankis? Så att om både Clankis och Moderator 1 är borta, så är iaf Mod. 2 kvar. Då får inte den ensamma moderatoren (om vi har 1) så mycket att göra. Alla är ju inte aktiva hela tiden. Men Clankis ska iaf bestämma vem det blir, det blir bäst. Då kan ingen anklaga någon för fusk i form av flera användare etc. ^^

Min, Lincolns, och Brownies var bra, hoppas vi kan ha fler förslag, så får clanker läsa dem han tycker är bäst och sen kanske han kommer på något.
Bat Masterson.
Bat Masterson.
Respekterad Veteran
Respekterad Veteran

Inlägg av Gäst tis feb 23, 2010 9:01 pm

Lancelot skrev:
Lancelot skrev:

Brownie skrev:Fast mod låter bäst. Men att man byter dem med jämna mellanrum, ett halvår eller så. Eller kanske 2 moderatorer och Admin-Clankis? Så att om både Clankis och Moderator 1 är borta, så är iaf Mod. 2 kvar. Då får inte den ensamma moderatoren (om vi har 1) så mycket att göra. Alla är ju inte aktiva hela tiden. Men Clankis ska iaf bestämma vem det blir, det blir bäst. Då kan ingen anklaga någon för fusk i form av flera användare etc. ^^

Min, Lincolns, och Brownies var bra, hoppas vi kan ha fler förslag, så får clanker läsa dem han tycker är bäst och sen kanske han kommer på något.

Jag tycker ärligt talat att din idé verkar lite rörig ^^ Det blir väldigt mycket för Borgmästaren att välja till. Och om reservministrarna inte heller sköter sig? Vad händer då? Clankis väljer moderator ftw. :)

Gäst
Gäst

Inlägg av Bat Masterson. tis feb 23, 2010 9:04 pm

Oj, oj där glömde jag visst bort nånting, Det går ju inte att ha reservministrar till reservministrarna till exempel vi har ju bara 39 medlemmar, men om man bytte mod 2 gånger per år och hade borgmästare, 2 moddar i ett halvår, skulle det kanske funka.
Bat Masterson.
Bat Masterson.
Respekterad Veteran
Respekterad Veteran

Inlägg av Gäst tis feb 23, 2010 9:23 pm

Borgmästar-idén är bra, men börjar bli lite gammal ^^ Men en idé är ju att Clankis väljer en Moderator, och folket röstar fram en :)

Gäst
Gäst

Inlägg av caldein mån mar 01, 2010 3:10 pm

Det är ju synd om man INTE blir vald:(
caldein
caldein
Veteran
Veteran

Poäng : 4

Sysselsättning : Fifa 10

Inlägg av Starkov mån mar 01, 2010 3:18 pm

caldein skrev:Det är ju synd om man INTE blir vald:(

Då kan man gratulera de andra. :)
Starkov
Starkov
Spammer
Spammer

Inlägg av Wartem mån mar 01, 2010 3:21 pm

Starkov skrev:
caldein skrev:Det är ju synd om man INTE blir vald:(

Då kan man gratulera de andra. :)
Ja då kan man gratulera mig ;) :P
Wartem
Wartem
Respekterad Veteran
Respekterad Veteran

Poäng : 4

Sysselsättning : Systemutvecklare

Inlägg av Sponsored content

Sponsored content

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet