Nya Midnight
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.
Senaste ämnen
» Är någon här?
World of Warcraft - Sida 2 Emptysön jan 13, 2019 1:11 am av Kaä

» OKEJ VAD HAR HÄNT FÖR BÖVELEN
World of Warcraft - Sida 2 Emptymån aug 15, 2011 7:08 pm av Wartem

» Honouring of the Elder in Arviat
World of Warcraft - Sida 2 Emptytor apr 14, 2011 10:32 pm av Wartem

» Ipad 3
World of Warcraft - Sida 2 Emptyons apr 13, 2011 8:44 pm av Wartem

» Post?! Brevlåda?!
World of Warcraft - Sida 2 Emptyons apr 13, 2011 7:39 pm av testadmin

» Dagens båt
World of Warcraft - Sida 2 Emptyons apr 13, 2011 7:37 pm av testadmin

» NYA KLANER
World of Warcraft - Sida 2 Emptysön apr 10, 2011 9:32 am av Wartem

» Rickrolled? D:
World of Warcraft - Sida 2 Emptysön apr 10, 2011 9:16 am av Wartem

» 3:e värvning. ;D
World of Warcraft - Sida 2 Emptysön apr 10, 2011 9:14 am av Wartem

» 2000 granplantor dumpade i skogen
World of Warcraft - Sida 2 Emptysön apr 10, 2011 9:12 am av Wartem

» GRATTIS, NILS!!!
World of Warcraft - Sida 2 Emptysön apr 10, 2011 12:23 am av testadmin

» Länktips;xD
World of Warcraft - Sida 2 Emptysön apr 10, 2011 12:20 am av testadmin

» SMÖRET ÄR SLUT
World of Warcraft - Sida 2 Emptyfre apr 08, 2011 11:27 pm av testadmin

» ALV - no longer fjortis!
World of Warcraft - Sida 2 Emptyfre apr 08, 2011 3:46 pm av Brownie

» Bildkriget!
World of Warcraft - Sida 2 Emptyfre apr 08, 2011 2:58 pm av testadmin

» foods
World of Warcraft - Sida 2 Emptyfre apr 08, 2011 2:53 pm av testadmin

» Med plutonium tvingar vi dansken på knä!
World of Warcraft - Sida 2 Emptyfre apr 08, 2011 2:50 pm av testadmin

» Dagens låt
World of Warcraft - Sida 2 Emptymån apr 04, 2011 9:49 pm av Wartem

» Non-swedes, check this thread out
World of Warcraft - Sida 2 Emptymån apr 04, 2011 6:39 am av Brownie

» Fußball
World of Warcraft - Sida 2 Emptysön apr 03, 2011 7:31 pm av ottgra

Sök
 
 

Visa resultat som:
 


Rechercher Avancerad sökning

Logga in

Jag har glömt mitt lösenord

Statistik
Vi har 54 registrerade användare.
Vår nyaste användare: scarhead

Våra användare har skrivit totalt 18367 inlägg i 774 ämnen
Länkar
free forumfree forum
Chattrum

[ Copy this | Start New | Full Size ]

World of Warcraft

2 posters

Sida 2 av 3 Föregående  1, 2, 3  Nästa

Gå ner

World of Warcraft - Sida 2 Empty World of Warcraft

Inlägg av Gäst sön feb 28, 2010 5:37 pm

Ämnets första inlägg :

Wow... Vad kan man säga? Det är skojjsigt :3 Började spela i Onsdags, är lvl 9 nu ^^ Har dött typ 10 gånger pga hoppat från tak, drunknat etc.. ^^ Spelar du wow? Vilken gubbe etc är du då? :)

Jag är en Night elf, druid ^^


Senast ändrad av Brownie den tis aug 03, 2010 6:26 pm, ändrad totalt 2 gånger

Gäst
Gäst


Till överst på sidan Gå ner


World of Warcraft - Sida 2 Empty Sv: World of Warcraft

Inlägg av Wartem fre aug 06, 2010 9:00 am

Starkov skrev:
Wartem skrev:
Starkov skrev:Jag har börjat igen!
Levlade 1-70 på ca 10 dagar
Ganska pinsamt egentligen... e skittrög på att levla :P

I /played då eller?

Yer

De har ökat levlinghastigheten mycket några gånger nu. När spelet kom ut tog det evigheter.
Wartem
Wartem
Respekterad Veteran
Respekterad Veteran

Inlägg : 1622
Poäng : 4

Join date : 09-09-09
Age : 1350
Ort : Wet Beaver Creek
Sysselsättning : Systemutvecklare

Till överst på sidan Gå ner

World of Warcraft - Sida 2 Empty Sv: World of Warcraft

Inlägg av Starkov fre aug 06, 2010 11:42 am

Wartem skrev:
Starkov skrev:
Wartem skrev:
Starkov skrev:Jag har börjat igen!
Levlade 1-70 på ca 10 dagar
Ganska pinsamt egentligen... e skittrög på att levla :P

I /played då eller?

Yer

De har ökat levlinghastigheten mycket några gånger nu. När spelet kom ut tog det evigheter.

Ja. Det minns jag med. Ganska dåligt, eftersom enligt mig så ska man inte gå direkt till 80, utan ta sin tid med leveling. :)
Starkov
Starkov
Spammer
Spammer

Inlägg : 2676
Poäng : 112

Join date : 09-08-17
Age : 14
Ort : Huddinge
Sysselsättning : Tim

https://index.swedishforum.se

Till överst på sidan Gå ner

World of Warcraft - Sida 2 Empty Sv: World of Warcraft

Inlägg av Wartem fre aug 06, 2010 12:08 pm

Starkov skrev:
Wartem skrev:
Starkov skrev:
Wartem skrev:
Starkov skrev:Jag har börjat igen!
Levlade 1-70 på ca 10 dagar
Ganska pinsamt egentligen... e skittrög på att levla :P

I /played då eller?

Yer

De har ökat levlinghastigheten mycket några gånger nu. När spelet kom ut tog det evigheter.

Ja. Det minns jag med. Ganska dåligt, eftersom enligt mig så ska man inte gå direkt till 80, utan ta sin tid med leveling. :)

Själv tycker jag att man borde få börja på 80 med alla chars efter att man redan nått dit med en via lvling. Men den charen som man lvlat med ska haft det jobbigt, lika jobbigt som det var i WoWs barndom.

Det är lame att lvla. Att göra det gång på gång på gång på gång är inget hit.
Wartem
Wartem
Respekterad Veteran
Respekterad Veteran

Inlägg : 1622
Poäng : 4

Join date : 09-09-09
Age : 1350
Ort : Wet Beaver Creek
Sysselsättning : Systemutvecklare

Till överst på sidan Gå ner

World of Warcraft - Sida 2 Empty Sv: World of Warcraft

Inlägg av Starkov fre aug 06, 2010 1:52 pm

Wartem skrev:
Starkov skrev:
Wartem skrev:
Starkov skrev:
Wartem skrev:
Starkov skrev:Jag har börjat igen!
Levlade 1-70 på ca 10 dagar
Ganska pinsamt egentligen... e skittrög på att levla :P

I /played då eller?

Yer

De har ökat levlinghastigheten mycket några gånger nu. När spelet kom ut tog det evigheter.

Ja. Det minns jag med. Ganska dåligt, eftersom enligt mig så ska man inte gå direkt till 80, utan ta sin tid med leveling. :)

Själv tycker jag att man borde få börja på 80 med alla chars efter att man redan nått dit med en via lvling. Men den charen som man lvlat med ska haft det jobbigt, lika jobbigt som det var i WoWs barndom.

Det är lame att lvla. Att göra det gång på gång på gång på gång är inget hit.

Nuförtiden så finns det ju cross-realm queue dungeon finder och PvP som ger xp, vilket gör leveling roligare. När man väntar i kö så får man offra sig att göra en quest eller två ;)

Men nu när cataclysm kommer så ska de ju göra om alla quests i azeroth. Det kommer bli najs som fan. :D
Starkov
Starkov
Spammer
Spammer

Inlägg : 2676
Poäng : 112

Join date : 09-08-17
Age : 14
Ort : Huddinge
Sysselsättning : Tim

https://index.swedishforum.se

Till överst på sidan Gå ner

World of Warcraft - Sida 2 Empty Sv: World of Warcraft

Inlägg av Wartem fre aug 06, 2010 4:25 pm

Starkov skrev:
Wartem skrev:
Starkov skrev:
Wartem skrev:
Starkov skrev:
Wartem skrev:
Starkov skrev:Jag har börjat igen!
Levlade 1-70 på ca 10 dagar
Ganska pinsamt egentligen... e skittrög på att levla :P

I /played då eller?

Yer

De har ökat levlinghastigheten mycket några gånger nu. När spelet kom ut tog det evigheter.

Ja. Det minns jag med. Ganska dåligt, eftersom enligt mig så ska man inte gå direkt till 80, utan ta sin tid med leveling. :)

Själv tycker jag att man borde få börja på 80 med alla chars efter att man redan nått dit med en via lvling. Men den charen som man lvlat med ska haft det jobbigt, lika jobbigt som det var i WoWs barndom.

Det är lame att lvla. Att göra det gång på gång på gång på gång är inget hit.

Nuförtiden så finns det ju cross-realm queue dungeon finder och PvP som ger xp, vilket gör leveling roligare. När man väntar i kö så får man offra sig att göra en quest eller två ;)

Men nu när cataclysm kommer så ska de ju göra om alla quests i azeroth. Det kommer bli najs som fan. :D

ALLA quests? Det kallar jag arbete :)
Wartem
Wartem
Respekterad Veteran
Respekterad Veteran

Inlägg : 1622
Poäng : 4

Join date : 09-09-09
Age : 1350
Ort : Wet Beaver Creek
Sysselsättning : Systemutvecklare

Till överst på sidan Gå ner

World of Warcraft - Sida 2 Empty Sv: World of Warcraft

Inlägg av Starkov lör aug 07, 2010 12:26 am

Wartem skrev:
Starkov skrev:
Wartem skrev:
Starkov skrev:
Wartem skrev:
Starkov skrev:
Wartem skrev:
Starkov skrev:Jag har börjat igen!
Levlade 1-70 på ca 10 dagar
Ganska pinsamt egentligen... e skittrög på att levla :P

I /played då eller?

Yer

De har ökat levlinghastigheten mycket några gånger nu. När spelet kom ut tog det evigheter.

Ja. Det minns jag med. Ganska dåligt, eftersom enligt mig så ska man inte gå direkt till 80, utan ta sin tid med leveling. :)

Själv tycker jag att man borde få börja på 80 med alla chars efter att man redan nått dit med en via lvling. Men den charen som man lvlat med ska haft det jobbigt, lika jobbigt som det var i WoWs barndom.

Det är lame att lvla. Att göra det gång på gång på gång på gång är inget hit.

Nuförtiden så finns det ju cross-realm queue dungeon finder och PvP som ger xp, vilket gör leveling roligare. När man väntar i kö så får man offra sig att göra en quest eller två ;)

Men nu när cataclysm kommer så ska de ju göra om alla quests i azeroth. Det kommer bli najs som fan. :D

Yes indeed :)

ALLA quests? Det kallar jag arbete :)
Starkov
Starkov
Spammer
Spammer

Inlägg : 2676
Poäng : 112

Join date : 09-08-17
Age : 14
Ort : Huddinge
Sysselsättning : Tim

https://index.swedishforum.se

Till överst på sidan Gå ner

World of Warcraft - Sida 2 Empty Sv: World of Warcraft

Inlägg av Wartem lör aug 14, 2010 8:49 pm

Brownie skrev:
Starkov skrev:Jag har börjat igen!
Levlade 1-70 på ca 10 dagar
Ganska pinsamt egentligen... e skittrög på att levla :P

Hey! Jag är bara på 22 ; <
Haha, fast det är väl för att jag är litte noob också ^^

Kör du RPG med polare eller hur kommer det sig att du är på lvl 22? No offence men lvl 22 dingar man lätt första dagen så som det ser ut idag.

Samtidigt minns jag min första gubbe, gjorde en guild och sprang runt och hjälpte folk bara. Jag var lvl 30 när de andra var 60 och hade fullt med epics. ROFL. Men man kan ju ha olika mål med spelet, huvudsaken är ju att det är roligt. Verkar vara många som glömt just detta. Är det roligt? De flesta sitter mest och nöter hcs som de redan kört 100 gånger.

http://www.ensidia.com/muqq/blog/
Wartem
Wartem
Respekterad Veteran
Respekterad Veteran

Inlägg : 1622
Poäng : 4

Join date : 09-09-09
Age : 1350
Ort : Wet Beaver Creek
Sysselsättning : Systemutvecklare

Till överst på sidan Gå ner

World of Warcraft - Sida 2 Empty Sv: World of Warcraft

Inlägg av Gäst sön aug 15, 2010 6:20 pm

Wartem skrev:
Brownie skrev:
Starkov skrev:Jag har börjat igen!
Levlade 1-70 på ca 10 dagar
Ganska pinsamt egentligen... e skittrög på att levla :P

Hey! Jag är bara på 22 ; <
Haha, fast det är väl för att jag är litte noob också ^^

Kör du RPG med polare eller hur kommer det sig att du är på lvl 22? No offence men lvl 22 dingar man lätt första dagen så som det ser ut idag.

Samtidigt minns jag min första gubbe, gjorde en guild och sprang runt och hjälpte folk bara. Jag var lvl 30 när de andra var 60 och hade fullt med epics. ROFL. Men man kan ju ha olika mål med spelet, huvudsaken är ju att det är roligt. Verkar vara många som glömt just detta. Är det roligt? De flesta sitter mest och nöter hcs som de redan kört 100 gånger.

http://www.ensidia.com/muqq/blog/

Tja, det sägs ju att första gången är det alltid svårast att lvla. Dessutom känner jag inte så väldigt många som spelar, och det är ju alltid roligare att spela när man är flera. Så jag questar bara lite lätt, och springer runt och dödar monster. ^^ Därför tar det ju sin tid. Det faktum att jag knappast är en skillad spelare har ju också sin roll. XD
E: Är faktiskt 23 nu. ;D

Gäst
Gäst


Till överst på sidan Gå ner

World of Warcraft - Sida 2 Empty Sv: World of Warcraft

Inlägg av Starkov sön aug 15, 2010 6:46 pm

Brownie skrev:
Wartem skrev:
Brownie skrev:
Starkov skrev:Jag har börjat igen!
Levlade 1-70 på ca 10 dagar
Ganska pinsamt egentligen... e skittrög på att levla :P

Hey! Jag är bara på 22 ; <
Haha, fast det är väl för att jag är litte noob också ^^

Kör du RPG med polare eller hur kommer det sig att du är på lvl 22? No offence men lvl 22 dingar man lätt första dagen så som det ser ut idag.

Samtidigt minns jag min första gubbe, gjorde en guild och sprang runt och hjälpte folk bara. Jag var lvl 30 när de andra var 60 och hade fullt med epics. ROFL. Men man kan ju ha olika mål med spelet, huvudsaken är ju att det är roligt. Verkar vara många som glömt just detta. Är det roligt? De flesta sitter mest och nöter hcs som de redan kört 100 gånger.

http://www.ensidia.com/muqq/blog/

Tja, det sägs ju att första gången är det alltid svårast att lvla. Dessutom känner jag inte så väldigt många som spelar, och det är ju alltid roligare att spela när man är flera. Så jag questar bara lite lätt, och springer runt och dödar monster. ^^ Därför tar det ju sin tid. Det faktum att jag knappast är en skillad spelare har ju också sin roll. XD
E: Är faktiskt 23 nu. ;D

Det är svårare att hitta in-gamevänner nu när dungeons och PvP är cross-realm :) Men har du en guild? :)

Nåväl. min första gubbe tog det ca 7-8 månader att få upp till 60. lol
nu har det tagit 10 dagar i played till 71. lolz
Starkov
Starkov
Spammer
Spammer

Inlägg : 2676
Poäng : 112

Join date : 09-08-17
Age : 14
Ort : Huddinge
Sysselsättning : Tim

https://index.swedishforum.se

Till överst på sidan Gå ner

World of Warcraft - Sida 2 Empty Sv: World of Warcraft

Inlägg av Gäst sön aug 15, 2010 6:56 pm

Starkov skrev:
Brownie skrev:
Wartem skrev:
Brownie skrev:
Starkov skrev:Jag har börjat igen!
Levlade 1-70 på ca 10 dagar
Ganska pinsamt egentligen... e skittrög på att levla :P

Hey! Jag är bara på 22 ; <
Haha, fast det är väl för att jag är litte noob också ^^

Kör du RPG med polare eller hur kommer det sig att du är på lvl 22? No offence men lvl 22 dingar man lätt första dagen så som det ser ut idag.

Samtidigt minns jag min första gubbe, gjorde en guild och sprang runt och hjälpte folk bara. Jag var lvl 30 när de andra var 60 och hade fullt med epics. ROFL. Men man kan ju ha olika mål med spelet, huvudsaken är ju att det är roligt. Verkar vara många som glömt just detta. Är det roligt? De flesta sitter mest och nöter hcs som de redan kört 100 gånger.

http://www.ensidia.com/muqq/blog/

Tja, det sägs ju att första gången är det alltid svårast att lvla. Dessutom känner jag inte så väldigt många som spelar, och det är ju alltid roligare att spela när man är flera. Så jag questar bara lite lätt, och springer runt och dödar monster. ^^ Därför tar det ju sin tid. Det faktum att jag knappast är en skillad spelare har ju också sin roll. XD
E: Är faktiskt 23 nu. ;D

Det är svårare att hitta in-gamevänner nu när dungeons och PvP är cross-realm :) Men har du en guild? :)

Nåväl. min första gubbe tog det ca 7-8 månader att få upp till 60. lol
nu har det tagit 10 dagar i played till 71. lolz

Hm. Brorsan fick med mig i en guild. Dock är jag liksom inte med där, på raider etc. XD

Gäst
Gäst


Till överst på sidan Gå ner

World of Warcraft - Sida 2 Empty Sv: World of Warcraft

Inlägg av Wartem mån aug 16, 2010 4:48 pm

MMO-tips: Allods Online. Gratis att spela och man behöver aldrig köpa något för riktiga pengar, inte ens när man raidar. Riktigt bra spel som kan konkurrera med WoW.
Wartem
Wartem
Respekterad Veteran
Respekterad Veteran

Inlägg : 1622
Poäng : 4

Join date : 09-09-09
Age : 1350
Ort : Wet Beaver Creek
Sysselsättning : Systemutvecklare

Till överst på sidan Gå ner

World of Warcraft - Sida 2 Empty Sv: World of Warcraft

Inlägg av Starkov tis aug 17, 2010 2:25 am

Wartem skrev:MMO-tips: Allods Online. Gratis att spela och man behöver aldrig köpa något för riktiga pengar, inte ens när man raidar. Riktigt bra spel som kan konkurrera med WoW.

Njaeaeaeaeeaeae... Runes of Magic tex är en wowkopia som inte kostade pengar. Det sög eftersom det var stormat av trolls etc. Allods lär nog bli om de använder reklam. Och om de inte gör det lär spelet vara okänt.

Det är bara att välja mellan pest och kolera för ägarna. :)

WoW lär nog vara oslagbart tills blizzards nästa MMO, som eventuellt ska komma efter level 100. Det sägs att de redan håller på med att utveckla det, så det kommer när alla är klara med wow. ;)
Starkov
Starkov
Spammer
Spammer

Inlägg : 2676
Poäng : 112

Join date : 09-08-17
Age : 14
Ort : Huddinge
Sysselsättning : Tim

https://index.swedishforum.se

Till överst på sidan Gå ner

World of Warcraft - Sida 2 Empty Sv: World of Warcraft

Inlägg av Gäst tis aug 17, 2010 12:03 pm

Kan ni berätta vad en stackare vad MMO är? ^^

Gäst
Gäst


Till överst på sidan Gå ner

World of Warcraft - Sida 2 Empty Sv: World of Warcraft

Inlägg av Wartem tis aug 17, 2010 2:52 pm

Starkov skrev:
Wartem skrev:MMO-tips: Allods Online. Gratis att spela och man behöver aldrig köpa något för riktiga pengar, inte ens när man raidar. Riktigt bra spel som kan konkurrera med WoW.

Njaeaeaeaeeaeae... Runes of Magic tex är en wowkopia som inte kostade pengar. Det sög eftersom det var stormat av trolls etc. Allods lär nog bli om de använder reklam. Och om de inte gör det lär spelet vara okänt.

Det är bara att välja mellan pest och kolera för ägarna. :)

WoW lär nog vara oslagbart tills blizzards nästa MMO, som eventuellt ska komma efter level 100. Det sägs att de redan håller på med att utveckla det, så det kommer när alla är klara med wow. ;)

Har du testat Allods Online? Dömmer du ut det direkt bara för att det är gratis att spela? På vilket sätt är RoM stormat av trolls menar du?
Jag skulle vilja säga att mycket i WoW redan är slaget av andra spel och själv tycker jag mest att de bara försöker mjölka ut så mycket pengar de kan utan att ha nya bra ideér på att utveckla framåt. Det mesta i Allods Online är faktiskt bättre än i WoW. Det finns massor av wowcloner och man måste nog ta mycket från WoW för att ha en chans att lyckas. Rune of Magic säger många är bra, själv tycker jag det är för mesigt, mesigare än WoW. Med mesigt tänker jag på hela spelintrycket som man får när man spelar (Jag måste tillägga att jag tänker på empiresidan i Allods Online när jag säger att det inte är mesigt, den andra sidan är barnslig så det förslår, detta gör det dock bara roligare att spela på empiresidan). Grafiken i RoM är sämre än WoW och de känns inte som de finns tillsräckligt med resurser för att utveckla spelet vidare.
Allods Online tycker jag däremot har lyckats. Grafiken är bättre, det är gratis att spela och det finns inga baksidor med att det är gratis, inte vad jag har sett ännu iaf. Det ända negativa med Allods Online som jag ser är väl att inte tillräckligt många spelar det, vilket gör att det är svårt att hitta folk till instancer osv.

Testa trollkarlen och titta på eldeffekterna, bland det bästa jag har sett. De har tagit det bästa från WoW och lagt till en massa annat. Mycket av det som man tycker kommer från WoW har i själva verket Blizzard "stulit" från andra.

Jag skulle inte ens spela WoW om det var gratis, får se om jag vill fortsätta med Allods Online.

Vad ser jag då för fel med WoW? För och främst förstörde Blizzard spelet i och med burning crusade. Före BC var WoW riktigt, riktigt roligt och utmanande, även när man questade solo. Sedan gjorde man spelet för lätt och tog bort all charm. Epics är inte längre epics i WoW. I Allods Online är det en utmaning att döda vanliga mobs, att raida är hardcore. Man får vara duktig om man ska få ner mobs som är en lvl över sig själv. Det är en utmaning att spela Allods Online till skillnad mot WoW.

Wartem
Wartem
Respekterad Veteran
Respekterad Veteran

Inlägg : 1622
Poäng : 4

Join date : 09-09-09
Age : 1350
Ort : Wet Beaver Creek
Sysselsättning : Systemutvecklare

Till överst på sidan Gå ner

World of Warcraft - Sida 2 Empty Sv: World of Warcraft

Inlägg av Starkov tis aug 17, 2010 9:19 pm

Har du testat Allods Online?

Nix.

Dömmer du ut det direkt bara för att det är gratis att spela?

Ja, på sätt och vis. Jag gillar inte de flesta free-to-play spel, har varit sur på dom väldigt länge för ett spel som jag lirade som jag blev besviken på och ville inte spela free-to-playspel på ett långt tag. Jag testade igen senare, men det spelet gjorde porrreklam på sitt spel (evony) vilket var allmänt korkat, så jag bojkottade det :P

På vilket sätt är RoM stormat av trolls menar du?

Som kalleanka.se. Det är gratis och ganska många vet om spelet/sidan, så om man trollar så riskerar man att bli bannad men det gör inget eftersom spelet är ändå gratis.

Jag skulle vilja säga att mycket i WoW redan är slaget av andra spel

Jag med. Jag har lagt upp 45381253 suggestions i mina dokument som jag förbereder, men jag lyckas aldrig att slutföra någonting så inget är postat än. ^^

och själv tycker jag mest att de bara försöker mjölka ut så mycket pengar de kan utan att ha nya bra ideér på att utveckla framåt.

Ja... faktiskt lite. Men nu utvecklar det framåt med stormsteg nu när cataclysm kommer enligt mig =) riktigt skönt faktiskt, "hey mate kill 10 crabs for me and you'll recieve a really crappy reward" är ganska boring i längden, men fortfarande är det ganska kul för det :p spelet i sig då, inte just den typen av quests

Mjölkningen är det bara activision som gör. Iaf mest dem, blizz vill mest utveckla ett spel för... spelarna så vitt jag vet :)

Activision köpte ju blizz, så ja

Det mesta i Allods Online är faktiskt bättre än i WoW.

Inte testat, så jag vet inte om detta. Förklara lite? :D

Det finns massor av wowcloner och man måste nog ta mycket från WoW för att ha en chans att lyckas.

Ja... De flesta "omg it will kill wow"-spel failar. Några var helt OK, som warhammer online. Men det var inte balanserat mellan klasserna - Flame Wizard eller vad de än nu hette var OP som fan. De kunde oneshotta nästan allt. Iaf när jag körde.

Rune of Magic säger många är bra, själv tycker jag det är för mesigt, mesigare än WoW.

Håller med. RoM är en typisk WoW-kopia...

Med mesigt tänker jag på hela spelintrycket som man får när man spelar (Jag måste tillägga att jag tänker på empiresidan i Allods Online när jag säger att det inte är mesigt, den andra sidan är barnslig så det förslår, detta gör det dock bara roligare att spela på empiresidan). Grafiken i RoM är sämre än WoW och de känns inte som de finns tillsräckligt med resurser för att utveckla spelet vidare.

Jo. Men har verkligen allods bättre grafik än WoW? Kolla bara på Shimmering Grotto som kommer i Cataclysm. DÄR har du ett exempel på bra grafik :D Det ser najs ut


Allods Online tycker jag däremot har lyckats. Grafiken är bättre, det är gratis att spela

Som sagt - gratisspel är ofta stormat av trolls eller folk som är omogna som satan (som jag :D lol)

och det finns inga baksidor med att det är gratis

Jo? developers får inte in lika mycket pengar vilket gör att spelet inte utvecklas som WoW

Det ända negativa med Allods Online som jag ser är väl att inte tillräckligt många spelar det

De har nog antagligen ingen reklam än. Som sagt - pest och kolera :)

, vilket gör att det är svårt att hitta folk till instancer osv.

Det är det på vissa battlegroups i WoW också tyvärr

Testa trollkarlen och titta på eldeffekterna, bland det bästa jag har sett. De har tagit det bästa från WoW och lagt till en massa annat.

Vad är det bästa med WoW enligt dig? Vill veta vad du tycker :)

Mycket av det som man tycker kommer från WoW har i själva verket Blizzard "stulit" från andra.

<-- unexperienced

Som vad? :P

Jag skulle inte ens spela WoW om det var gratis, får se om jag vill fortsätta med Allods Online.

Why not?

Vad ser jag då för fel med WoW? För och främst förstörde Blizzard spelet i och med burning crusade.

Hey.... Vanilla var ganska sunkigt egentligen. Shamans var OP etc. Det enda som var bra med vanilla var att alla var sociala och schyssta och nostalgia. Några dungeons var epic etc. Det fanns skitmycket som var bra - men för de flesta är det mest nostalgia, skulle jag tro.

Före BC var WoW riktigt, riktigt roligt och utmanande, även när man questade solo.

Wow har alltid varit riktigt förutom i Wotlk enligt mig. Det fanns riktigt många utmanade quests och instances i BC med.

Sedan gjorde man spelet för lätt och tog bort all charm. Epics är inte längre epics i WoW.

Oh god jag minns när Gloves of Holy Might droppade i feralas för mig ^^ Jag var skitglad då.

Men så är det nog alltid med ens första epic. Jag tycker dock att i burning crusade var det ingen vidare stor inflation på epics. De var fortfarande epics då - enligt mig. I wotlk dock kan man raida ICC på 3 dagars erfarenhet av level 80, och ICC är den sista raiden i Wotlk. DET är sjukt... Attunements och svårare heroics skulle kanske hjälpa, vilket kommer i cataclysm vad jag har hört. Iaf heroics.

I Allods Online är det en utmaning att döda vanliga mobs

Som cataclysm. De har sagt att man ska behöva äta och dricka var andra eller tredje mob, eller till och med varje mob som man gjorde i vanilla/BC. I wotlk var allting aoe aoe aoe.

, att raida är hardcore.

hehe som i vanilla ^^

Man får vara duktig om man ska få ner mobs som är en lvl över sig själv.

Det är väl lite överdrivet? Eller det beror på hur många levels det finns :)

Det är en utmaning att spela Allods Online till skillnad mot WoW.

Det blir det nog en ändrig på, ska du se =)

[/quote]
Starkov
Starkov
Spammer
Spammer

Inlägg : 2676
Poäng : 112

Join date : 09-08-17
Age : 14
Ort : Huddinge
Sysselsättning : Tim

https://index.swedishforum.se

Till överst på sidan Gå ner

World of Warcraft - Sida 2 Empty Sv: World of Warcraft

Inlägg av Wartem tis aug 17, 2010 10:51 pm

Det mesta i Allods Online är faktiskt bättre än i WoW.

Inte testat, så jag vet inte om detta. Förklara lite? :D

Grafiken är bättre.
Spelet är utmanande.
Du har långt fler valmöjligheter att bestämma hur din karaktär ska vara uppbyggd med förmågor och spells.
WoWhead är överflödigt, kolla på mapen så ser du direkt vart du ska i de flesta quest vilket gör att man kan spela mer.
Det finns fler spelmekanismer inbyggda som gör det roligare (jag har bara hunnit se på några men t.ex. så bygger paladins upp dmg-murar för att dela upp skadan och magikers spells proccar och du man använda dessa för att får vissa bonusar i strid.
Roligare klasser enligt mig men det är väl en smaksak kanske.


Det finns massor av wowcloner och man måste nog ta mycket från WoW för att ha en chans att lyckas.

Ja... De flesta "omg it will kill wow"-spel failar. Några var helt OK, som warhammer online. Men det var inte balanserat mellan klasserna - Flame Wizard eller vad de än nu hette var OP som fan. De kunde oneshotta nästan allt. Iaf när jag körde.

Allods online har väldig balanserade klasser, det är upp till spelaren att visa vad han går för.

Rune of Magic säger många är bra, själv tycker jag det är för mesigt, mesigare än WoW.

Håller med. RoM är en typisk WoW-kopia...

Med mesigt tänker jag på hela spelintrycket som man får när man spelar (Jag måste tillägga att jag tänker på empiresidan i Allods Online när jag säger att det inte är mesigt, den andra sidan är barnslig så det förslår, detta gör det dock bara roligare att spela på empiresidan). Grafiken i RoM är sämre än WoW och de känns inte som de finns tillräckligt med resurser för att utveckla spelet vidare.

Jo. Men har verkligen allods bättre grafik än WoW? Kolla bara på Shimmering Grotto som kommer i Cataclysm. DÄR har du ett exempel på bra grafik :D Det ser najs ut

Jag har inte tittat mycket på cataclysm men det jag sett i Allods Online har varit långt bättre än det jag såg av wow när jag senast spelade det, runt ett halvår sedan.

Allods Online tycker jag däremot har lyckats. Grafiken är bättre, det är gratis att spela

Som sagt - gratisspel är ofta stormat av trolls eller folk som är omogna som satan (som jag :D lol)

Jag har inte sett några sådana tendenser alls faktiskt, folk är riktigt vänliga bara och frågar man något i chatten (på ett bra vis, korrekt engelska och utförlig fråga så de fattar vad man frågar lol) så får man nästan alltid hjälp. Jag har alltid fått hjälp men jag har inte frågat så många gånger. De gånger jag frågat så har folk till och med erbjudit sig att hjälpa mig med questen lol och springa runt och boosta.

Grejen är att visst, du förlorar inte några pengar om ditt acc blir bannat MEN om du spelar så investerar du i accet med tid och arbete och då är det inte så jävla kul att få sitt konto nerstängt.

och det finns inga baksidor med att det är gratis

Jo? developers får inte in lika mycket pengar vilket gör att spelet inte utvecklas som WoW

Det ända negativa med Allods Online som jag ser är väl att inte tillräckligt många spelar det

De har nog antagligen ingen reklam än. Som sagt - pest och kolera :)

, vilket gör att det är svårt att hitta folk till instancer osv.

Det är det på vissa battlegroups i WoW också tyvärr

Testa trollkarlen och titta på eldeffekterna, bland det bästa jag har sett. De har tagit det bästa från WoW och lagt till en massa annat.

Vad är det bästa med WoW enligt dig? Vill veta vad du tycker :)

Det som är bra med WoW är att många som spelar det, klasserna är balanserade, buggarna är få och spelmekaniken är bra.


Mycket av det som man tycker kommer från WoW har i själva verket Blizzard "stulit" från andra.

<-- unexperienced

Som vad? :P

Orcer, elfs, trolls, undeads, alla klasser (alla är dock formade av Blizzard men ingen har tagit klasser av WoW rakt av heller).

Jag skulle inte ens spela WoW om det var gratis, får se om jag vill fortsätta med Allods Online.

Why not?

Ingenting har hänt i Azeroth sedan spelet släpptes. Inte en ända ny instans för lvlar under maxlvln har skapats. Grafiken är uråldrig. Med de resurser de har så har de inte gjort ett godkänt jobb. Jag orkar inte se allt det där gamla igen. Nu ska de visst göra förändringar i de gamla delarna av spelet men jag tror inte det räcker och det kommer alldeles för sent. Jag tror det kommer sabba mer än göra nytta tbh. Om du raidar så byter du ut din gear mest hela tiden vilket jag tycker är dåligt och du skaffar dig gearen alldeles för lätt. Det grundläggande är ändå att WoW inte ger någon utmaning för solo gaming utan tvärtom försöker stänga luckor så som soloing av gamla instancer och så.

Vad ser jag då för fel med WoW? För och främst förstörde Blizzard spelet i och med burning crusade.

Hey.... Vanilla var ganska sunkigt egentligen. Shamans var OP etc. Det enda som var bra med vanilla var att alla var sociala och schyssta och nostalgia. Några dungeons var epic etc. Det fanns skitmycket som var bra - men för de flesta är det mest nostalgia, skulle jag tro.

Spelet var utmanande på den tiden, det är därför folk minns det som roligt då.

Före BC var WoW riktigt, riktigt roligt och utmanande, även när man questade solo.

Wow har alltid varit riktigt förutom i Wotlk enligt mig. Det fanns riktigt många utmanade quests och instances i BC med.

Håller inte alls med dig, det mesta var bara rush och inflation i bra gear. Med bra gear menar jag i jämförelse till mobsens svårighetsgrad att döda. Det fanns jobbiga quest, ja men inte utmanande eftersom du inte kan skapa utmanande quest med den klassbalansen som finns och de övermäktiga stats som gubbarna hade. Du hade kunnat skapat mobs som det varit svårt för en druid eller warlock att ta ner solo men en warrior eller en rogue hade inte haft en chans. Ett jobbigt quest som jag gjorde var ett där man skulle grinda sig till en flygande netherdrake. Det var BARA jobbigt och inte ett dugg utmanande.

Sedan gjorde man spelet för lätt och tog bort all charm. Epics är inte längre epics i WoW.

Oh god jag minns när Gloves of Holy Might droppade i feralas för mig ^^ Jag var skitglad då.

Minns när jag fick min första epic med. Det mesta positivt jag minns från WoW kommer från vanilla.

Men så är det nog alltid med ens första epic. Jag tycker dock att i burning crusade var det ingen vidare stor inflation på epics. De var fortfarande epics då - enligt mig. I wotlk dock kan man raida ICC på 3 dagars erfarenhet av level 80, och ICC är den sista raiden i Wotlk. DET är sjukt... Attunements och svårare heroics skulle kanske hjälpa, vilket kommer i cataclysm vad jag har hört. Iaf heroics.

I Allods Online är det en utmaning att döda vanliga mobs

Som cataclysm. De har sagt att man ska behöva äta och dricka var andra eller tredje mob, eller till och med varje mob som man gjorde i vanilla/BC. I wotlk var allting aoe aoe aoe.

, att raida är hardcore.

hehe som i vanilla ^^

Man får vara duktig om man ska få ner mobs som är en lvl över sig själv.

Det är väl lite överdrivet? Eller det beror på hur många levels det finns :)

Nej, du skulle kunna ha 20 lvls och forfarande kunna döda mobs som är 2 lvls högre än dig själv på lvl 10. Det är helt jävla omöjligt att döda något för någon class som är två lvls högre än dig själv ensam i Allods Online.

Det är en utmaning att spela Allods Online till skillnad mot WoW.

Det blir det nog en ändrig på, ska du se =)

[/quote]


Senast ändrad av Wartem den tis aug 17, 2010 10:57 pm, ändrad totalt 1 gång
Wartem
Wartem
Respekterad Veteran
Respekterad Veteran

Inlägg : 1622
Poäng : 4

Join date : 09-09-09
Age : 1350
Ort : Wet Beaver Creek
Sysselsättning : Systemutvecklare

Till överst på sidan Gå ner

World of Warcraft - Sida 2 Empty Sv: World of Warcraft

Inlägg av Starkov tis aug 17, 2010 10:55 pm

Haha nival är verkligen små busar :D:D:D:D 50% är taget från ett annat spel som de har gjort - Heroes of might and magic 5!
Starkov
Starkov
Spammer
Spammer

Inlägg : 2676
Poäng : 112

Join date : 09-08-17
Age : 14
Ort : Huddinge
Sysselsättning : Tim

https://index.swedishforum.se

Till överst på sidan Gå ner

World of Warcraft - Sida 2 Empty Sv: World of Warcraft

Inlägg av Wartem tis aug 17, 2010 11:00 pm

Starkov skrev:Haha nival är verkligen små busar :D:D:D:D 50% är taget från ett annat spel som de har gjort - Heroes of might and magic 5!

Jasså? Det blev väl en flopp det spelet? Ryssarna verkar kunna göra bra spel iaf. De driver lite med sovjet i Allods Online också ^^.

Jag svarade på ditt förra inlägg precis btw så du inte missar det.

Nu tycker vi alla erkänner att Runescape is teh shit and calls it a day.

World of Warcraft - Sida 2 Runescape2_sucks4
WTF??!?! VEM VILL SPELA DEN HÄR SKITEN?
Wartem
Wartem
Respekterad Veteran
Respekterad Veteran

Inlägg : 1622
Poäng : 4

Join date : 09-09-09
Age : 1350
Ort : Wet Beaver Creek
Sysselsättning : Systemutvecklare

Till överst på sidan Gå ner

World of Warcraft - Sida 2 Empty Sv: World of Warcraft

Inlägg av Starkov tis aug 17, 2010 11:11 pm

Grafiken är bättre.

Inte enligt mig :o

Spelet är utmanande.

Som WoW. :)

Du har långt fler valmöjligheter att bestämma hur din karaktär ska vara uppbyggd med förmågor och spells.

Exempel?

WoWhead är överflödigt, kolla på mapen så ser du direkt vart du ska i de flesta quest vilket gör att man kan spela mer.

Vad menar du? För det mesta behöver man inte WoWhead om man ska questa och så. :)

Det finns fler spelmekanismer inbyggda som gör det roligare (jag har bara hunnit se på några men t.ex. så bygger paladins upp dmg-murar för att dela upp skadan och magikers spells proccar och du man använda dessa för att får vissa bonusar i strid.

O.o Det finns i WoW nuförtiden med.

Roligare klasser enligt mig men det är väl en smaksak kanske.

Ja. :)

Allods online har väldig balanserade klasser, det är upp till spelaren att visa vad han går för.

K.

Jag har inte tittat mycket på cataclysm men det jag sett i Allods Online har varit långt bättre än det jag såg av wow när jag senast spelade det, runt ett halvår sedan.

Ah, K. Men när det kommer ut kan jag ta ett screen så att du får se. :)

Jag har inte sett några sådana tendenser alls faktiskt, folk är riktigt vänliga bara och frågar man något i chatten (på ett bra vis, korrekt engelska och utförlig fråga så de fattar vad man frågar lol) så får man nästan alltid hjälp. Jag har alltid fått hjälp men jag har inte frågat så många gånger. De gånger jag frågat så har folk till och med erbjudit sig att hjälpa mig med questen lol och springa runt och boosta.

Grejen är att visst, du förlorar inte några pengar om ditt acc blir bannat MEN om du spelar så investerar du i accet med tid och arbete och då är det inte så jävla kul att få sitt konto nerstängt.

Det beror på. Allods är nog inte så känt, eftersom det finns inte reklam på varenda sida man besöker som det finns med vissa andra spel.

Och om man inte investerar i accet utan bara spammar sönder andra och så... ja, du förstår nog.


Det som är bra med WoW är att många som spelar det, klasserna är balanserade, buggarna är få och spelmekaniken är bra.

Indeed. Det enda felet jag vet är att forumen är totalt bombade av trolls och man behöver betala så jävla mycket för det. Annars är det helt K för mig.

Finns ju många småsaker jag inte gillar heller, men de gör inte spelet så värst mycket sämre enligt mig.

Orcer, elfs, trolls, undeads, alla klasser (alla är dock formade av Blizzard men ingen har tagit klasser av WoW rakt av heller).

Säg mig något RPG som inte har orker, alver, älvor, zombies eller dvärgar etc. Det är taget från mytologin =) Det är egentligen inte så värst "stulet" enligt mig. Nästan alla RPGs har sånt.

Förutom de "moderna" med robotar etc. Men de räknas inte enligt mig xD Jag delar upp RPGs i Fantasy och Future. :) (och såna som jag inte har hört om dvs lol)

Ingenting har hänt i Azeroth sedan spelet släpptes. Inte en ända ny instans för lvlar under maxlvln har skapats. Grafiken är uråldrig. Med de resurser de har så har de inte gjort ett godkänt jobb. Jag orkar inte se allt det där gamla igen. Nu ska de visst göra förändringar i de gamla delarna av spelet men jag tror inte det räcker och det kommer alldeles för sent. Jag tror det kommer sabba mer än göra nytta tbh. Om du raidar så byter du ut din gear mest hela tiden vilket jag tycker är dåligt och du skaffar dig gearen alldeles för lätt. Det grundläggande är ändå att WoW inte ger någon utmaning för solo gaming utan tvärtom försöker stänga luckor så som soloing av gamla instancer och så.

Good news:
Alla instanser blir omgjorda i cataclysm.
Grafiken skall bli uppdaterad.
Gear skall bli svårare att skaffa - dvs gameplay skall vara svårare.

Spelet var utmanande på den tiden, det är därför folk minns det som roligt då.

Hehe ja =) Men det har funnits utmaningar i burning crusade med. Jag klarade aldrig black temple, sunwell, hyjal, inte ens tempest keep. lol

Och i Wotlk har jag inte en enda 80 än. Men det ska det bli ändring på, jag levlar ju min rogue som är i 71 ;) Har hört att det ska vara sjukt lätt. En polare var här, han fick 72-80 på några dagar och det tog ca 5 timmar att skaffa gear för att komma in på en heroic, och bara 1 dag till han började att raida. >.<

Håller inte alls med dig, det mesta var bara rush och inflation i bra gear. Med bra gear menar jag i jämförelse till mobsens svårighetsgrad att döda. Det fanns jobbiga quest, ja men inte utmanande eftersom du inte kan skapa utmanande quest med den klassbalansen som finns och de övermäktiga stats som gubbarna hade. Du hade kunnat skapat mobs som det varit svårt för en druid eller warlock att ta ner solo men en warrior eller en rogue hade inte haft en chans. Ett jobbigt quest som jag gjorde var ett där man skulle grinda sig till en flygande netherdrake. Det var BARA jobbigt och inte ett dugg utmanande.

Netherdrake var skitjobbigt, ja. Men trots allt behövde man det inte, så det var som en sacrifice för att få en drake och lite annat krimskrams.

Det har funnits många utmanande quests. Till och med i Wotlk. Det är svårt att soloa elites som rogue, det går om man har tur men annars nej. ;/

Minns när jag fick min första epic med. Det mesta positivt jag minns från WoW kommer från vanilla.

Jag har positiva minnen från alla expansioner. Dock inte lika många från Wotlk - men trots allt har jag knappt spelat någonting av det.

Nej, du skulle kunna ha 20 lvls och forfarande kunna döda mobs som är 2 lvls högre än dig själv på lvl 10. Det är helt jävla omöjligt att döda något för någon class som är två lvls högre än dig själv ensam i Allods Online.

O.o

[/quote]

Nival är riktigt busiga. Musiken och grafiken är som tagen från h5. X-D
Starkov
Starkov
Spammer
Spammer

Inlägg : 2676
Poäng : 112

Join date : 09-08-17
Age : 14
Ort : Huddinge
Sysselsättning : Tim

https://index.swedishforum.se

Till överst på sidan Gå ner

World of Warcraft - Sida 2 Empty Sv: World of Warcraft

Inlägg av Starkov tis aug 17, 2010 11:13 pm

Wartem skrev:
Starkov skrev:Haha nival är verkligen små busar :D:D:D:D 50% är taget från ett annat spel som de har gjort - Heroes of might and magic 5!

Jasså? Det blev väl en flopp det spelet? Ryssarna verkar kunna göra bra spel iaf. De driver lite med sovjet i Allods Online också ^^.

Jag svarade på ditt förra inlägg precis btw så du inte missar det.

Nu tycker vi alla erkänner att Runescape is teh shit and calls it a day.

World of Warcraft - Sida 2 Runescape2_sucks4
WTF??!?! VEM VILL SPELA DEN HÄR SKITEN?

Heroes 5 ja. Men när den andra expansionen kom så fick de väldigt mycket pengar. Jag gillade det spelet rejält då =) En expansion ska vara som den - inte komma ut alltför sent och inte alltför tidigt, uppgradera spelet men inte förstöra det och lägga till massor av nya funktioner etc. Det är en expansion för mig (Y)

Såg det. Svarade också.

Jag erkänner med. Runescape suger. :P
Starkov
Starkov
Spammer
Spammer

Inlägg : 2676
Poäng : 112

Join date : 09-08-17
Age : 14
Ort : Huddinge
Sysselsättning : Tim

https://index.swedishforum.se

Till överst på sidan Gå ner

World of Warcraft - Sida 2 Empty Sv: World of Warcraft

Inlägg av Wartem tis aug 17, 2010 11:31 pm

Grafiken är bättre.

Inte enligt mig :o

Har du redan spelat det? :O

Spelet är utmanande.

Som WoW. :)

NEJ xD. Inte solo. Solo är WoW inte utmanande utan bara jobbigt tidsfördriv! :)


Du har långt fler valmöjligheter att bestämma hur din karaktär ska vara uppbyggd med förmågor och spells.

Exempel?

Du bestämmer själv hur dina points ska vara utsatta.
World of Warcraft - Sida 2 Allods14

Ta en titt här med:
http://allodsbase.com/en/talents#_39xlxyy


WoWhead är överflödigt, kolla på mapen så ser du direkt vart du ska i de flesta quest vilket gör att man kan spela mer.

Vad menar du? För det mesta behöver man inte WoWhead om man ska questa och så. :)

Jo lol, det gör man. Visst kan man läsa questet och kanske lista ut ganska snabbt vad man ska göra men många som mig som skiter fullständigt i vad gubbarna säger så är det gött att bara kunna titta på kartan och gå dit och kötta.

Det finns fler spelmekanismer inbyggda som gör det roligare (jag har bara hunnit se på några men t.ex. så bygger paladins upp dmg-murar för att dela upp skadan och magikers spells proccar och du man använda dessa för att får vissa bonusar i strid.

O.o Det finns i WoW nuförtiden med.

I så fall måste de ha infört jävligt mycket på sistone :)

Roligare klasser enligt mig men det är väl en smaksak kanske.

Ja. :)

Allods online har väldig balanserade klasser, det är upp till spelaren att visa vad han går för.

K.

Jag har inte tittat mycket på cataclysm men det jag sett i Allods Online har varit långt bättre än det jag såg av wow när jag senast spelade det, runt ett halvår sedan.

Ah, K. Men när det kommer ut kan jag ta ett screen så att du får se. :)

Gör det :)


Jag har inte sett några sådana tendenser alls faktiskt, folk är riktigt vänliga bara och frågar man något i chatten (på ett bra vis, korrekt engelska och utförlig fråga så de fattar vad man frågar lol) så får man nästan alltid hjälp. Jag har alltid fått hjälp men jag har inte frågat så många gånger. De gånger jag frågat så har folk till och med erbjudit sig att hjälpa mig med questen lol och springa runt och boosta.

Grejen är att visst, du förlorar inte några pengar om ditt acc blir bannat MEN om du spelar så investerar du i accet med tid och arbete och då är det inte så jävla kul att få sitt konto nerstängt.

Det beror på. Allods är nog inte så känt, eftersom det finns inte reklam på varenda sida man besöker som det finns med vissa andra spel.

Jag har sett mycket reklam. Sen är det bättre om spelarna söker sig till spelet och inte tvärtom. Allods Online har vunnit väldigt många priser nu och ligger högt på rankinglistorna.

Och om man inte investerar i accet utan bara spammar sönder andra och så... ja, du förstår nog.

Man blir snabbt nerstängd, goldsellers har det inte lätt.


Det som är bra med WoW är att många som spelar det, klasserna är balanserade, buggarna är få och spelmekaniken är bra.

Indeed. Det enda felet jag vet är att forumen är totalt bombade av trolls och man behöver betala så jävla mycket för det. Annars är det helt K för mig.

Finns ju många småsaker jag inte gillar heller, men de gör inte spelet så värst mycket sämre enligt mig.

Orcer, elfs, trolls, undeads, alla klasser (alla är dock formade av Blizzard men ingen har tagit klasser av WoW rakt av heller).

Säg mig något RPG som inte har orker, alver, älvor, zombies eller dvärgar etc. Det är taget från mytologin =) Det är egentligen inte så värst "stulet" enligt mig. Nästan alla RPGs har sånt.

Det var det jag menade :) Men när man tittar på vad som är taget så tänker man nog undermedvetet inte på just detta.

Förutom de "moderna" med robotar etc. Men de räknas inte enligt mig xD Jag delar upp RPGs i Fantasy och Future. :) (och såna som jag inte har hört om dvs lol)

Ingenting har hänt i Azeroth sedan spelet släpptes. Inte en ända ny instans för lvlar under maxlvln har skapats. Grafiken är uråldrig. Med de resurser de har så har de inte gjort ett godkänt jobb. Jag orkar inte se allt det där gamla igen. Nu ska de visst göra förändringar i de gamla delarna av spelet men jag tror inte det räcker och det kommer alldeles för sent. Jag tror det kommer sabba mer än göra nytta tbh. Om du raidar så byter du ut din gear mest hela tiden vilket jag tycker är dåligt och du skaffar dig gearen alldeles för lätt. Det grundläggande är ändå att WoW inte ger någon utmaning för solo gaming utan tvärtom försöker stänga luckor så som soloing av gamla instancer och så.

Good news:
Alla instanser blir omgjorda i cataclysm.
Grafiken skall bli uppdaterad.
Gear skall bli svårare att skaffa - dvs gameplay skall vara svårare.

Spelet var utmanande på den tiden, det är därför folk minns det som roligt då.

Hehe ja =) Men det har funnits utmaningar i burning crusade med. Jag klarade aldrig black temple, sunwell, hyjal, inte ens tempest keep. lol

Och i Wotlk har jag inte en enda 80 än. Men det ska det bli ändring på, jag levlar ju min rogue som är i 71 ;) Har hört att det ska vara sjukt lätt. En polare var här, han fick 72-80 på några dagar och det tog ca 5 timmar att skaffa gear för att komma in på en heroic, och bara 1 dag till han började att raida. >.<

Håller inte alls med dig, det mesta var bara rush och inflation i bra gear. Med bra gear menar jag i jämförelse till mobsens svårighetsgrad att döda. Det fanns jobbiga quest, ja men inte utmanande eftersom du inte kan skapa utmanande quest med den klassbalansen som finns och de övermäktiga stats som gubbarna hade. Du hade kunnat skapat mobs som det varit svårt för en druid eller warlock att ta ner solo men en warrior eller en rogue hade inte haft en chans. Ett jobbigt quest som jag gjorde var ett där man skulle grinda sig till en flygande netherdrake. Det var BARA jobbigt och inte ett dugg utmanande.

Netherdrake var skitjobbigt, ja. Men trots allt behövde man det inte, så det var som en sacrifice för att få en drake och lite annat krimskrams.

Det har funnits många utmanande quests. Till och med i Wotlk. Det är svårt att soloa elites som rogue, det går om man har tur men annars nej. ;/

Minns när jag fick min första epic med. Det mesta positivt jag minns från WoW kommer från vanilla.

Jag har positiva minnen från alla expansioner. Dock inte lika många från Wotlk - men trots allt har jag knappt spelat någonting av det.

Nej, du skulle kunna ha 20 lvls och forfarande kunna döda mobs som är 2 lvls högre än dig själv på lvl 10. Det är helt jävla omöjligt att döda något för någon class som är två lvls högre än dig själv ensam i Allods Online.

O.o

Jag vet ej vad som hände här lol men jag svarade på något där du typ skrev att det är svårare att döda mobs på högre lvl eftersom lvltaket är lågt.

edit: Hittade det, du tog bort en bit av citatet/texten:


Man får vara duktig om man ska få ner mobs som är en lvl över sig själv.



Det är väl lite överdrivet? Eller det beror på hur många levels det finns Leende

Nej, du skulle kunna ha 20 lvls och forfarande kunna döda mobs som är 2 lvls högre än dig själv på lvl 10. Det är helt jävla omöjligt att döda något för någon class som är två lvls högre än dig själv ensam i Allods Online.


[/quote]

Nival är riktigt busiga. Musiken och grafiken är som tagen från h5. X-D
Wartem
Wartem
Respekterad Veteran
Respekterad Veteran

Inlägg : 1622
Poäng : 4

Join date : 09-09-09
Age : 1350
Ort : Wet Beaver Creek
Sysselsättning : Systemutvecklare

Till överst på sidan Gå ner

World of Warcraft - Sida 2 Empty Sv: World of Warcraft

Inlägg av Starkov ons aug 18, 2010 12:20 am

Har du redan spelat det? :O

Såg trailern xDDDDDDDDDDD

NEJ xD. Inte solo. Solo är WoW inte utmanande utan bara jobbigt tidsfördriv! :)

Solo som i han solo? :P j/k

Det är ett bra jobbigt tidsfördriv. Det är faktiskt kul. :D Men hoppas att solo blir bättre, men jag tycker fortfarande att det finns soloutmaningar. :)

Du bestämmer själv hur dina points ska vara utsatta.
World of Warcraft - Sida 2 Allods14

Typiskt RPG-system. ^^ Jag gillar både sånt och wows system. Det är K med båda, enligt mig. :)


Jag... fattar inte. xD

Jo lol, det gör man. Visst kan man läsa questet och kanske lista ut ganska snabbt vad man ska göra men många som mig som skiter fullständigt i vad gubbarna säger så är det gött att bara kunna titta på kartan och gå dit och kötta.

Jo men de har byggt in en questhelper på kartan nu så det är skitlätt ^^ Bara att plocka alla quests och sen se vart man ska gå på kartan

I så fall måste de ha infört jävligt mycket på sistone :)

Nej. XD Inte jättemycket... :P

Jag har sett mycket reklam. Sen är det bättre om spelarna söker sig till spelet och inte tvärtom. Allods Online har vunnit väldigt många priser nu och ligger högt på rankinglistorna.

:O Aldrig sett någon sån reklam tidigare. Skicka en sida med den reklamen plox :D

Man blir snabbt nerstängd, goldsellers har det inte lätt.

Knappast i WoW heller. Men de använder hackade accounts, trials och till och med nya. Folk köper guld och de får pengar. Om bara folk skulle sluta köpa så skulle de nog försvinna.

Det var det jag menade :) Men när man tittar på vad som är taget så tänker man nog undermedvetet inte på just detta.

Men det finns många mytologiska kreatur som knappt finns i några spel vilket förvånar mig. Är det pga tolkien som orker och sånt är så jäkla populärt? Varför finns t.ex. inte sumeriska lejon eller något? xD


Jag vet ej vad som hände här lol men jag svarade på något där du typ skrev att det är svårare att döda mobs på högre lvl eftersom lvltaket är lågt.

Ah. Okay.

edit: Hittade det, du tog bort en bit av citatet/texten:


Man får vara duktig om man ska få ner mobs som är en lvl över sig själv.

epic fail (av mig :P)



Det är väl lite överdrivet? Eller det beror på hur många levels det finns Leende

Wtf vadå leende? xDDDDD
Starkov
Starkov
Spammer
Spammer

Inlägg : 2676
Poäng : 112

Join date : 09-08-17
Age : 14
Ort : Huddinge
Sysselsättning : Tim

https://index.swedishforum.se

Till överst på sidan Gå ner

World of Warcraft - Sida 2 Empty Sv: World of Warcraft

Inlägg av Starkov ons aug 18, 2010 12:30 am

LOL Heroes 6 kommer om 8 dagar, och nival är sparkade.

[Erwan] We explored the possibility of a Nival-made Heroes VI, but it was difficult to find a common vision on the project. Moreover, Nival was developing Allods Online, a huge project that took away most of the team who had worked on Heroes 5.
Starkov
Starkov
Spammer
Spammer

Inlägg : 2676
Poäng : 112

Join date : 09-08-17
Age : 14
Ort : Huddinge
Sysselsättning : Tim

https://index.swedishforum.se

Till överst på sidan Gå ner

World of Warcraft - Sida 2 Empty Sv: World of Warcraft

Inlägg av Wartem ons aug 18, 2010 12:32 am

Har du redan spelat det? :O

Såg trailern xDDDDDDDDDDD

law... :)

NEJ xD. Inte solo. Solo är WoW inte utmanande utan bara jobbigt tidsfördriv! :)

Solo som i han solo? :P j/k

xD

Det är ett bra jobbigt tidsfördriv. Det är faktiskt kul. :D Men hoppas att solo blir bättre, men jag tycker fortfarande att det finns soloutmaningar. :)

Du bestämmer själv hur dina points ska vara utsatta.
World of Warcraft - Sida 2 Allods14

Typiskt RPG-system. ^^ Jag gillar både sånt och wows system. Det är K med båda, enligt mig. :)


Jag... fattar inte. xD

Inte jag heller, tar ett tag att sätta sig in i.


Jo lol, det gör man. Visst kan man läsa questet och kanske lista ut ganska snabbt vad man ska göra men många som mig som skiter fullständigt i vad gubbarna säger så är det gött att bara kunna titta på kartan och gå dit och kötta.

Jo men de har byggt in en questhelper på kartan nu så det är skitlätt ^^ Bara att plocka alla quests och sen se vart man ska gå på kartan

Ja :) Att hitta dit är ganska lätt men det är inte det som är utmaningen. Att springa runt och bli förbannad för att man inte spelar utan bara springer runt i circlar tycker jag iaf inte är kul xD. Och bara för att det står på kartan ungefär vart det är så fattar man inte direkt vad man ska göra alltid ändå. Min andra char gick dubbelt så snabbt att lvla som min första.

I så fall måste de ha infört jävligt mycket på sistone :)

Nej. XD Inte jättemycket... :P

Jag har sett mycket reklam. Sen är det bättre om spelarna söker sig till spelet och inte tvärtom. Allods Online har vunnit väldigt många priser nu och ligger högt på rankinglistorna.

:O Aldrig sett någon sån reklam tidigare. Skicka en sida med den reklamen plox :D

Kommer inte ihåg vilka sidor, sen byter de hela tiden så man får update:a många gånger för att kolla igenom alla.


Man blir snabbt nerstängd, goldsellers har det inte lätt.

Knappast i WoW heller. Men de använder hackade accounts, trials och till och med nya. Folk köper guld och de får pengar. Om bara folk skulle sluta köpa så skulle de nog försvinna.

Det var det jag menade :) Men när man tittar på vad som är taget så tänker man nog undermedvetet inte på just detta.

Men det finns många mytologiska kreatur som knappt finns i några spel vilket förvånar mig. Är det pga tolkien som orker och sånt är så jäkla populärt? Varför finns t.ex. inte sumeriska lejon eller något? xD

Bra fråga.. KREATUR FTW!
World of Warcraft - Sida 2 Langhariga



Jag vet ej vad som hände här lol men jag svarade på något där du typ skrev att det är svårare att döda mobs på högre lvl eftersom lvltaket är lågt.

Ah. Okay.

edit: Hittade det, du tog bort en bit av citatet/texten:


Man får vara duktig om man ska få ner mobs som är en lvl över sig själv.

epic fail (av mig :P)



Det är väl lite överdrivet? Eller det beror på hur många levels det finns Leende

Wtf vadå leende? xDDDDD[/quote]

du har väl helt enkelt döpt en smilie till "leende" och sedan har det blivit utskrivet nu efter allt trixande med texten.
Wartem
Wartem
Respekterad Veteran
Respekterad Veteran

Inlägg : 1622
Poäng : 4

Join date : 09-09-09
Age : 1350
Ort : Wet Beaver Creek
Sysselsättning : Systemutvecklare

Till överst på sidan Gå ner

World of Warcraft - Sida 2 Empty Sv: World of Warcraft

Inlägg av Starkov ons aug 18, 2010 12:43 am

Ja :) Att hitta dit är ganska lätt men det är inte det som är utmaningen. Att springa runt och bli förbannad för att man inte spelar utan bara springer runt i circlar tycker jag iaf inte är kul xD. Och bara för att det står på kartan ungefär vart det är så fattar man inte direkt vad man ska göra alltid ändå. Min andra char gick dubbelt så snabbt att lvla som min första.

Hehe ^^ Vilka quests syftar du pä?¨'


Kommer inte ihåg vilka sidor, sen byter de hela tiden så man får update:a många gånger för att kolla igenom alla.

Heh glömde det xD Men på några sidor är det samma reklam överallt vilket kan vara störande tbh

Särskilt de med ljud. fyfan

BUSK-TORD skrev:Bra fråga.. KREATUR FTW!
World of Warcraft - Sida 2 Langhariga

OH YES.

du har väl helt enkelt döpt en smilie till "leende" och sedan har det blivit utskrivet nu efter allt trixande med texten.

Oh. LOL xD
Starkov
Starkov
Spammer
Spammer

Inlägg : 2676
Poäng : 112

Join date : 09-08-17
Age : 14
Ort : Huddinge
Sysselsättning : Tim

https://index.swedishforum.se

Till överst på sidan Gå ner

World of Warcraft - Sida 2 Empty Sv: World of Warcraft

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 2 av 3 Föregående  1, 2, 3  Nästa

Till överst på sidan


 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet