Liknande ämnen
Senaste ämnen
Sök
Logga in
Statistik
Vi har 54 registrerade användare.Vår nyaste användare: scarhead
Våra användare har skrivit totalt 18367 inlägg i 774 ämnen
Liknande ämnen
Guide: Använd .PNG till bilder
4 posters
Sida 1 av 1
Guide: Använd .PNG till bilder
Hej hopp. Här har vi en liten guide för er som inte vill ha suddiga bilder när ni t.ex. ritar en paintbild :)
När "tinypic" är understruket på steg 5 betyder det att det är en länk :P
Steg 1. Rita en bild.
Steg 2. Tryck på "Spara som". (eller "Spara". Går bra vilket som.) (Jag har en engelsk dator. Save as = Spara som.)
Steg 3. Skriv in ett namn i "Bildnamn". (filename) Tryck på listan där det står ".jpg" på.
Steg 4. Välj ".PNG". Sen sparar du.
Steg 5. Nu har du din bild sparad i datorn. Ladda upp den på tinypic :)
När "tinypic" är understruket på steg 5 betyder det att det är en länk :P
Steg 1. Rita en bild.
Steg 2. Tryck på "Spara som". (eller "Spara". Går bra vilket som.) (Jag har en engelsk dator. Save as = Spara som.)
Steg 3. Skriv in ett namn i "Bildnamn". (filename) Tryck på listan där det står ".jpg" på.
Steg 4. Välj ".PNG". Sen sparar du.
Steg 5. Nu har du din bild sparad i datorn. Ladda upp den på tinypic :)
Sv: Guide: Använd .PNG till bilder
Eller ladda upp den på någon annan uppladdningssida, t.ex ooba.se. Detta är en bra guide för dom som inte kan det ,för jag ser ofta bilder som är uppladdade i jpg.
Gäst- Gäst
Vad menar du med det? Varför skulle inte jpg funka? Din avatar är förövrigt i jpg.smashduck skrev:för jag ser ofta bilder som är uppladdade i jpg.
jpg funkar om man kan spara dem rätt, det använder destruktivt komprimering så man får passa sig. De kan blir bara suddiga om man sparar om dem, om du lägger upp dem på en server så bevaras ju bilden. Det skulle vara om serverns sparar om bilden men varför skulle den göra det?
I program som Photoshop så kan man bevara bildens kvalitet/detaljrikedom genom en inställning när man sparar den.
Wartem- Respekterad Veteran
Poäng : 4
Sysselsättning : Systemutvecklare
I Paint.net är alltid mina bilder i .PNG, fast inte i Paint iof. Dax att rita lite på Paint och testa :P
Ja, jag fixade min avatar på kalleanka.se, och där sparas det i jpg. Och jag menar t.ex på websidor. Där kan det vara lite störande med jpg bilder. Men jpg bilder laddar också snabbare, så därför är det ganska bra ibland. Och om man har pixel bilder skall man inte spara i jpg.Wartem skrev:Vad menar du med det? Varför skulle inte jpg funka? Din avatar är förövrigt i jpg.smashduck skrev:för jag ser ofta bilder som är uppladdade i jpg.
jpg funkar om man kan spara dem rätt, det använder destruktivt komprimering så man får passa sig. De kan blir bara suddiga om man sparar om dem, om du lägger upp dem på en server så bevaras ju bilden. Det skulle vara om serverns sparar om bilden men varför skulle den göra det?
I program som Photoshop så kan man bevara bildens kvalitet/detaljrikedom genom en inställning när man sparar den.
Gäst- Gäst
Brownie skrev:Datagenier ^^
Det är inte så svårt att göra en bild i png. (Tycker jag, som just fick reda på hur man gör! ^_^)
Det är kanske inte svårt att man skriver .png i bilden. Men det är svårt enligt mig att fatta och förklara varför ^^
Gäst- Gäst
Sida 1 av 1
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
sön jan 13, 2019 1:11 am av Kaä
» OKEJ VAD HAR HÄNT FÖR BÖVELEN
mån aug 15, 2011 7:08 pm av Wartem
» Honouring of the Elder in Arviat
tor apr 14, 2011 10:32 pm av Wartem
» Ipad 3
ons apr 13, 2011 8:44 pm av Wartem
» Post?! Brevlåda?!
ons apr 13, 2011 7:39 pm av testadmin
» Dagens båt
ons apr 13, 2011 7:37 pm av testadmin
» NYA KLANER
sön apr 10, 2011 9:32 am av Wartem
» Rickrolled? D:
sön apr 10, 2011 9:16 am av Wartem
» 3:e värvning. ;D
sön apr 10, 2011 9:14 am av Wartem
» 2000 granplantor dumpade i skogen
sön apr 10, 2011 9:12 am av Wartem
» GRATTIS, NILS!!!
sön apr 10, 2011 12:23 am av testadmin
» Länktips;xD
sön apr 10, 2011 12:20 am av testadmin
» SMÖRET ÄR SLUT
fre apr 08, 2011 11:27 pm av testadmin
» ALV - no longer fjortis!
fre apr 08, 2011 3:46 pm av Brownie
» Bildkriget!
fre apr 08, 2011 2:58 pm av testadmin
» foods
fre apr 08, 2011 2:53 pm av testadmin
» Med plutonium tvingar vi dansken på knä!
fre apr 08, 2011 2:50 pm av testadmin
» Dagens låt
mån apr 04, 2011 9:49 pm av Wartem
» Non-swedes, check this thread out
mån apr 04, 2011 6:39 am av Brownie
» Fußball
sön apr 03, 2011 7:31 pm av ottgra