Senaste ämnen
Sök
Logga in
Statistik
Vi har 54 registrerade användare.Vår nyaste användare: scarhead
Våra användare har skrivit totalt 18367 inlägg i 774 ämnen
Jag har ett problem
+6
Tim
Wartem
Minna
Sackman
ottgra
macke
10 posters
Sida 2 av 5
Sida 2 av 5 • 1, 2, 3, 4, 5
Jag har ett problem
Ämnets första inlägg :
Jag har ett problem. Vi ska spela upp en låt för klassen på musiken, alla ska göra det. Nästa vecka är det min tur. Och jag är lixom, ehhhh, jag gillar en i klassen... :$
och vilken låt ska jag ta? jag vill som inte göra bor mig inför henne... Om jag typ tar en guns n' roses-låt och hon gillar beyoncé. Vad ska jag göra då? Och jag har ju oxå ett rykte att tänka på....
Jag har ett problem. Vi ska spela upp en låt för klassen på musiken, alla ska göra det. Nästa vecka är det min tur. Och jag är lixom, ehhhh, jag gillar en i klassen... :$
och vilken låt ska jag ta? jag vill som inte göra bor mig inför henne... Om jag typ tar en guns n' roses-låt och hon gillar beyoncé. Vad ska jag göra då? Och jag har ju oxå ett rykte att tänka på....
Senast ändrad av macke den ons mar 24, 2010 8:10 pm, ändrad totalt 1 gång
Sv: Jag har ett problem
Brownie skrev:Vem har sagt att hon bara, av alla låtarna i hela världen, gillar beyoncé? Hon kanske gillar den där låten också, varför skulle hon inte! Om du vet om någon låt som ni båda säkert gillar, ta den, det är ju bäst.
Annars tycker jag inte du ska bry dig om så väldigt mycket på om hon tycker om låten eller inte. Men sen efteråt så frågar du henne "Vad tyckte du om låten?" Observera hur du ställer frågan. Inte något "Tyckte du om låten?". Så får man inte igång en konversation. Om du frågar vad hon tyckte om den, och hon säger bra, då fortsätter du att snacka om den. Typ vilken favoritdel du har, etc. Vägarna är många. Om hon däremot säger att hon inte gillade den, då kan du ju fråga vad hon gillar för något, vad hon lyssnar helst på. (Även om du mycket väl vet vad^^) Sedan kan du få igång en pratstund på det sättet. ;) Tjejer gillar att snacka, var bara schyst mot henne, och lyssna på vad hon har att säga, det uppskattar hon nog. ^^
Själv spelade jag Holy Diver med Dio, när vi hade en sån här grej på musiken : 3
https://www.youtube.com/watch?v=QuVfrLh9Oz4
jag är lixom ganska skraj för att prata med henne.... :$
jag gör ett kort inlägg nu: ta vad du gillar, jag tror inte att hon bryr sig om vad du gillar för musik. det gör iaf inte jag :)
ottgra- Respekterad Veteran
Poäng : 3
Sysselsättning : Lite olika
Äh, det behöver du inte vara ^^ Tänk att det inte är någon skillnad att prata med henne som det är att prata med någon annan. Behandla henne bara som en vanlig kompis. Och även om du är nervis, så försök verka trygg, trygg i dig själv. Det ger ett lugnande intryck på henne, som kan vara bra :)
Gäst- Gäst
Brownie skrev:Äh, det behöver du inte vara ^^ Tänk att det inte är någon skillnad att prata med henne som det är att prata med någon annan. Behandla henne bara som en vanlig kompis. Och även om du är nervis, så försök verka trygg, trygg i dig själv. Det ger ett lugnande intryck på henne, som kan vara bra :)
Problemet är att jag inte vill finnas när hon är i närheten..... Jag är så rädd att jag ska göra bort mig... Och sen är det inte så att man bara går fram till nån och säger nåt. Det skulle inte du tycka om du gillade nån. (Vet inte om du gör det. ;))
Men jag beundrar verkligen deg, Brownie. du verkar ta allting så enkelt. Om bara jag var sån..
har du varit kär länge eller? det går ju ut på att visa vad man lyssnar på musik, så rätta dig inte efter hennes musikstil. sen om du får panik så måste du ju inte prata med henne, även om jag tycker att det skulle vara bra. :)macke skrev:Brownie skrev:Äh, det behöver du inte vara ^^ Tänk att det inte är någon skillnad att prata med henne som det är att prata med någon annan. Behandla henne bara som en vanlig kompis. Och även om du är nervis, så försök verka trygg, trygg i dig själv. Det ger ett lugnande intryck på henne, som kan vara bra :)
Problemet är att jag inte vill finnas när hon är i närheten..... Jag är så rädd att jag ska göra bort mig... Och sen är det inte så att man bara går fram till nån och säger nåt. Det skulle inte du tycka om du gillade nån. (Vet inte om du gör det. ;))
Men jag beundrar verkligen deg, Brownie. du verkar ta allting så enkelt. Om bara jag var sån..
ottgra skrev:har du varit kär länge eller? det går ju ut på att visa vad man lyssnar på musik, så rätta dig inte efter hennes musikstil. sen om du får panik så måste du ju inte prata med henne, även om jag tycker att det skulle vara bra. :)macke skrev:Brownie skrev:Äh, det behöver du inte vara ^^ Tänk att det inte är någon skillnad att prata med henne som det är att prata med någon annan. Behandla henne bara som en vanlig kompis. Och även om du är nervis, så försök verka trygg, trygg i dig själv. Det ger ett lugnande intryck på henne, som kan vara bra :)
Jag har gillat henne i ca 2 år. Och sen vet jag inte riktigt vad hon gillar för musik. ^_^
chansa med guns n roses då.
ottgra skrev:chansa med guns n roses då.
Varför det? Varför tror alla att jag gillar dem? Jag tog bara ett exempel! O.o
Hahahahaha^^ Tack, måste man väl säga. Vet inte riktigt om jag tar allt så lätt, men men ^^
Jo, jag tror jag gillar någon. Är inte riktigt säker, då jag vet att han beter sig som ett rövhål. Det är ganska komplicerat.
Men asså, tänk såhär. Hur ska du någonsin få det att funka mellan er två, om du inte vill vara i närheten av henne? ;D Våga satsa, du har ingenting att förlora. Men om du till exempel sackar efter och "råkar" hamna bredvid henne när klassen är på väg ut från musiken. Och så kanske inte hon pratar med någon för tillfället. Då bara börjar du prata "för att vara social" typ ^^ Och om du stammar eller något, då får du henne att känna dig säkrare, för då vet hon att det inte bara är hon som kan bli nervös och stamma :) Men om du verkligen inte vill säga fel, prata inte så fort då, utan andas lugnt, och prata långsamt, använd inte alla dessa "typ, asså, licksom" ^^ Det är utfyllnadsord för att man ska hinna tänka när man pratar så fort.
Mitt tips är just det, prata inte fort, utan ta lite tid på dig, så slipper du komma i det här läget då du helt pratar bort dig och hon inte fattar nått. ;)
Jo, jag tror jag gillar någon. Är inte riktigt säker, då jag vet att han beter sig som ett rövhål. Det är ganska komplicerat.
Men asså, tänk såhär. Hur ska du någonsin få det att funka mellan er två, om du inte vill vara i närheten av henne? ;D Våga satsa, du har ingenting att förlora. Men om du till exempel sackar efter och "råkar" hamna bredvid henne när klassen är på väg ut från musiken. Och så kanske inte hon pratar med någon för tillfället. Då bara börjar du prata "för att vara social" typ ^^ Och om du stammar eller något, då får du henne att känna dig säkrare, för då vet hon att det inte bara är hon som kan bli nervös och stamma :) Men om du verkligen inte vill säga fel, prata inte så fort då, utan andas lugnt, och prata långsamt, använd inte alla dessa "typ, asså, licksom" ^^ Det är utfyllnadsord för att man ska hinna tänka när man pratar så fort.
Mitt tips är just det, prata inte fort, utan ta lite tid på dig, så slipper du komma i det här läget då du helt pratar bort dig och hon inte fattar nått. ;)
Gäst- Gäst
Brownie skrev:Hahahahaha^^ Tack, måste man väl säga. Vet inte riktigt om jag tar allt så lätt, men men ^^
Det är klart att jag vill vara nära henne, men jag är sååå blyg. ;( Sen tycker jag att jag är för ung för ett seriöst förhållande. Alla som blir ihop i min klass gör slut inom en månad. ;) Jag har fundera på att fråga nästa år.... (Jag skjuter bara upp det. ;))
pfft. jag var ihop när jag var typ 4 år xD men gör det så snart som du kan (eller orkar). tänk inte för mycket, då blir man bara nervös xDmacke skrev:Brownie skrev:Hahahahaha^^ Tack, måste man väl säga. Vet inte riktigt om jag tar allt så lätt, men men ^^
Det är klart att jag vill vara nära henne, men jag är sååå blyg. ;( Sen tycker jag att jag är för ung för ett seriöst förhållande. Alla som blir ihop i min klass gör slut inom en månad. ;) Jag har fundera på att fråga nästa år.... (Jag skjuter bara upp det. ;))
ottgra skrev:pfft. jag var ihop när jag var typ 4 år xD men gör det så snart som du kan (eller orkar). tänk inte för mycket, då blir man bara nervös xDmacke skrev:Brownie skrev:Hahahahaha^^ Tack, måste man väl säga. Vet inte riktigt om jag tar allt så lätt, men men ^^
Du har rätt. man blir bara nervös... ;)
Äh. Tänk inte på vad de andra gör. Bli tillsammans om ni verkligen är kära, och gör slut när ni inte kan vara ihop mer. Som att den enas kärlek försvinner, eller att ni bråkar eller nått. Alla kan ha ett seriöst förhållande. Dessutom är det just blygheten. Jag är också blyg, fast jag var mer blyg när jag var mindre. Då var jag hyfsat mobbad och sådär, men nu är det bättre, för min kompis bytte till klassen och så. Om man har bra kompisar runt omkring sig, och man vågar skratta och ha kul med dem utan att bry sig om hur töntig man verkar, då försvinner blygheten efter hand :) Så nu pratar jag mer med alla, jag vågar kolla störande killar i ögonen och säga dra åt helvete, inte bara gå därifrån med huvudet nedböjt. : 3
Aja, lite off topic. Försök samla mod bara, hur illa kan det bli, liksom? :)
Gäst- Gäst
Brownie verkar ha koll på grejorna :p
Ta Waidmanns Heil med Rammstein och säg åt läraren att skruva upp volymen.
Annars kanske Du Hast, Ich Will, Reise,Reise, Sonne, Mein Herz Brennt eller Feuer Frei!
Töntig låt för att vara Rammstein: Ohne Dich (Ohne Dich = utan dig)
Du måste lyssna på dem för att fåstå hur bra de är :)
BTW... Det har ingen betydelse egentligen vilken låt du tar. Om du inte vågar prata med henne så kan det bara bli fail.
Ta Waidmanns Heil med Rammstein och säg åt läraren att skruva upp volymen.
Annars kanske Du Hast, Ich Will, Reise,Reise, Sonne, Mein Herz Brennt eller Feuer Frei!
Töntig låt för att vara Rammstein: Ohne Dich (Ohne Dich = utan dig)
BTW... Det har ingen betydelse egentligen vilken låt du tar. Om du inte vågar prata med henne så kan det bara bli fail.
- Spoiler:
- Ta med Sackmans gurka så blir hon glad ;)
Wartem- Respekterad Veteran
Poäng : 4
Sysselsättning : Systemutvecklare
macke skrev:Brownie skrev:Hahahahaha^^ Tack, måste man väl säga. Vet inte riktigt om jag tar allt så lätt, men men ^^
Man kan visst ha ett (åtminstone ganska) seriöst förhållande i den ålder. ^^ En i min klass, blev ihop i 4:an, och är fortfarande ihop med samma tjej. :P De har varit ihop i snart 3 år! xD
Och om du har varit kär i henne 2 år, så är det seriöst kärlek. :) Ta chansen! ^^
Mitt tips: Var dig själv, och kör hårt! :D
Wartem skrev: BTW... Det har ingen betydelse egentligen vilken låt du tar. Om du inte vågar prata med henne så kan det bara bli fail.
Yes, indeed. Kommunikation är det viktigaste.
Sackman- Veteran
Sysselsättning : Våfflor
Wartem skrev:Töntig låt för att vara Rammstein: Ohne Dich (Ohne Dich = utan dig)
Indeed. Smörig för att vara Rammstein, men den är fan en av dem bästa. Reise Reise är nog ändå min favorit.
Annars är det bara att köra. Vad spelar det egentligen för roll vilken låt man spelar? Det är bara en musiklektion...
Brownie skrev:Äh. Tänk inte på vad de andra gör. Bli tillsammans om ni verkligen är kära, och gör slut när ni inte kan vara ihop mer. Som att den enas kärlek försvinner, eller att ni bråkar eller nått. Alla kan ha ett seriöst förhållande. Dessutom är det just blygheten. Jag är också blyg, fast jag var mer blyg när jag var mindre. Då var jag hyfsat mobbad och sådär, men nu är det bättre, för min kompis bytte till klassen och så. Om man har bra kompisar runt omkring sig, och man vågar skratta och ha kul med dem utan att bry sig om hur töntig man verkar, då försvinner blygheten efter hand :) Så nu pratar jag mer med alla, jag vågar kolla störande killar i ögonen och säga dra åt helvete, inte bara gå därifrån med huvudet nedböjt. : 3
Men jag vet ju inte om hon gillar mig. ;S
Och förresten, tack för alla bra tips men, jag TROR att jag har valt en låt nu. :) Och ni som undrar, nej, det blir INTE rammstein. ;D
Nej? Och hur kan man lösa det problemet? ;) Man frågar ^^ Eller så börjar man bli kompis med henne, och är schyst, så att du försöker få henne att gilla dig! :Dmacke skrev:Brownie skrev:Äh. Tänk inte på vad de andra gör. Bli tillsammans om ni verkligen är kära, och gör slut när ni inte kan vara ihop mer. Som att den enas kärlek försvinner, eller att ni bråkar eller nått. Alla kan ha ett seriöst förhållande. Dessutom är det just blygheten. Jag är också blyg, fast jag var mer blyg när jag var mindre. Då var jag hyfsat mobbad och sådär, men nu är det bättre, för min kompis bytte till klassen och så. Om man har bra kompisar runt omkring sig, och man vågar skratta och ha kul med dem utan att bry sig om hur töntig man verkar, då försvinner blygheten efter hand :) Så nu pratar jag mer med alla, jag vågar kolla störande killar i ögonen och säga dra åt helvete, inte bara gå därifrån med huvudet nedböjt. : 3
Men jag vet ju inte om hon gillar mig. ;S
@Wartem; LoL, tack ^^ Snackar på erfarenhet ;D
Gäst- Gäst
Tja,får väl komma med nånting då.
1.Låtval:Kör vad du vill men personligen så tror jag smells like teen spirit funkar.Ta det DU vill,det ska kännas säkert,hon gillar dej nog ändå bara du gör bra ifrån dej.
2:Om du gillar henne mycket så kan du ju fråga om ni kan göra läxan eller nånting.
1.Låtval:Kör vad du vill men personligen så tror jag smells like teen spirit funkar.Ta det DU vill,det ska kännas säkert,hon gillar dej nog ändå bara du gör bra ifrån dej.
2:Om du gillar henne mycket så kan du ju fråga om ni kan göra läxan eller nånting.
caldein- Veteran
Sysselsättning : Fifa 10
Du behöver inte bekymra dig, som alla andra säger här ska du välja själv.
Men om hon verkligen inte gillar dig för det, då är det inte ditt problem. Det är hennes. Hon ska acceptera att du gillar den musiken, och du vilken musik hon gillar. Du respekterar väl att hon gillar den musiken?
Men om hon verkligen inte gillar dig för det, då är det inte ditt problem. Det är hennes. Hon ska acceptera att du gillar den musiken, och du vilken musik hon gillar. Du respekterar väl att hon gillar den musiken?
caldein skrev:Tja,får väl komma med nånting då.
Men, hon bor typ två mil bort! :S
Snowiiiee skrev:Du behöver inte bekymra dig, som alla andra säger här ska du välja själv.
Det är klart att jag respekterar hennes musiksmak och nu tror jag att hon gillar min.
Förresten, vi hade lilla vasaloppet på skolan och hon vann! :D
Senast ändrad av macke den ons mar 31, 2010 6:24 pm, ändrad totalt 1 gång
Mitt råd är bara att va dig själv, jag tror inte att det är så allvarligt att du kanske gillar någon annan mucsik som du spelar upp på musiklektionen.
Jag råder dig bara att inte ta någon klassisk musik då dår det i stöpen.
Ludant- Respekterad Veteran
Sysselsättning : Scoting, trumpet, hattrick och midnight.
Ludant skrev:Mitt råd är bara att va dig själv, jag tror inte att det är så allvarligt att du kanske gillar någon annan mucsik som du spelar upp på musiklektionen.
Haha, jag gjorde det en gång bara för att jävlas. Vi skulle spela upp en låt från Tyskland och jag tog Bach xD
Wartem- Respekterad Veteran
Sysselsättning : Systemutvecklare
Sida 2 av 5 • 1, 2, 3, 4, 5
Sida 2 av 5
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
sön jan 13, 2019 1:11 am av Kaä
» OKEJ VAD HAR HÄNT FÖR BÖVELEN
mån aug 15, 2011 7:08 pm av Wartem
» Honouring of the Elder in Arviat
tor apr 14, 2011 10:32 pm av Wartem
» Ipad 3
ons apr 13, 2011 8:44 pm av Wartem
» Post?! Brevlåda?!
ons apr 13, 2011 7:39 pm av testadmin
» Dagens båt
ons apr 13, 2011 7:37 pm av testadmin
» NYA KLANER
sön apr 10, 2011 9:32 am av Wartem
» Rickrolled? D:
sön apr 10, 2011 9:16 am av Wartem
» 3:e värvning. ;D
sön apr 10, 2011 9:14 am av Wartem
» 2000 granplantor dumpade i skogen
sön apr 10, 2011 9:12 am av Wartem
» GRATTIS, NILS!!!
sön apr 10, 2011 12:23 am av testadmin
» Länktips;xD
sön apr 10, 2011 12:20 am av testadmin
» SMÖRET ÄR SLUT
fre apr 08, 2011 11:27 pm av testadmin
» ALV - no longer fjortis!
fre apr 08, 2011 3:46 pm av Brownie
» Bildkriget!
fre apr 08, 2011 2:58 pm av testadmin
» foods
fre apr 08, 2011 2:53 pm av testadmin
» Med plutonium tvingar vi dansken på knä!
fre apr 08, 2011 2:50 pm av testadmin
» Dagens låt
mån apr 04, 2011 9:49 pm av Wartem
» Non-swedes, check this thread out
mån apr 04, 2011 6:39 am av Brownie
» Fußball
sön apr 03, 2011 7:31 pm av ottgra