Senaste ämnen
Sök
Logga in
Statistik
Vi har 54 registrerade användare.Vår nyaste användare: scarhead
Våra användare har skrivit totalt 18367 inlägg i 774 ämnen
Språkval
+6
Sackman
Snowiiiee
Ludant
Minna
Tim
Bat Masterson.
10 posters
Sida 1 av 2
Sida 1 av 2 • 1, 2
Språkval
Vilket språk läser du nu, Spanska, Franska, Tyska?
Bat Masterson.- Respekterad Veteran
Poäng : 1
Sysselsättning : ladda korvar
Sv: Språkval
Jag ska läsa franska
Bat Masterson.- Respekterad Veteran
Poäng : 1
Sysselsättning : ladda korvar
Franska är vad jag har hört av andra det svåraste språket. Spanskan är inte jättesvår. Tyskan är nog lätt att lära sig, men grammatiken verkar svår.
Så är det, franskan är det näst svåratste språket bland länderna i europa att lära sig efter grekiska.Tim skrev:Franska är vad jag har hört av andra det svåraste språket. Spanskan är inte jättesvår. Tyskan är nog lätt att lära sig, men grammatiken verkar svår.
Ska läsa tyska.
Ludant- Respekterad Veteran
Poäng : 3
Sysselsättning : Scoting, trumpet, hattrick och midnight.
Jag ska läsa Espanol! (Eller hur det stavades xD)
Fast om jag kunde ha finska skulle jag klart välja det...
Fast om jag kunde ha finska skulle jag klart välja det...
Vi "provar på" språk just nu i vår skola. Har provat Spanska, Franska och provar på Tyska just nu men är fast besluten vid Spanska.
Sackman- Veteran
Poäng : 4
Sysselsättning : Våfflor
Bat Masterson. skrev:Vilket språk läser du nu, Spanska, Franska, Tyska?
På vår skola får man bara välja på franska och tyska och jag som absolut vill ha spanska! <:(
Tsk. Tyska är lättast. Svenska och tyska är båda i den germanska språkfamiljen, så det är lättast för oss svenskar. :)
Har testat både spanska och tyska. Tyskan var klart både lättare och roligare. Grammatiken är inte förjävlig, den är okay :)
Har testat både spanska och tyska. Tyskan var klart både lättare och roligare. Grammatiken är inte förjävlig, den är okay :)
Spanska... och jag som vill lära mig samiska... ^^
KalleAnkaFanet- Medlem
Starkov skrev:Tsk. Tyska är lättast. Svenska och tyska är båda i den germanska språkfamiljen, så det är lättast för oss svenskar. :)
Sen när pratar vi som tyskarna! Det är jättestor skillnad! :O
Nej, faktiskt inte. Det är samma princip : 3macke skrev:Starkov skrev:Tsk. Tyska är lättast. Svenska och tyska är båda i den germanska språkfamiljen, så det är lättast för oss svenskar. :)
Hihi, vad jag har sett hittills läser alla svenska! Undantaget var Mattans español ^^
Dåligt skämt, I know.
Men själv läser man franska, vilket jag tycker är både lätt och svårt. Man måste vara med på grunderna. Det är det allra viktigaste. Och så har engelskan snott en del från franskan, faktiskt ^^ Som franskans hopitale. Det har engelskan gjort om till hospital. : 3 Dock är det krångligt, som alla nya språk.
Jag tycker att skolan kunde ha haft isländska som språkval :D Då hade skolan varit såååå mycket roligare!
Gäst- Gäst
Brownie skrev: Jag tycker att skolan kunde ha haft isländska som språkval :D Då hade skolan varit såååå mycket roligare!
Yeshbox! Isländskur.
Sackman- Veteran
Yey, jag fick vara med i ett skämt, och jag är ett undantag, fast jag stavade lite fel på español xDBrownie skrev:Nej, faktiskt inte. Det är samma princip : 3macke skrev:Starkov skrev:Tsk. Tyska är lättast. Svenska och tyska är båda i den germanska språkfamiljen, så det är lättast för oss svenskar. :)
Hihi, vad jag har sett hittills läser alla svenska! Undantaget var Mattans español ^^
Dåligt skämt, I know.
Men själv läser man franska, vilket jag tycker är både lätt och svårt. Man måste vara med på grunderna. Det är det allra viktigaste. Och så har engelskan snott en del från franskan, faktiskt ^^ Som franskans hopitale. Det har engelskan gjort om till hospital. : 3 Dock är det krångligt, som alla nya språk.
Jag tycker att skolan kunde ha haft isländska som språkval :D Då hade skolan varit såååå mycket roligare!
Du och ditt island :)
Island är definitionen av perfektion.Snowiiiee skrev: Du och ditt island :)
Senast ändrad av Sackman den lör mar 27, 2010 6:10 pm, ändrad totalt 2 gånger (Orsak för redigering : JAG VAR GRAMMATISK INKORREKT! HÖHÖ!)
Sackman- Veteran
Vi får sörja tillsammans... Jga tror inte jag kan välja finska heller, men jag behöver det....KalleAnkaFanet skrev:Spanska... och jag som vill lära mig samiska... ^^
Snowiiiee skrev:Vi får sörja tillsammans... Jga tror inte jag kan välja finska heller, men jag behöver det....KalleAnkaFanet skrev:Spanska... och jag som vill lära mig samiska... ^^
Jag försökte lära mig både finska och samiska samtidigt förut, men jag insåg att ordlistorna jag använde mig av inte var att lita på, och tappade därmed lusten. Varför behöver du lära dig finska? :)
KalleAnkaFanet- Medlem
Jag och mitt bästaste Island <3333333Snowiiiee skrev:Yey, jag fick vara med i ett skämt, och jag är ett undantag, fast jag stavade lite fel på español xDBrownie skrev:Nej, faktiskt inte. Det är samma princip : 3macke skrev:Starkov skrev:Tsk. Tyska är lättast. Svenska och tyska är båda i den germanska språkfamiljen, så det är lättast för oss svenskar. :)
Dåligt skämt, I know.
Du och ditt island :)
ISLAND <333333 :D :D :D :DSackman skrev:Island är definitionen av perfektion.Snowiiiee skrev: Du och ditt island :)
Gäst- Gäst
Släkten är finsk :) Mina föräldrar kommer från Finland båda två, och jag vill kunna prata med mina kusiner :DKalleAnkaFanet skrev:Snowiiiee skrev:Vi får sörja tillsammans... Jga tror inte jag kan välja finska heller, men jag behöver det....KalleAnkaFanet skrev:Spanska... och jag som vill lära mig samiska... ^^
Jag försökte lära mig både finska och samiska samtidigt förut, men jag insåg att ordlistorna jag använde mig av inte var att lita på, och tappade därmed lusten. Varför behöver du lära dig finska? :)
Föröiska! :D
Ludant- Respekterad Veteran
Sysselsättning : Scoting, trumpet, hattrick och midnight.
Bra om du kollar vad du skrivit och rättar till misstag så att vi andra också kan förstå.Ludant skrev:Föröiska! :D
Wartem- Respekterad Veteran
Sysselsättning : Systemutvecklare
Wartem skrev:Bra om du kollar vad du skrivit och rättar till misstag så att vi andra också kan förstå.Ludant skrev:Föröiska! :D
Lägg till ett G så kan du göra om så det står Föröka sig.
Höhöhöhö. Natthumor...
Förföriska?
Sackman- Veteran
Färöiska tror jag det ska vara.
Wartem- Respekterad Veteran
Sysselsättning : Systemutvecklare
Sida 1 av 2 • 1, 2
Sida 1 av 2
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
sön jan 13, 2019 1:11 am av Kaä
» OKEJ VAD HAR HÄNT FÖR BÖVELEN
mån aug 15, 2011 7:08 pm av Wartem
» Honouring of the Elder in Arviat
tor apr 14, 2011 10:32 pm av Wartem
» Ipad 3
ons apr 13, 2011 8:44 pm av Wartem
» Post?! Brevlåda?!
ons apr 13, 2011 7:39 pm av testadmin
» Dagens båt
ons apr 13, 2011 7:37 pm av testadmin
» NYA KLANER
sön apr 10, 2011 9:32 am av Wartem
» Rickrolled? D:
sön apr 10, 2011 9:16 am av Wartem
» 3:e värvning. ;D
sön apr 10, 2011 9:14 am av Wartem
» 2000 granplantor dumpade i skogen
sön apr 10, 2011 9:12 am av Wartem
» GRATTIS, NILS!!!
sön apr 10, 2011 12:23 am av testadmin
» Länktips;xD
sön apr 10, 2011 12:20 am av testadmin
» SMÖRET ÄR SLUT
fre apr 08, 2011 11:27 pm av testadmin
» ALV - no longer fjortis!
fre apr 08, 2011 3:46 pm av Brownie
» Bildkriget!
fre apr 08, 2011 2:58 pm av testadmin
» foods
fre apr 08, 2011 2:53 pm av testadmin
» Med plutonium tvingar vi dansken på knä!
fre apr 08, 2011 2:50 pm av testadmin
» Dagens låt
mån apr 04, 2011 9:49 pm av Wartem
» Non-swedes, check this thread out
mån apr 04, 2011 6:39 am av Brownie
» Fußball
sön apr 03, 2011 7:31 pm av ottgra