Senaste ämnen
Sök
Logga in
Statistik
Vi har 54 registrerade användare.Vår nyaste användare: scarhead
Våra användare har skrivit totalt 18367 inlägg i 774 ämnen
Människovalpen Mowgli
+2
macke
Starkov
6 posters
Sida 1 av 1
Människovalpen Mowgli
Det är inte lätt för en liten människovalp att överleva i den livsfarliga djungeln. Men Mowgli är en modig och tuff liten krabat. Det måste Mowgli vara när han möter sina fiender, den fruktansvärda tigern Shere Kahn och den listiga ormen Kaa. Och Mowgli behöver sina vänner: den ensamma vargen Akela, den skojfriska björnen Baloo och den kloka svarta pantern Bagheera, vilkea alltid ställer upp för honom, trots att han är människa.
I Rudyard Kiplings klassiska mästerverk DJUNGELBOKEN möter du också Rikki-tikki-tavi och de livsfarliga glasögonormarna Nag och Nagaina, Den vita sälen och Elefantskötaren Toomai. I oavkortad nyöversättning av Louise Gerdes med orginalillustrationer.
Här har vi illustrationerna:
Varför gjorde Clanker denna tråd?
Clanker hade inget att skriva om, och att bara skriva "Tim är den nya administratören medan jag tar en paus" känns lite för kortfattat.
:)
I Rudyard Kiplings klassiska mästerverk DJUNGELBOKEN möter du också Rikki-tikki-tavi och de livsfarliga glasögonormarna Nag och Nagaina, Den vita sälen och Elefantskötaren Toomai. I oavkortad nyöversättning av Louise Gerdes med orginalillustrationer.
- Spoiler:
Clanker hade inget att skriva om, och att bara skriva "Tim är den nya administratören medan jag tar en paus" känns lite för kortfattat.
Sv: Människovalpen Mowgli
Starkov skrev:Det är inte lätt för en liten människovalp att överleva i den livsfarliga djungeln. Men Mowgli är en modig och tuff liten krabat. Det måste Mowgli vara när han möter sina fiender, den fruktansvärda tigern Shere Kahn och den listiga ormen Kaa. Och Mowgli behöver sina vänner: den ensamma vargen Akela, den skojfriska björnen Baloo och den kloka svarta pantern Bagheera, vilkea alltid ställer upp för honom, trots att han är människa.
- Spoiler:
Bra! Då blir det väl ett b-val i "tid"? =)
VAR DET BOSSE HÅKANSSON?!
Sackman- Veteran
Poäng : 4
Sysselsättning : Våfflor
DET VAR VÄL SVEN-BENGT?!?!Sackman skrev:VAR DET BOSSE HÅKANSSON?!
HEJA TIM. :D :D
ottgra- Respekterad Veteran
Poäng : 3
Sysselsättning : Lite olika
Wartem- Respekterad Veteran
Sysselsättning : Systemutvecklare
Sackman- Veteran
Sysselsättning : Våfflor
macke skrev:Wartem skrev:
Lars då? =(
Jag är tillbaka för ca 10 minuter. Sen blir jag gone igen, tüvärr. Fotbollsvm och lite lore till heroes 3 på väg (behövs för min polares mod och han orkar inte skriva historier själv så jag får göra nördjobbet)
så jag är praktiskt taget afk 23,5/7
lol
funderar på att sluta och ge sidan till tim sen. busigt va? :) nu skall jag inte dra några förhastade slutsatser, men det är möjligt att det händer.
lol
funderar på att sluta och ge sidan till tim sen. busigt va? :) nu skall jag inte dra några förhastade slutsatser, men det är möjligt att det händer.
Okej. Ha ett gott liv eller nått. Kanske vi ses igen, någon gång. Det har varit trevligt att känna dig. Och om du är intresserad, så har jag en sak jag skrivit åt dig. Men jag tvivlar på att du är intresserad. "/Starke Ove skrev:Jag är tillbaka för ca 10 minuter. Sen blir jag gone igen, tüvärr. Fotbollsvm och lite lore till heroes 3 på väg (behövs för min polares mod och han orkar inte skriva historier själv så jag får göra nördjobbet)
lol
Gäst- Gäst
JAG ÄR TILLBAKA
OCH NU FÖRINTAR JAG ERAN VÄRLD!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!498239+58234+92384+18524385
Nåväl.
Det är VÄLDIGT tufft för en liten krabat som Människovalpen Mowgli att klara sig ute i skogen. Men han tog ett par värktabletter. Allting är finfint nu.
OCH NU FÖRINTAR JAG ERAN VÄRLD!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!498239+58234+92384+18524385
Nåväl.
Det är VÄLDIGT tufft för en liten krabat som Människovalpen Mowgli att klara sig ute i skogen. Men han tog ett par värktabletter. Allting är finfint nu.
hihi. välkommen tillbaka! :D Nu när du har tagit värktabletter så får du stanna åtminstånde en vecka. Helst några år men det räcker med en vecka för att slippa dödstraff. >:D jag är ond. :DStarkov skrev:JAG ÄR TILLBAKA
Nåväl.
ottgra- Respekterad Veteran
Poäng : 3
Sysselsättning : Lite olika
Starkov skrev:JAG ÄR TILLBAKA
Nåväl.
WEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :D:D:D:D
Vad finfint :)
Sida 1 av 1
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
sön jan 13, 2019 1:11 am av Kaä
» OKEJ VAD HAR HÄNT FÖR BÖVELEN
mån aug 15, 2011 7:08 pm av Wartem
» Honouring of the Elder in Arviat
tor apr 14, 2011 10:32 pm av Wartem
» Ipad 3
ons apr 13, 2011 8:44 pm av Wartem
» Post?! Brevlåda?!
ons apr 13, 2011 7:39 pm av testadmin
» Dagens båt
ons apr 13, 2011 7:37 pm av testadmin
» NYA KLANER
sön apr 10, 2011 9:32 am av Wartem
» Rickrolled? D:
sön apr 10, 2011 9:16 am av Wartem
» 3:e värvning. ;D
sön apr 10, 2011 9:14 am av Wartem
» 2000 granplantor dumpade i skogen
sön apr 10, 2011 9:12 am av Wartem
» GRATTIS, NILS!!!
sön apr 10, 2011 12:23 am av testadmin
» Länktips;xD
sön apr 10, 2011 12:20 am av testadmin
» SMÖRET ÄR SLUT
fre apr 08, 2011 11:27 pm av testadmin
» ALV - no longer fjortis!
fre apr 08, 2011 3:46 pm av Brownie
» Bildkriget!
fre apr 08, 2011 2:58 pm av testadmin
» foods
fre apr 08, 2011 2:53 pm av testadmin
» Med plutonium tvingar vi dansken på knä!
fre apr 08, 2011 2:50 pm av testadmin
» Dagens låt
mån apr 04, 2011 9:49 pm av Wartem
» Non-swedes, check this thread out
mån apr 04, 2011 6:39 am av Brownie
» Fußball
sön apr 03, 2011 7:31 pm av ottgra