Senaste ämnen
Sök
Logga in
Statistik
Vi har 54 registrerade användare.Vår nyaste användare: scarhead
Våra användare har skrivit totalt 18367 inlägg i 774 ämnen
Fotbollstråden
2 posters
Sida 1 av 1
Fotbollstråden
Detta är fotbollstråden för oss mindre seriösa.
Varför kan inte någon dela ut bollar åt alla så att de slipper bråka om en. Med tanke på deras höga löner så tycker jag de kunde kosta på sig en boll eller två.
Det finns dock en sport som är värre, golf. Det går ju ut på att slå så få slag som möjligt. Då kan man fråga sig varför man går ut på banan överhuvudtaget.
Idag på en chatt:
Kommentar från Isak och Kjells Kök
Leffe, var ville du spela under din tid som fotbollsproffs?
Varför kan inte någon dela ut bollar åt alla så att de slipper bråka om en. Med tanke på deras höga löner så tycker jag de kunde kosta på sig en boll eller två.
Det finns dock en sport som är värre, golf. Det går ju ut på att slå så få slag som möjligt. Då kan man fråga sig varför man går ut på banan överhuvudtaget.
Idag på en chatt:
- Spoiler:
- 58 Och ingen Zlatan i syne...
20:12
58 Messi försöker dribbla sig förbi allt och alla men han fångas upp av Valladolid-försvaret. Bra gjort.
20:11
56 Okej, jag skärper till mig lite. Barcelona har börjat rulla runt nu i stället för att gå stenhårt för 3-0 och spik. Det där rulla-runt-spelet är iofs ganska effektivt. Visste ni att det går två minuter för varje minut som Barça håller i bollen? Jo, det är helt sjukt...
20:10
Kommentar från Nfc
Bara jag som tycker att leifby rapporterar lite vääl segt nu?
20:10
55 Ja, det farligaste Valladolid har åstadkommit i andra halvlek är ett inkast på egen planhalva, typ. Då förstår ni att det är större risk att vi vaknar upp med två meter snö i morgon, än att Valladolid kommer att skaka Barcelona i kväll.
20:08
Är det käppakrig på gång? Nja, VM känns så där intressant va? Lite svårt att bry sig om någonting som spelarna inte ens bryr sig om. Men blir det en kvart mot danskjävlarna, då ska jag kolla också, det lovar jag.
20:07
Kommentar från David
Sverige-Kanada känns nästan mer intressant nu om inte Valladolid lyckas få in en reducering
Kommentar från Samuel
Valladolido kom igen, säg inte nej slå bollen i mååååååål!!!!
Kommentar från ZI9
ta bort skåningen i rutan!!! men inte skåningen i liverapporten
20:06
Okej...
Kommentar från Sebbe
TA orgeln när zlarre målar med en frispark från 35 meter i 82a minuten.
51 Jaha, då har vi i alla fall liiiiiite mer nerv i det här även om jag måste erkänna att jag inte är nervös någonstans. På något sätt. Jag behöver ett Valladolid-mål för att tända till. Vad säger ni? Ska vi försöka skaka fram ett sådant?
20:05
Satan, jag glömde... Vi tar den lite senare i stället!?
20:05
Kommentar från ove
ingen orgel?
20:04
48 Van der Vaart vrider och vänder ut och in på allt och alla utanför straffområdet och han borde ju nästan uppträda på Kiviks marknad. Tillslut, efter ett par turer fram och tillbaka, vrider han in kvitteringen för Real. Pellegrini flyger upp och knyter näven.
20:03
48 REEEEAAAAAL är tillbaka i matchen! Raffe gör 1-1!
20:03
48 Malaga börjar piggast i den matchen, som spelas till vänster om mig. I matchen till höger så försöker Manucho ta livet av Busquets och varnas...
20:01
Kommentar från Arcanix
Jag är klar nu, andra sidan är ni klara?!?
20:00
46 Andra halvlek rullar igång precis i detta nu och visst är det så att Peps idéer här i andra kan säga en del om hur han tänker inför nästa säsong. Varenda liten passning och blinkning tolkas ju nu när vi närmar oss sommaruppehållet...
19:59
Kommentar från David
Huruvida Zlatan får komma in i andra eller inte borde väl säga ganska mycket om hur Pep ser på Zlatans roll i laget under nästa säsong.
19:59
Betyder det verkligen det? Eller ”jag ska åka till Tomelilla Sommarland på min semester”...?
19:58
Kommentar från Ronaldo
Eu decido no segundo semestre ! (Jag avgör i andra halvlek) // CR9
Kommentar från Samuel
Leifby, du vet väl att du måste ha med dig laptopen på dass, är så trist när kommentarerna upphör!
Kommentar från Issa
NEJ!
Självklart.
[Ljudfil] "Let's Go" Organ Spela upp
19:57
Kommentar från Glenn
Bjuder du på Orgeln vid nästa mål?
19:57
PAUS Ja, hörrni. Det ser väl ut som att det kan bli lite party i Barcelona i kväll? Barça leder säkert efter första halvlek. 2-0. Efter ett dråpligt självmål och en läcker upprullning på högerkanten och ett kallt tunnel-avslut från Pedro. Jag vet inte hur man säger på spanska men jag tror det snackas rätt mycket om att Barcelona har ligatiteln som i en liten katalansk ask, just nu.
Samtidigt – i Malaga – har Real Madrid problem. Malaga leder med 1-0 efter ett läckert anfall med klacksparkar och grejer.
Det är grinigt i Real, Guti har dragit på sig en varning och han är inte ens på planen. Ronaldo har dragit en boll i riktning mot havet och även testat på frispark.
För att det överhuvudtaget ska bli spännande i andra halvlek behöver vi ett Valladolid-mål och en Real kvittering.
Vi kan väl hålla en tumme för det?
Och den andra för att Zlatan får komma in och avsluta säsongen lika vackert som han inledde den – med mål.
Pep valde alltså att starta utan Zlatan och det är väl svårt att få det till att det var heeeeeelt fel beslut. Messi och Pedro har trampat igång ganska ordentligt och är det någon vi kan skälla lite på så är det väl Bojan då, som inte har varit speciellt lyckad.
19:51
Kommentar från real
håller med Huntington ! Reals pengar är frukten av ett hårt arbete, bäst genom historien med 31 titlar. faktum är att om real tillåter barca vinna varje år, så skulle det ändå ta vad äre, typ 12 år tills dom har lika många ligatitlar.
Spanien kan väl bli farliga också, om de får i ordning på Torres?
Kommentar från Reelox
Måste bara fråga, vad tror du om VM i sommar? Vilka står som segrare? Själv tror jag på Argentina eller Tyskland.
19:50
Jag hörde att någon hade sett honom utanför Frankfurt, för ett par dagar sedan. Om du funderar på vilken klubb han tränar så är svaret.... . Han uppges däremot vara på väg att ta över Milan.
19:49
Kommentar från Max
var är frank reijkard nuförtiden?
19:49
I så fall tror jag han flyttar hem och drar ut till första bästa strand, med en limpa John Silver under armen.
19:48
Lever han?
Kommentar från Mirre
Lefe, vart tror du Ronaldinho flyttar nu? Real madrid?
Kommentar från Huntington
Pellegrinis stora frisyr. Messis puffiga damperuk till frisyr är inte mycket bättre!
Den frågan få du faktiskt ta med Lampard, Messi och grabbarna...
Kommentar från Erik
jag var här och läste när du skrev under sista omgången i PL.. varför njuder du aldrig på någon spänning?
19:47
Roma. Snyggast tröjor.
PAUS Vi har halvtidsfika i Barcelona och Malaga nu – och vi kan väl konstatera att det är ganska tung fördel Barcelona. Puyol skulle kunna spela med ligabucklan innanför brallorna i andra halvlek, utan att någon skulle kunna anmärka någonting på det.
19:46
45 Det ser så där ut, om man nu gillar Real, Ronaldo och Pellegrinis stora frisyr. Real dominerar men skapar inte så värst mycket. Men det brukar ju lösa sig ändå, med ett par sena pytsar. Malaga strider för sin överlevnad så det kommer att bli en intressant andra halvlek... det skulle bli än mer intressant om Valladolid lyckades peta in en reducering...
19:44
Kommentar från Alex
Hur ser det ut i Real matchen? Kommer Real vända detta eller har dom slutat att spela? Känns som Malga bör vara mer moteverade att vinna nu när dom kan säkra kontrakt...
Kommentar från snick
Rosenborg vann 12 år i rad, någon borde spelat dom flesta åren
Kommentar från Elias - Älmhult
Vann inte Lyon 7 raka ligatitlar?
19:43
Mm, den var inte så dum...
19:42
Kommentar från GrekenMcSmeken
Leifby - Kan du höra med Niva (eller valfri fotbollsnörd) om det är nytt rekod att någon vinner sju raka ligaguld? Måste ju vara enda spelare under 2000-talet iaf.
Hälsa mina gamla kamrater, om du träffar dem?
Kommentar från Moe
Leifi du e legend i KSK (Kållereds Sport Klubb) numera =)
Kommentar från leifbyvärdelös
du är ju ganska kass faktiskt
Kommentar från MatteF
Byt ut Bojan bojken, snälla
Ja, jo, det är klart att jag kan. Jag tycker dock att den var ganska ledande. Om Real kommer att dominera nästa säsong? Nä, jag är faktiskt tveksam. Jag tycker inte att man kan lita på någonting som Real tar sig an, längre. Förutom att de kommer att spendera en sjuhelvetes massa pengar på nyförvärv. Men snart borde det väl lossna?
19:40
Kommentar från real
du kan ju svara på min fråga också, leifi
19:40
40 Ronaldo drar till – men Malagas målvakt nyper den ganska enkelt. Vi är fem minuter ifrån ett halvtidsbokslut och siffrorna ser inte speciellt bra ut för Real. De har inte varit så här långt ifrån ett ligaguld sedan ifjol...
19:39
38 Det är slagsmål i Malaga. Higuain får sig en ordentlig smäll och sedan blir det lite tumult efter det. Det knuffas och puttas där, i högen av förmögna fotbollsspelare. Frispark Real, ska det bli så småningom...
Wartem- Respekterad Veteran
Poäng : 4
Sysselsättning : Systemutvecklare
Sv: Fotbollstråden
Jag tycker man borde tillåta rugby-tacklingar. Det skulle göra sporten interessantare.
För den delen tror jag att Golf skulle få en bredare publik om det inte vore så våldsamt, med tanke på alla dessa slag.
För den delen tror jag att Golf skulle få en bredare publik om det inte vore så våldsamt, med tanke på alla dessa slag.
Sackman- Veteran
Sysselsättning : Våfflor
Sv: Fotbollstråden
Ja. Golf ja. Mer tacklingar i golf så vi tittar får lite action.
Sen tycker jag att de borde göra hålet större så att fler gör hole in one. Detta eftersom folk blir glada av hole in one.
Sen tycker jag att de borde göra hålet större så att fler gör hole in one. Detta eftersom folk blir glada av hole in one.
Sida 1 av 1
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
sön jan 13, 2019 1:11 am av Kaä
» OKEJ VAD HAR HÄNT FÖR BÖVELEN
mån aug 15, 2011 7:08 pm av Wartem
» Honouring of the Elder in Arviat
tor apr 14, 2011 10:32 pm av Wartem
» Ipad 3
ons apr 13, 2011 8:44 pm av Wartem
» Post?! Brevlåda?!
ons apr 13, 2011 7:39 pm av testadmin
» Dagens båt
ons apr 13, 2011 7:37 pm av testadmin
» NYA KLANER
sön apr 10, 2011 9:32 am av Wartem
» Rickrolled? D:
sön apr 10, 2011 9:16 am av Wartem
» 3:e värvning. ;D
sön apr 10, 2011 9:14 am av Wartem
» 2000 granplantor dumpade i skogen
sön apr 10, 2011 9:12 am av Wartem
» GRATTIS, NILS!!!
sön apr 10, 2011 12:23 am av testadmin
» Länktips;xD
sön apr 10, 2011 12:20 am av testadmin
» SMÖRET ÄR SLUT
fre apr 08, 2011 11:27 pm av testadmin
» ALV - no longer fjortis!
fre apr 08, 2011 3:46 pm av Brownie
» Bildkriget!
fre apr 08, 2011 2:58 pm av testadmin
» foods
fre apr 08, 2011 2:53 pm av testadmin
» Med plutonium tvingar vi dansken på knä!
fre apr 08, 2011 2:50 pm av testadmin
» Dagens låt
mån apr 04, 2011 9:49 pm av Wartem
» Non-swedes, check this thread out
mån apr 04, 2011 6:39 am av Brownie
» Fußball
sön apr 03, 2011 7:31 pm av ottgra