Liknande ämnen
Senaste ämnen
Sök
Logga in
Statistik
Vi har 54 registrerade användare.Vår nyaste användare: scarhead
Våra användare har skrivit totalt 18367 inlägg i 774 ämnen
Liknande ämnen
Angående bild-spamstråds-grejset ^^
+2
Wartem
Sackman
6 posters
Sida 1 av 2
Sida 1 av 2 • 1, 2
Angående bild-spamstråds-grejset ^^
Ursäkta att jag stör eller något. Men jag blir så förvirrad och störd på alla dessa idiotiska trådar. Men en random rubrik och sedan någon bild en gubbe eller nått. Jag struntar egentligen fullständigt i om jag sårar dessa personer just nu, men kan ni lägga av? -.- Det är ju spam, rent sagt. Oavsett vilket rum det är postat i.. That's my thoughs.
Det har beslutats i rävlyan att skärpkorgen ska öppnas igen.
För mer info kan du kontakta Starkov eller Tim. För er som har tillgång till rävlyan så heter tråden: Ge tillbaks "frukostflingor frågar mig saker"!
Det har beslutats i rävlyan att skärpkorgen ska öppnas igen.
För mer info kan du kontakta Starkov eller Tim. För er som har tillgång till rävlyan så heter tråden: Ge tillbaks "frukostflingor frågar mig saker"!
Gäst- Gäst
Sv: Angående bild-spamstråds-grejset ^^
Du behöver inte gå in dit om det stör dig så mycket. Skräpkorgen är till för "spam", så det är fullständigt logiskt att posta vårat "spam" där. Jag förstår inte vad problemet är. Håll dig till ditt så håller vi oss till vårat.
Sackman- Veteran
Poäng : 4
Sysselsättning : Våfflor
Brownie skrev:Ursäkta att jag stör eller något. Men jag blir så förvirrad och störd på alla dessa idiotiska trådar. Men en random rubrik och sedan någon bild en gubbe eller nått. Jag struntar egentligen fullständigt i om jag sårar dessa personer just nu, men kan ni lägga av? -.- Det är ju spam, rent sagt. Oavsett vilket rum det är postat i.. That's my thoughs.
Jag håller med Sackman.
Detta ämne har flitigt diskuterat i rävlyan. Jag citerar lite av vad jag har sagt där.
Wartem skrev:
Dem som gör sådana trådar och som skriver i dem måste ju tycka att det är roligt. Om det var någon som ensam satt och gjorde det så kan jag förstå dig. Men av de aktiva här på forumet så är det väl runt 30% som gör det du kallar för tramsigt. Och hur vet du att ett inlägg är "tramsigt"? Om jag säger så här för att ta ett exempel: Bilderna vi postar är inte alltid helt random när det kanske ser ut så... Och likadant, ett inlägg som kan verka "seriöst" av den som skriver det och kanske många av dem som läser det kan för en annan verka dumt och tramsigt.
Det hela slutade med att det bestämdes att skärpkorgen skulle öppnas igen. För mer info kan du kontakta Starkov eller Tim. För er som har tillgång till rävlyan så heter tråden: Ge tillbaks "frukostflingor frågar mig saker"!
Ett annat sätt är att någon med behörighet flyttar på tråden så att alla kan läsa den.
Senast ändrad av Wartem den sön maj 23, 2010 11:44 am, ändrad totalt 3 gånger
Wartem- Respekterad Veteran
Sysselsättning : Systemutvecklare
Jag håller med Brownie, det är jobbigt. Men iofs så är det ju inte olagligt. Men kan ni bara inte hålla er till en tråd istället för att skapa en massa likadana. Då är jag nöjd. ;)
macke skrev:Jag håller med Brownie, det är jobbigt. Men iofs så är det ju inte olagligt. Men kan ni bara inte hålla er till en tråd istället för att skapa en massa likadana. Då är jag nöjd. ;)
Varför skulle vi nöja oss med en tråd? Om vi ska nöja oss med en tråd så kan väl ni också göra det? Det skulle ju inte fungera så bra om allt på forumet låg i samma tråd eller hur?
Wartem skrev:macke skrev:Jag håller med Brownie, det är jobbigt. Men iofs så är det ju inte olagligt. Men kan ni bara inte hålla er till en tråd istället för att skapa en massa likadana. Då är jag nöjd. ;)
Varför skulle vi nöja oss med en tråd? Om vi ska nöja oss med en tråd så kan väl ni också göra det? Det skulle ju inte fungera så bra om allt på forumet låg i samma tråd eller hur?
Men ni gör ju bara samma saker. -.-
macke skrev:Wartem skrev:macke skrev:Jag håller med Brownie, det är jobbigt. Men iofs så är det ju inte olagligt. Men kan ni bara inte hålla er till en tråd istället för att skapa en massa likadana. Då är jag nöjd. ;)
Men ni gör ju bara samma saker. -.-
Det tycker du ja :) Men jag är inte så säker på att någon av de flitiga skribenterna i dessa trådar håller med dig :) Som sagt, bilderna vi postar är inte alltid helt random när det kanske ser ut så...
En idé är kanske att lägga till en varningstext för känsliga läsare efter trådnamnet. Men det verkar ju en aningen extremt tbh.
Jag förstår inte vad som är problemet. Om det stör er så mycket, gå inte in i skräpkorgen.
Sackman- Veteran
Sackman skrev:Jag förstår inte vad som är problemet. Om det stör er så mycket, gå inte in i skräpkorgen.
Men dom kommer i den här kolumnen som far uppåt. Det är jobbigt. ;)
macke skrev:Sackman skrev:Jag förstår inte vad som är problemet. Om det stör er så mycket, gå inte in i skräpkorgen.
Vad är det som är så jobbigt med att se trådnamn i kolumnen?
Sackman- Veteran
Sackman skrev:macke skrev:Sackman skrev:Jag förstår inte vad som är problemet. Om det stör er så mycket, gå inte in i skräpkorgen.
Då kanske dom trådar man vill skriva i inte finns där. ;) Men nog tjurat om det, det är upp till Tim lr Starkov att lösa det här. ;)
macke skrev:Sackman skrev:macke skrev:Sackman skrev:Jag förstår inte vad som är problemet. Om det stör er så mycket, gå inte in i skräpkorgen.
Då kanske dom trådar man vill skriva i inte finns där. ;) Men nog tjurat om det, det är upp till Tim lr Starkov att lösa det här. ;)
Ja, ett sätt är som sagt att lägga in en varningstext i alla trådnamn av den här karaktären. Förslagsvis ett utropstecken, "(!)". Om folk fortfarande whinar efter det så tycker jag bara det är patetiskt.
Jag går inte in på några rum och svarar på inlägg, utan kollar bara på latest topic. Därför vet jag inte vilket rum det kommer ifrån. Då är det lite irriterande att kolla på alla trådar, och se att 90% är fulla med, det som jag kallar, skit.Sackman skrev:macke skrev:Sackman skrev:Jag förstår inte vad som är problemet. Om det stör er så mycket, gå inte in i skräpkorgen.
"Varningstecken" skulle vara bra, ja. Men jag ser ändå inte dessa trådar som riktigt nödvändiga, eftersom man samlar poäng och inlägg när man skriver, vilket förut var mot reglerna eftersom folk väl fick varningar när de höll på? Och ja, det kan bli lite irriterande, om ni skapar så många inlägg att det fyller upp hela Latest Topic, och då syns inte de andra inläggen.Wartem skrev:macke skrev:Sackman skrev:macke skrev:Sackman skrev:Jag förstår inte vad som är problemet. Om det stör er så mycket, gå inte in i skräpkorgen.
Ja, ett sätt är som sagt att lägga in en varningstext i alla trådnamn av den här karaktären. Förslagsvis ett utropstecken, "(!)". Om folk fortfarande whinar efter det så tycker jag bara det är patetiskt.
Jag har inte följt detta ämne, utan blev bara frustrerad på ämnerna.
Gäst- Gäst
Brownie skrev:"Varningstecken" skulle vara bra, ja. Men jag ser ändå inte dessa trådar som riktigt nödvändiga, eftersom man samlar poäng och inlägg när man skriver, vilket förut var mot reglerna eftersom folk väl fick varningar när de höll på? Och ja, det kan bli lite irriterande, om ni skapar så många inlägg att det fyller upp hela Latest Topic, och då syns inte de andra inläggen.
Jag gör det inte för poängen, och jag vet att Wartem och Starkov inte heller gör det för poängen. Detta gör ditt argument meningslöst.
Det här är fan urlöjligt, låt oss ha vårat kul. Vad du uppfattar som kul kanske inte vi uppfattar som kul, och det skulle inte ge oss rätten att ta bort ditt kul. Däremot, så är det det du gör just nu med vårt kul. Världen kan inte vara helt rättvis.
Sackman- Veteran
Hmm. Antingen så gör vi Skräpkorgen låst så att bara de som vill får komma in dit. Då slipper ni se trådarna i Latest Topics. Alternativt göra som Wartem föreslog och sätta ut ett tecken vid skräpkorgstrådarna.
bara de som vill får komma dit röstar jag på :)Tim skrev:Hmm. Antingen så gör vi Skräpkorgen låst så att bara de som vill får komma in dit. Då slipper ni se trådarna i Latest Topics. Alternativt göra som Wartem föreslog och sätta ut ett tecken vid skräpkorgstrådarna.
ottgra- Respekterad Veteran
Poäng : 3
Sysselsättning : Lite olika
Jag kopierar mitt inlägg från Rävlyan, så att alla kan läsa. Jag orkar inte skriva det igen ;D
Så här tycker jag:
Fördelar:
1. Jag tycker det är kul att läsa trådarna ;D
2. Man känner ju oftast igen om det är en "bildtråd" eller inte. :) T.ex KRABATEN. Låter det som en seriös eller oseriös tråd? :)
3. Jag har nästan slutat använda "latest topic" och använder bara "nya meddelanden sen senaste inloggning". ^^ (om nu det hör till saken?)
Nackdelar:
1. Det kan vara störande ibland.
2. Vi andra blir nästan som "utanför". Det är ju typ bara Sackan, Wartem och ibland Tim som skriver såna trådar. Varför ska 3 personer få ett eget rum? :) Då kan vi väl lika bra ha ett tjejrum för tjejer, fotbollsrum för fotbollsfan och ett rum för spammare? xD
Men egentligen bryr jag mig inte så mycket. ^^
Minna skrev:
2. Vi andra blir nästan som "utanför". Det är ju typ bara Sackan, Wartem och ibland Tim som skriver såna trådar. Varför ska 3 personer få ett eget rum? :) Då kan vi väl lika bra ha ett tjejrum för tjejer, fotbollsrum för fotbollsfan och ett rum för spammare? xD
Jovisst, men det är nog det enda möjliga sättet om övriga medlemmar ska slippa se det i latest topics.
ska vi göra en omröstning elr? :)Tim skrev:Minna skrev:
Jovisst, men det är nog det enda möjliga sättet om övriga medlemmar ska slippa se det i latest topics.
ottgra- Respekterad Veteran
Poäng : 3
Sysselsättning : Lite olika
Sackman skrev:Brownie skrev:"Varningstecken" skulle vara bra, ja. Men jag ser ändå inte dessa trådar som riktigt nödvändiga, eftersom man samlar poäng och inlägg när man skriver, vilket förut var mot reglerna eftersom folk väl fick varningar när de höll på? Och ja, det kan bli lite irriterande, om ni skapar så många inlägg att det fyller upp hela Latest Topic, och då syns inte de andra inläggen.
Jag gör det inte för poängen, och jag vet att Wartem och Starkov inte heller gör det för poängen. Detta gör ditt argument meningslöst.
Det här är fan urlöjligt, låt oss ha vårat kul. Vad du uppfattar som kul kanske inte vi uppfattar som kul, och det skulle inte ge oss rätten att ta bort ditt kul. Däremot, så är det det du gör just nu med vårt kul. Världen kan inte vara helt rättvis.
Mina argument är aldrig meningslösa. Visst, jag bryr mig inte heller om poäng etc, men det betyder inte att det finns de som gör det, och att det är emot regler. Om jag mördar en person och sedan säger "jag bryr mig inte om honom, jag vill ha hans smörgås", bortser det då det faktum att jag mördar någon? Nej. Detta var en smått onormal liknelse, men who cares?
ottgra skrev:bara de som vill får komma dit röstar jag på :)Tim skrev:Hmm. Antingen så gör vi Skräpkorgen låst så att bara de som vill får komma in dit. Då slipper ni se trådarna i Latest Topics. Alternativt göra som Wartem föreslog och sätta ut ett tecken vid skräpkorgstrådarna.
Indeed. Låt de göra vad de vill, bara inte jag eller någon annan, som inte vill, bli drabbad av det.
JA! VI HAR ETT TJEJRUM! :DMinna skrev:Jag kopierar mitt inlägg från Rävlyan, så att alla kan läsa. Jag orkar inte skriva det igen ;DSå här tycker jag:
Fördelar:
1. Jag tycker det är kul att läsa trådarna ;D
2. Man känner ju oftast igen om det är en "bildtråd" eller inte. :) T.ex KRABATEN. Låter det som en seriös eller oseriös tråd? :)
3. Jag har nästan slutat använda "latest topic" och använder bara "nya meddelanden sen senaste inloggning". ^^ (om nu det hör till saken?)
Nackdelar:
1. Det kan vara störande ibland.
Men egentligen bryr jag mig inte så mycket. ^^
Gäst- Gäst
Brownie skrev:Sackman skrev:Brownie skrev:"Varningstecken" skulle vara bra, ja. Men jag ser ändå inte dessa trådar som riktigt nödvändiga, eftersom man samlar poäng och inlägg när man skriver, vilket förut var mot reglerna eftersom folk väl fick varningar när de höll på? Och ja, det kan bli lite irriterande, om ni skapar så många inlägg att det fyller upp hela Latest Topic, och då syns inte de andra inläggen.
Mina argument är aldrig meningslösa. Visst, jag bryr mig inte heller om poäng etc, men det betyder inte att det finns de som gör det, och att det är emot regler. Om jag mördar en person och sedan säger "jag bryr mig inte om honom, jag vill ha hans smörgås", bortser det då det faktum att jag mördar någon? Nej. Detta var en smått onormal liknelse, men who cares?
För det första så är det fan inte spam. Att kalla det för spam är jävligt taskigt. Det finns en tanke bakom minst lika mycket som skrivs och görs i dessa trådar som vilka andra trådar på det här forumet som helst. Och bara för att du inte förstår dig på vår humor så betyder inte det att trådarna på något sätt är dåliga. Tvärtom så tycker jag att de tillhör de särklass bästa trådarna på forumet. Trådarna i skärpkorgen är tillsammans med de andra trådarna av detta slag (som numera ligger någonstans i arkivet tror jag) helt klart de mest kreativa på forumet enligt mig. Att forumdelen heter skräpkorgen är ironiskt så in i helvete.
Hitta på något bättre än att tracka ner på något som en stor del av forumets aktiva tycker är kul.
Från rävlyan:
Jag bryr mig inte ett dugg om poängen, vad ska jag göra med dem liksom? Sälja på Ebay? ^^ Status? För vem? ^^ Påminner mycket om Lunarstorm, fjortistället där folk genom poäng ville visa hur "bra" (eller nått) de var. Här finns det inte ens några att visa upp sina poäng för lol, 10 stycken max och återigen, varför skulle de bry sig? Antal inlägg statistik säger inte mycket det heller, det är kvaliteten i inläggen som har betydelse. Tycker mest att det är ett irritationsmoment med poäng.
Poängen gör att folk hela tiden är misstänksamma mot inlägg och tror att var och varannan posthuntar. Och det gör även att vissa verkligen posthuntar.
Ta gärna bort statistiken för inlägg som skrivs i skärpkorgen där med om ni kan. Jag bryr mig inte.
Senast ändrad av Wartem den sön maj 23, 2010 8:45 pm, ändrad totalt 2 gånger
Bra talat.
Sackman- Veteran
Jag kallar dessa trådar spam så länge jag inte förstår meningen. Sverige är ett fritt land och jag får tycka vad jag vill. ;) Ja, eftersom forumet är så pass inaktivt, så tillhör ni en stor del av de aktiva. Men jag är också aktiv, än så länge. Och jag har faktiskt inte använt ordet dålig. Kreativa är de nog, på det sättet att de är helt random. Och när ni inte ens förklarar dessa, skämt, så hur ska jag då för förståelse för dem, och kanske kunna skratta? För jo, jag har bett er att förklara. ^^Wartem skrev:Brownie skrev:Sackman skrev:Brownie skrev:"Varningstecken" skulle vara bra, ja. Men jag ser ändå inte dessa trådar som riktigt nödvändiga, eftersom man samlar poäng och inlägg när man skriver, vilket förut var mot reglerna eftersom folk väl fick varningar när de höll på? Och ja, det kan bli lite irriterande, om ni skapar så många inlägg att det fyller upp hela Latest Topic, och då syns inte de andra inläggen.
För det första så är det fan inte spam. Att kalla det för spam är jävligt taskigt. Det finns en tanke bakom minst lika mycket som skrivs och görs i dessa trådar som vilka andra trådar på det här forumet som helst. Och bara för att du inte förstår dig på vår humor så betyder inte det att trådarna på något sätt är dåliga. Tvärtom så tycker jag att de tillhör de särklass bästa trådarna på forumet. Trådarna i skärpkorgen är tillsammans med de andra trådarna av detta slag (som numera ligger någonstans i arkivet tror jag) helt klart de mest kreativa på forumet enligt mig. Att forumdelen heter skräpkorgen är ironiskt så in i helvete.
Hitta på något bättre än att tracka ner på något som en stor del av forumets aktiva tycker är kul.
Från rävlyan:
Jag bryr mig inte ett dugg om poängen, vad ska jag göra med dem liksom? Sälja på Ebay? ^^ Status? För vem? ^^ Påminner mycket om Lunarstorm, fjortistället där folk genom poäng ville visa hur "bra" (eller nått) de var. Här finns det inte ens några att visa upp sina poäng för lol, 10 stycken max och återigen, varför skulle de bry sig? Antal inlägg statistik säger inte mycket det heller, det är kvaliteten i inläggen som har betydelse. Tycker mest att det är ett irritationsmoment med poäng.
Poängen gör att folk hela tiden är misstänksamma mot inlägg och tror att var och varannan posthuntar. Och det gör även att vissa verkligen posthuntar.
Ta gärna bort statistiken för inlägg som skrivs i skärpkorgen där med om ni kan. Jag bryr mig inte.
Gäst- Gäst
Brownie skrev:Jag kallar dessa trådar spam så länge jag inte förstår meningen. Sverige är ett fritt land och jag får tycka vad jag vill. ;) Ja, eftersom forumet är så pass inaktivt, så tillhör ni en stor del av de aktiva. Men jag är också aktiv, än så länge. Och jag har faktiskt inte använt ordet dålig. Kreativa är de nog, på det sättet att de är helt random. Och när ni inte ens förklarar dessa, skämt, så hur ska jag då för förståelse för dem, och kanske kunna skratta? För jo, jag har bett er att förklara. ^^Wartem skrev:Brownie skrev:Sackman skrev:Brownie skrev:"Varningstecken" skulle vara bra, ja. Men jag ser ändå inte dessa trådar som riktigt nödvändiga, eftersom man samlar poäng och inlägg när man skriver, vilket förut var mot reglerna eftersom folk väl fick varningar när de höll på? Och ja, det kan bli lite irriterande, om ni skapar så många inlägg att det fyller upp hela Latest Topic, och då syns inte de andra inläggen.
Från rävlyan:
Man kan inte bara förklara en viss typ av humor.
Sackman- Veteran
Sida 1 av 2 • 1, 2
Sida 1 av 2
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
sön jan 13, 2019 1:11 am av Kaä
» OKEJ VAD HAR HÄNT FÖR BÖVELEN
mån aug 15, 2011 7:08 pm av Wartem
» Honouring of the Elder in Arviat
tor apr 14, 2011 10:32 pm av Wartem
» Ipad 3
ons apr 13, 2011 8:44 pm av Wartem
» Post?! Brevlåda?!
ons apr 13, 2011 7:39 pm av testadmin
» Dagens båt
ons apr 13, 2011 7:37 pm av testadmin
» NYA KLANER
sön apr 10, 2011 9:32 am av Wartem
» Rickrolled? D:
sön apr 10, 2011 9:16 am av Wartem
» 3:e värvning. ;D
sön apr 10, 2011 9:14 am av Wartem
» 2000 granplantor dumpade i skogen
sön apr 10, 2011 9:12 am av Wartem
» GRATTIS, NILS!!!
sön apr 10, 2011 12:23 am av testadmin
» Länktips;xD
sön apr 10, 2011 12:20 am av testadmin
» SMÖRET ÄR SLUT
fre apr 08, 2011 11:27 pm av testadmin
» ALV - no longer fjortis!
fre apr 08, 2011 3:46 pm av Brownie
» Bildkriget!
fre apr 08, 2011 2:58 pm av testadmin
» foods
fre apr 08, 2011 2:53 pm av testadmin
» Med plutonium tvingar vi dansken på knä!
fre apr 08, 2011 2:50 pm av testadmin
» Dagens låt
mån apr 04, 2011 9:49 pm av Wartem
» Non-swedes, check this thread out
mån apr 04, 2011 6:39 am av Brownie
» Fußball
sön apr 03, 2011 7:31 pm av ottgra