Senaste ämnen
Sök
Logga in
Statistik
Vi har 54 registrerade användare.Vår nyaste användare: scarhead
Våra användare har skrivit totalt 18367 inlägg i 774 ämnen
Hattricktråden
+6
Michael Jackson
Starkov
ottgra
Tim
Ludant
Wartem
10 posters
Sida 9 av 26
Sida 9 av 26 • 1 ... 6 ... 8, 9, 10 ... 17 ... 26
Hattricktråden
Ämnets första inlägg :
Jag postar en guide till hattrick här som jag skrivit eftersom jag vet att några i forumen spelar. Guiden går också att hitta i förbundet Camp Sun Tzu på hattrick men man behöver vara supporter för att kunna bli medlem där.
www.hattrick.org är ett gratis fotbollmanagerspel
Det här är en guide främst för nybörjare som vill komma igång snabbt med HT. Träning av målvakter ger dig möjlighet att välja uppställning fritt.
Jag förutsätter att du har skaffat dig en ypperlig tränare eller bättre och att du har gjort klart managerlicensen. Om du inte gjort detta läs här: http://erik.sajbertown.com/hattrick/start.php
Definition av Weektrading: Inköp av spelare med hög undernivå med syfte att sälja honom så fort hans förmåga gått upp ett steg.
Syfte: Att få in startkapital för mer långsiktiga strategier.
Verktyg: http://www.htdaytrading.com , http://www.aldeaglobal.net/psicotsi
Kommentar: Weektrading lämpar sig bäst för målvakter, detta eftersom utespelares undernivåer är svårare att tolka.
I högre divisioner och i lägen då man vill fokusera på sportsliga framsteg lämpar sig metoden sämre.
Alltihop bygger på att heltal säljer bättre än tal precis under. Alltså en spelar på 6.9 säljer för nästan hälften av en på 7.0 gör.
Man säljer alltså veckans träning till högstbjudande.
När man börjar spela hattrick så har man runt 2,5 miljoner i kassan efter utförd managerlicens. Dessa pengar räcker enligt min mening inte för en framgångsrik TO (träningsobjekt) satsning. Man behöver mer pengar och dessa får man genom weektrading.
Översikt:
Uppställningar: Alla, välj och vraka.
Träningstyp: Målvaktsträning.
Konditionsträningsdel: 10-15%.
Tränare: Går fint med ypperlig tränare för nya lag.
Antal träningsobjekt: 2 (4 för mer riskfyllda uppskattningsbyten i match).
Spelare att köpa in:
Målvakt: Ypperlig (6.9) eller Bra (5,9).
Försvar: Så högre desto bättre ( 3 försvarspoäng ger 1 extra åt målvaktsförmågan).
Fasta sistuationer: Ypperlig eller bättre här ger mycket tillbaka när det är dags att sälja. Även bra gör viss märkbar skillnad.
Ålder: 17-18 eller gamla 19 åringar.
Nivå när de ska säljas:
Direkt när de har höjt sig! Vänta i undantagsfall om formen eller konditionen sjunkit till bottennivåer (inte troligt). Med åldern faller värdet fort.
Tillvägagångssätt:
1. Stabens utformning för ett nystartat lag utan större tillgångar:
I många guider för nybörjare säger man att det alltid är bra att starta med en ypperlig tränare som har dålig ledarskapsförmåga.
Så det kör vi på. Han kostar runt 800k.
Så här ser min stablineup ut:
Position Anställd Kostnad/vecka
Målvaktstränare 8 144 000 kr
Hjälptränare 2 36 000 kr
Idrottspsykologer 3 54000 kr
Presstalesmän 2 36 000 kr
Ekonomer 0 0 kr
Massörer 2 36 000 kr
Läkare 1 18 000 kr
Totalt 18 324 000 kr
Idrottspsykologerna kan nog bantas till 1-2 för lag så pass långt ner som mitt. Antalet målvaktstränare kan också diskuteras, det finns vad jag vet inte någon riktigt tillförlitlig statistik över hur mycket mindre varje extra tränare ger åt träningen. Tänk på att målvaktstränare + hjälptränare inte får överstiga 10 stycken tillsammans.
Jag har 2 hjälptränare för att supporta mina utespelare.
2. Inköp av spelare & träning
Viktigt att tänka på:
Spelaren ska vara så ung som möjligt då jag märkt att värdeökningen efter uppgången till nästa steg i % blir större ju yngre spelaren är.
Se upp för gamla 18 åringar, priset får inte samma boost efter höjningen.
Biförmågor viktiga, samma sak gäller även här angående värdeökningen.
Spelaren ska naturligtvis vara så nära att höja sig som möjligt.
I åldern 17-18 år lämpar sig höga ypperliga målvakter att köra WT med, i högre nivåer än ypperlig finns det helt enkelt inte tillräckligt många objekt på transfern för att WT ska löna sig, mer bevakning osv.
Enastående kan kanske fungera men högre än det är det ganska lönlöst enligt vad jag har sett.
[q=collin2]
Ang. åldern vid inköp/försäljning!
En sak man inte ska göra är att sälja vid 19 år! Då ligger spelarna som lägst i pris. Det kan förklaras på ett ganska enkelt sätt!
transfer sökningen är nu uppbyggd så att man söker så här
17-18
20-25
Om man ska söka med 19 år får man alltså söka 18-19 eller 19-21 vilket inte många gör!
Det är enda anledningen till att 19 åringar är billigare i pris och man får mer för en 20 åring med samma förmågor som en 19 åring!
[/q]
Denna tes verkar stämma mycket bra, jag har på sistone gjort riktiga kap genom att köpa gamla 19 åringar som jag tänker sälja när de fyllt 20.
En uppsättning TO är lika med 2x antalet träningsbara platser per match eftersom man både kan köra serie och träningsmatch.
En eller två uppsättningar spelare per vecka? Om man delar upp matcherna mellan två uppsättningar genom byten så har man potentialen att höja dubbelt så många.
Träningsmängden är naturligtvis oförändrad. Om man kör med spelarbyte under matcher så kan det vara klokt att låta dem få full konditionsträning genom att sätta in dem i lediga B-lagsplatser. Mot detta har man skaderisken att ta ställning till.
Från manualen: "Spelare som spelat minst 90 minuter under veckan får 100% av lagets konditionsträningseffekt. De som spelat mindre än 90 minuter (t ex avbytare) får 75% av effekten, plus en andel för varje minut de spelat. Övriga spelare i truppen som inte spelat under veckan, men är friska nog för att träna (spelare med en veckas skada eller mindre) får halva effekten."
Plus och minus att ha dubbel uppsättning av TO som jag ser det.
+ Fler potentiella höjningar = mer klirr i kassan.
+ Om någon blir skadad så har man fortfarande en annan som kan ta över. Man sprider ut risken.
+ Byten innebär bättre resultat i matcherna beroende på konditionen.
- Om ingen höjer sig så har man dubbel förlust.
- Tar mer tid att hitta dubbel uppsättning spelare för varje vecka.
- Om spelaren som man byter in blir skadad så finns det ingen ersättare.
- Byten innebär att spelarna måste vara närmare höjning än annars vilket i sin tur gör att priserna går upp på transfern.
Börja med att köpa ypperliga spelare som ligger på gränsen mot enastående alternativt bra spelare som ligger på gränsen till ypperlig.
En ypperlig på 6.9 brukar ligga runt 500-600 k. Om du lyckas höja honom så kan du räkna med att få honom sålt för mellan 850k och 2 mille beroende på hans biförmågor, ålder, form och kondition.
Spelarförmågeuppdateringen äger rum runt kl. 22.00 på torsdagar.
4. Försäljning.
Det finns många idéer om när det är som bäst att sätta ut spelarna på transfern.
Om man sätter när ut när det finns många inloggade så betyder det fler potentiella köpare men
samtidigt troligen fler objekt att konkurrera med som säljs ungefär samtidigt. Sätt inte priset för högt men inte för lågt heller är mitt råd. Sätt det för lite mindre än vad du tror att spelaren är värd. Mellan 800k och 1 mille brukar jag sätta mina nyss "upplevlade" ena målvakter. Om t.ex. 999.999 gör fler intresserade än 1.000.000 tycker jag är en intressant frågeställning, det borde ju nästan göra det eftersom det är färre siffror och då för en sekund upplevs som billigare.
Det kan vara klokt att köpa en enastående tränare efter ett tag då man sett att allt funkar och man har råd till det.
Om du har kommentarer eller frågor på texten så ställ gärna dem här.För diskussion om Weektrading hänvisas du till diskussionstråden. [link=Read.aspx?t=13132073&v=0]
Jag postar en guide till hattrick här som jag skrivit eftersom jag vet att några i forumen spelar. Guiden går också att hitta i förbundet Camp Sun Tzu på hattrick men man behöver vara supporter för att kunna bli medlem där.
www.hattrick.org är ett gratis fotbollmanagerspel
Det här är en guide främst för nybörjare som vill komma igång snabbt med HT. Träning av målvakter ger dig möjlighet att välja uppställning fritt.
Jag förutsätter att du har skaffat dig en ypperlig tränare eller bättre och att du har gjort klart managerlicensen. Om du inte gjort detta läs här: http://erik.sajbertown.com/hattrick/start.php
Definition av Weektrading: Inköp av spelare med hög undernivå med syfte att sälja honom så fort hans förmåga gått upp ett steg.
Syfte: Att få in startkapital för mer långsiktiga strategier.
Verktyg: http://www.htdaytrading.com , http://www.aldeaglobal.net/psicotsi
Kommentar: Weektrading lämpar sig bäst för målvakter, detta eftersom utespelares undernivåer är svårare att tolka.
I högre divisioner och i lägen då man vill fokusera på sportsliga framsteg lämpar sig metoden sämre.
Alltihop bygger på att heltal säljer bättre än tal precis under. Alltså en spelar på 6.9 säljer för nästan hälften av en på 7.0 gör.
Man säljer alltså veckans träning till högstbjudande.
När man börjar spela hattrick så har man runt 2,5 miljoner i kassan efter utförd managerlicens. Dessa pengar räcker enligt min mening inte för en framgångsrik TO (träningsobjekt) satsning. Man behöver mer pengar och dessa får man genom weektrading.
Översikt:
Uppställningar: Alla, välj och vraka.
Träningstyp: Målvaktsträning.
Konditionsträningsdel: 10-15%.
Tränare: Går fint med ypperlig tränare för nya lag.
Antal träningsobjekt: 2 (4 för mer riskfyllda uppskattningsbyten i match).
Spelare att köpa in:
Målvakt: Ypperlig (6.9) eller Bra (5,9).
Försvar: Så högre desto bättre ( 3 försvarspoäng ger 1 extra åt målvaktsförmågan).
Fasta sistuationer: Ypperlig eller bättre här ger mycket tillbaka när det är dags att sälja. Även bra gör viss märkbar skillnad.
Ålder: 17-18 eller gamla 19 åringar.
Nivå när de ska säljas:
Direkt när de har höjt sig! Vänta i undantagsfall om formen eller konditionen sjunkit till bottennivåer (inte troligt). Med åldern faller värdet fort.
Tillvägagångssätt:
1. Stabens utformning för ett nystartat lag utan större tillgångar:
I många guider för nybörjare säger man att det alltid är bra att starta med en ypperlig tränare som har dålig ledarskapsförmåga.
Så det kör vi på. Han kostar runt 800k.
Så här ser min stablineup ut:
Position Anställd Kostnad/vecka
Målvaktstränare 8 144 000 kr
Hjälptränare 2 36 000 kr
Idrottspsykologer 3 54000 kr
Presstalesmän 2 36 000 kr
Ekonomer 0 0 kr
Massörer 2 36 000 kr
Läkare 1 18 000 kr
Totalt 18 324 000 kr
Idrottspsykologerna kan nog bantas till 1-2 för lag så pass långt ner som mitt. Antalet målvaktstränare kan också diskuteras, det finns vad jag vet inte någon riktigt tillförlitlig statistik över hur mycket mindre varje extra tränare ger åt träningen. Tänk på att målvaktstränare + hjälptränare inte får överstiga 10 stycken tillsammans.
Jag har 2 hjälptränare för att supporta mina utespelare.
2. Inköp av spelare & träning
Viktigt att tänka på:
Spelaren ska vara så ung som möjligt då jag märkt att värdeökningen efter uppgången till nästa steg i % blir större ju yngre spelaren är.
Se upp för gamla 18 åringar, priset får inte samma boost efter höjningen.
Biförmågor viktiga, samma sak gäller även här angående värdeökningen.
Spelaren ska naturligtvis vara så nära att höja sig som möjligt.
I åldern 17-18 år lämpar sig höga ypperliga målvakter att köra WT med, i högre nivåer än ypperlig finns det helt enkelt inte tillräckligt många objekt på transfern för att WT ska löna sig, mer bevakning osv.
Enastående kan kanske fungera men högre än det är det ganska lönlöst enligt vad jag har sett.
[q=collin2]
Ang. åldern vid inköp/försäljning!
En sak man inte ska göra är att sälja vid 19 år! Då ligger spelarna som lägst i pris. Det kan förklaras på ett ganska enkelt sätt!
transfer sökningen är nu uppbyggd så att man söker så här
17-18
20-25
Om man ska söka med 19 år får man alltså söka 18-19 eller 19-21 vilket inte många gör!
Det är enda anledningen till att 19 åringar är billigare i pris och man får mer för en 20 åring med samma förmågor som en 19 åring!
[/q]
Denna tes verkar stämma mycket bra, jag har på sistone gjort riktiga kap genom att köpa gamla 19 åringar som jag tänker sälja när de fyllt 20.
En uppsättning TO är lika med 2x antalet träningsbara platser per match eftersom man både kan köra serie och träningsmatch.
En eller två uppsättningar spelare per vecka? Om man delar upp matcherna mellan två uppsättningar genom byten så har man potentialen att höja dubbelt så många.
Träningsmängden är naturligtvis oförändrad. Om man kör med spelarbyte under matcher så kan det vara klokt att låta dem få full konditionsträning genom att sätta in dem i lediga B-lagsplatser. Mot detta har man skaderisken att ta ställning till.
Från manualen: "Spelare som spelat minst 90 minuter under veckan får 100% av lagets konditionsträningseffekt. De som spelat mindre än 90 minuter (t ex avbytare) får 75% av effekten, plus en andel för varje minut de spelat. Övriga spelare i truppen som inte spelat under veckan, men är friska nog för att träna (spelare med en veckas skada eller mindre) får halva effekten."
Plus och minus att ha dubbel uppsättning av TO som jag ser det.
+ Fler potentiella höjningar = mer klirr i kassan.
+ Om någon blir skadad så har man fortfarande en annan som kan ta över. Man sprider ut risken.
+ Byten innebär bättre resultat i matcherna beroende på konditionen.
- Om ingen höjer sig så har man dubbel förlust.
- Tar mer tid att hitta dubbel uppsättning spelare för varje vecka.
- Om spelaren som man byter in blir skadad så finns det ingen ersättare.
- Byten innebär att spelarna måste vara närmare höjning än annars vilket i sin tur gör att priserna går upp på transfern.
Börja med att köpa ypperliga spelare som ligger på gränsen mot enastående alternativt bra spelare som ligger på gränsen till ypperlig.
En ypperlig på 6.9 brukar ligga runt 500-600 k. Om du lyckas höja honom så kan du räkna med att få honom sålt för mellan 850k och 2 mille beroende på hans biförmågor, ålder, form och kondition.
Spelarförmågeuppdateringen äger rum runt kl. 22.00 på torsdagar.
4. Försäljning.
Det finns många idéer om när det är som bäst att sätta ut spelarna på transfern.
Om man sätter när ut när det finns många inloggade så betyder det fler potentiella köpare men
samtidigt troligen fler objekt att konkurrera med som säljs ungefär samtidigt. Sätt inte priset för högt men inte för lågt heller är mitt råd. Sätt det för lite mindre än vad du tror att spelaren är värd. Mellan 800k och 1 mille brukar jag sätta mina nyss "upplevlade" ena målvakter. Om t.ex. 999.999 gör fler intresserade än 1.000.000 tycker jag är en intressant frågeställning, det borde ju nästan göra det eftersom det är färre siffror och då för en sekund upplevs som billigare.
Det kan vara klokt att köpa en enastående tränare efter ett tag då man sett att allt funkar och man har råd till det.
Om du har kommentarer eller frågor på texten så ställ gärna dem här.
Senast ändrad av Wartem den sön apr 25, 2010 6:29 pm, ändrad totalt 1 gång
Wartem- Respekterad Veteran
Poäng : 4
Sysselsättning : Systemutvecklare
Sv: Hattricktråden
ok. har litt funderingar om mitt mittfält. var ska jag placera dessa spelare och vilka ska jag sparka eller sälja?
Anders Ullfeldt
svensk, 21 år, TSI: 620 .
har hyfsad form och enanstående kondition.
förmågor
målvakt:* katastrofal
försvar:**** hyfsad
SU:***** bra
ytter:****** ypperlig
framspel:***** bra
målgörare:***** bra
fasta sit.:** usel
Fredrik Klangflod
svensk, 25 år TSI: 490.
har dålig form och fenomenal kondition
förmågor
SU:**** hyfsad
ytter:***** bra
målgörare:**** hyfsad
fasta sit.:****** ypperlig
Ibrahim Efe Alatli
turk, 20 år, TSI: 320, skadad i tre veckor.
har dålig form och enanstående kondition
förmågor
försvar:* hyfsad
ytter:* bra
framspel:****** ypperlig
fasta sit.: ****** ypperlig
Jon Kill
svensk, 20 år, TSI: 370
förmågor
försvar:***** bra
ytter: **** hyfsad
målgörare:*** dålig
fasta sit.:* katastrofal
Kalle Rosenberg (är just nu ytterback men snart kommer de andra backarna tillbaka)
finsk, 18 år, TSI: 580.
har hyfsad form och fenomenal kondition
förmågor
försvar:****** ypperlig
ytter:**** hyfsad
framspel:**** hyfsad
fasta sit.:**** hyfsad
Knud Peter Windum
dansk, 20 år, TSI: 420
har bra form och fenomenal kondition
förmågor
målvakt:* katastofal
försvar:*** dålig
Lucjan Samp
polack, 20 år, TSI: 580
förmågor
ytter:***
Milivoje Zaric
svensk, 22 år, TSI: 2040, skadad i en vecka.
förmågor
målvakt:** usel
SU:****** ypperlig
målgörare:****** ypperlig
fasta sit.:*** dålig
åhhhh. det där tog tid :)
zaric är ju bäst men tyvärr skadad.... lite wacko på sina ställen. jag har ju nästan dubbelt så många mittfältare som jag behöver...
hur ska jag göra med... allt??? :) behöver lite tips från annan synvinkel än min egen! :) ha det fint!
Anders Ullfeldt
svensk, 21 år, TSI: 620 .
har hyfsad form och enanstående kondition.
förmågor
ytter:****** ypperlig
Fredrik Klangflod
svensk, 25 år TSI: 490.
förmågor
Ibrahim Efe Alatli
turk, 20 år, TSI: 320, skadad i tre veckor.
har dålig form och enanstående kondition
förmågor
försvar:* hyfsad
ytter:* bra
framspel:****** ypperlig
fasta sit.: ****** ypperlig
Jon Kill
svensk, 20 år, TSI: 370
förmågor
ytter: **** hyfsad
målgörare:*** dålig
fasta sit.:* katastrofal
Kalle Rosenberg (är just nu ytterback men snart kommer de andra backarna tillbaka)
finsk, 18 år, TSI: 580.
förmågor
ytter:**** hyfsad
fasta sit.:**** hyfsad
Knud Peter Windum
dansk, 20 år, TSI: 420
förmågor
målvakt:* katastofal
försvar:*** dålig
Lucjan Samp
polack, 20 år, TSI: 580
förmågor
ytter:***
Milivoje Zaric
svensk, 22 år, TSI: 2040, skadad i en vecka.
förmågor
målvakt:** usel
SU:****** ypperlig
målgörare:****** ypperlig
fasta sit.:*** dålig
åhhhh. det där tog tid :)
zaric är ju bäst men tyvärr skadad.... lite wacko på sina ställen. jag har ju nästan dubbelt så många mittfältare som jag behöver...
hur ska jag göra med... allt??? :) behöver lite tips från annan synvinkel än min egen! :) ha det fint!
ottgra- Respekterad Veteran
Poäng : 3
Sysselsättning : Lite olika
Ullfeldt är en ytter.
Klangflod är för dålig.
Alatli är också för dålig.
Kill är för dålig.
Rosenberg är back.
Windum är för dålig.
Samp är en offensiv mittback eventuellt defensiv innermitt.
Zaric är samma som ovan.
Fast i övrigt är alla spelare för dåliga. Du kan knappast få något för dem. Men det är bara att fortsätta kämpa och vidareutveckla.
Klangflod är för dålig.
Alatli är också för dålig.
Kill är för dålig.
Rosenberg är back.
Windum är för dålig.
Samp är en offensiv mittback eventuellt defensiv innermitt.
Zaric är samma som ovan.
Fast i övrigt är alla spelare för dåliga. Du kan knappast få något för dem. Men det är bara att fortsätta kämpa och vidareutveckla.
ey. zaric äger ju!! :)
samp och kill är typ samma så jag funderar på att ha de i mitten.
windum eller klangflod som avbytare på yttermmittfältet? klangflod är ju svensk så han känns kanske bättre... eller?
jag har så många backar så jag vet absolut inte vad jag ska göra med honom. kanske fixa honom i ytter så kanske det blir nice. eller så kan han vara avbytar innerback.
nu säger vi hej då till atlati. jag gillar att kicka folk och se om de senast sågs på ikea med familjen eller på pubben... XD
samp och kill är typ samma så jag funderar på att ha de i mitten.
windum eller klangflod som avbytare på yttermmittfältet? klangflod är ju svensk så han känns kanske bättre... eller?
jag har så många backar så jag vet absolut inte vad jag ska göra med honom. kanske fixa honom i ytter så kanske det blir nice. eller så kan han vara avbytar innerback.
nu säger vi hej då till atlati. jag gillar att kicka folk och se om de senast sågs på ikea med familjen eller på pubben... XD
Vad sägs om det här då? :D http://sv.tinypic.com/r/10py74p/6
Köpte honom förra veckan som en daytrade. Blev skadad under matchen, men inte blev jag lidande! :D
Min bästa daytrade jag har gjort. Hittills. ;)
Köpte honom förra veckan som en daytrade. Blev skadad under matchen, men inte blev jag lidande! :D
Min bästa daytrade jag har gjort. Hittills. ;)
windum eller klangflod som yttermittfältsavbytare?
men man ser inget på bilden. var det 13 000 000 eller? hur bra är han? varför har du firefox? :)
men man ser inget på bilden. var det 13 000 000 eller? hur bra är han? varför har du firefox? :)
Windum ska vara ordinarie, men det är knappt.
Tinypic har adhd. Men jag köpte en spelare för 7 miljoner och sålde honom senare för 13. :)
Och Firefox är sjukt mkt bättre än IE. Åtminstone mycket säkrare. :P
Tinypic har adhd. Men jag köpte en spelare för 7 miljoner och sålde honom senare för 13. :)
Och Firefox är sjukt mkt bättre än IE. Åtminstone mycket säkrare. :P
27.. har aldrig tänk på det... hur hög träningsidinsitet ska man ha??
ska jag sälja/kicka klangflod då??? det känns som att han är en hackspätt... öhh.
jag ska alltså ha kvar windum????
ska jag sälja/kicka klangflod då??? det känns som att han är en hackspätt... öhh.
jag ska alltså ha kvar windum????
27 procent är på tok för mycket. Det kostar på din form. Sänk till 10-14 eller nåt.
gjort! denna enda trösten om cupen är att jag kommer att få ganska mycket intäkter för det laget jag kommer möta har ganska hög fanclub...
Trevligt det. Kommer själv möta ett jämnbra lag. Kommer nog ändå spela TDL samt Kontringar med 3-5-2. Hur nu det kommer gå ihop.
men när jag losar matchen, har jag fortfarande en chans kvar eller åker jag ut direkt?
du åker ut dirr
Wartem- Respekterad Veteran
Poäng : 4
Sysselsättning : Systemutvecklare
skönt... sponsorerna blir bara arga om jag losar i en viktig match men det är ju inte så farligt i en vänskapsmatch :)
Perhaps. I och med botrensningen kommer du få lite sämre lag i serien. Så bra resultat blandat med tillräckligt många pressnissar så kommer det inte vara någon fara. Gick igenom hela förra säsongen med "Badar i fontänerna" på sponsorerna.
mina var belåtna... räker inte det?
och får man mer pengar av sponsorerna om de är glada?
och får man mer pengar av sponsorerna om de är glada?
Cupmatcher nu. Vi får hoppas på att Midnightarna klarar sig igenom första omgången. :)
Edit: JAAAAA! 1-0! :D
Edit: JAAAAA! 1-0! :D
grattis. bra att du sa nåt.
jag var nära att glömma bort matcherna. ludant leder ju med 1-0.
mina fans sa: "vi har ingen chans" så jag kan inte förvänta mig nåt :)
jag var nära att glömma bort matcherna. ludant leder ju med 1-0.
mina fans sa: "vi har ingen chans" så jag kan inte förvänta mig nåt :)
Följer Midnightarnas matcher. Jag, Ludant och Wartem har tagit en 1-0 ledning. Ottgras match började en kvart senare.
Heja Midnight!
Heja Midnight!
inte så mycket att göra... :)
det var ju ändå hopplöst från början. hoppas bara inte att sponorerna blir för sura :)
det var ju ändå hopplöst från början. hoppas bara inte att sponorerna blir för sura :)
Sida 9 av 26 • 1 ... 6 ... 8, 9, 10 ... 17 ... 26
Sida 9 av 26
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
sön jan 13, 2019 1:11 am av Kaä
» OKEJ VAD HAR HÄNT FÖR BÖVELEN
mån aug 15, 2011 7:08 pm av Wartem
» Honouring of the Elder in Arviat
tor apr 14, 2011 10:32 pm av Wartem
» Ipad 3
ons apr 13, 2011 8:44 pm av Wartem
» Post?! Brevlåda?!
ons apr 13, 2011 7:39 pm av testadmin
» Dagens båt
ons apr 13, 2011 7:37 pm av testadmin
» NYA KLANER
sön apr 10, 2011 9:32 am av Wartem
» Rickrolled? D:
sön apr 10, 2011 9:16 am av Wartem
» 3:e värvning. ;D
sön apr 10, 2011 9:14 am av Wartem
» 2000 granplantor dumpade i skogen
sön apr 10, 2011 9:12 am av Wartem
» GRATTIS, NILS!!!
sön apr 10, 2011 12:23 am av testadmin
» Länktips;xD
sön apr 10, 2011 12:20 am av testadmin
» SMÖRET ÄR SLUT
fre apr 08, 2011 11:27 pm av testadmin
» ALV - no longer fjortis!
fre apr 08, 2011 3:46 pm av Brownie
» Bildkriget!
fre apr 08, 2011 2:58 pm av testadmin
» foods
fre apr 08, 2011 2:53 pm av testadmin
» Med plutonium tvingar vi dansken på knä!
fre apr 08, 2011 2:50 pm av testadmin
» Dagens låt
mån apr 04, 2011 9:49 pm av Wartem
» Non-swedes, check this thread out
mån apr 04, 2011 6:39 am av Brownie
» Fußball
sön apr 03, 2011 7:31 pm av ottgra