Nya Midnight
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.
Senaste ämnen
» Är någon här?
För gammal - Sida 3 Emptysön jan 13, 2019 1:11 am av Kaä

» OKEJ VAD HAR HÄNT FÖR BÖVELEN
För gammal - Sida 3 Emptymån aug 15, 2011 7:08 pm av Wartem

» Honouring of the Elder in Arviat
För gammal - Sida 3 Emptytor apr 14, 2011 10:32 pm av Wartem

» Ipad 3
För gammal - Sida 3 Emptyons apr 13, 2011 8:44 pm av Wartem

» Post?! Brevlåda?!
För gammal - Sida 3 Emptyons apr 13, 2011 7:39 pm av testadmin

» Dagens båt
För gammal - Sida 3 Emptyons apr 13, 2011 7:37 pm av testadmin

» NYA KLANER
För gammal - Sida 3 Emptysön apr 10, 2011 9:32 am av Wartem

» Rickrolled? D:
För gammal - Sida 3 Emptysön apr 10, 2011 9:16 am av Wartem

» 3:e värvning. ;D
För gammal - Sida 3 Emptysön apr 10, 2011 9:14 am av Wartem

» 2000 granplantor dumpade i skogen
För gammal - Sida 3 Emptysön apr 10, 2011 9:12 am av Wartem

» GRATTIS, NILS!!!
För gammal - Sida 3 Emptysön apr 10, 2011 12:23 am av testadmin

» Länktips;xD
För gammal - Sida 3 Emptysön apr 10, 2011 12:20 am av testadmin

» SMÖRET ÄR SLUT
För gammal - Sida 3 Emptyfre apr 08, 2011 11:27 pm av testadmin

» ALV - no longer fjortis!
För gammal - Sida 3 Emptyfre apr 08, 2011 3:46 pm av Brownie

» Bildkriget!
För gammal - Sida 3 Emptyfre apr 08, 2011 2:58 pm av testadmin

» foods
För gammal - Sida 3 Emptyfre apr 08, 2011 2:53 pm av testadmin

» Med plutonium tvingar vi dansken på knä!
För gammal - Sida 3 Emptyfre apr 08, 2011 2:50 pm av testadmin

» Dagens låt
För gammal - Sida 3 Emptymån apr 04, 2011 9:49 pm av Wartem

» Non-swedes, check this thread out
För gammal - Sida 3 Emptymån apr 04, 2011 6:39 am av Brownie

» Fußball
För gammal - Sida 3 Emptysön apr 03, 2011 7:31 pm av ottgra

Sök
 
 

Visa resultat som:
 


Rechercher Avancerad sökning

Logga in

Jag har glömt mitt lösenord

Statistik
Vi har 54 registrerade användare.
Vår nyaste användare: scarhead

Våra användare har skrivit totalt 18367 inlägg i 774 ämnen
Länkar
free forumfree forum
Chattrum

[ Copy this | Start New | Full Size ]

För gammal

+5
Tim
Sackman
macke
Snowiiiee
ottgra
9 posters

Sida 3 av 3 Föregående  1, 2, 3

Gå ner

För gammal - Sida 3 Empty För gammal

Inlägg av Gäst tor maj 13, 2010 2:18 pm

Ämnets första inlägg :

Vi skulle städa på gården idag. Jag gick till komposten med en massa gammalt gräs m.m Då föll min blick på det gamla klätterträdet som jag hade så många minnen ifrån. Så jag släppte gräset och började klättra. Vet ni vad som hänt? Jag har vuxit så att mitt sinne inbillade sig att grenarna hade växt tätare. Vägen som jag förut sett så klart upp till toppen var nu för liten. Och många grenar svajjade lite väl mycket när jag hävde mig upp. Jag kom kanske bara fem meter upp, så att jag kunde se farsan stå vid huset och jobba. Jag kunde nästan se över taket på huset. Men längre upp kunde jag inte komma, grenarna var för smala, för täta. Fan vad depp jag blev.
Jag var en riktig klätterapa när jag var liten, och jag klättrade upp till toppen och satt där varje sommar, medan morsan skrek åt mig att komma ner innan jag ramlade och slog ihjäl mig. Men nu är de tiderna dessvärre förbi. Jag kommer aldrig kunna klättra i träd mer. ='( Det har fortfarande inte riktigt gått in i min skalle...

Någon som märkt detsamma? Att även om man inte känner sig större, äldre, så är man för stor för att göra vissa saker?

Gäst
Gäst


Till överst på sidan Gå ner


För gammal - Sida 3 Empty Sv: För gammal

Inlägg av Minna ons maj 19, 2010 7:58 pm

Brownie skrev:
Minna skrev:Jag skulle inte säga att jag är rädd för döden. :P Jag är bara rädd för att jag inte ska hinna leva livet! =O Jag tycker att jag slösar bort mitt liv hela tiden. Jag menar, vad lär jag mig när jag tittar på dåliga dokusåpor på tv3? :O
Jag vill göra något speciellt! Jag vill vara en sådan person som mina barnbarnsbarn och deras barn pratar om! Jag vill hjälpa fattiga barn, skänka pengar till en regnskog, trotsa en mobbare och alltid finnas där för mina vänner! Jag vill bli ihågkommen, för då kommer aldrig min själ att dö. =) Varenda människa är speciell, och har ett uppdrag, tror jag.

Jag vet att det här låter konstigt, men det är så som jag tycker och tänker. =) Jag har ganska höga krav, jag vet ;D
Ibland tycker jag att man borde ha en "gilla"-knapp här, som på facebook... XD
Jag kommer antagligen inte bli ihågkommen särskilt länge, men jag bryr mig inte. ^^ Kanske kommer någon ihåg en liten tjurskallig prick som gick över folks fötter för att säga vad hon tyckte xD
Men milko! Jag kommer komma ihåg dig! :D (tills jag äntligen får minnesförlust, men ändå) : 3

Haha, tack ;D och jag kommer att komma ihåg dig också! Men inte som en tjurskallig prick, utan som en superbra vän som alltid ställer upp! ^^


KalleAnkaFanet skrev:
Brownie skrev:
Minna skrev:Jag skulle inte säga att jag är rädd för döden. :P Jag är bara rädd för att jag inte ska hinna leva livet! =O Jag tycker att jag slösar bort mitt liv hela tiden. Jag menar, vad lär jag mig när jag tittar på dåliga dokusåpor på tv3? :O
Jag vill göra något speciellt! Jag vill vara en sådan person som mina barnbarnsbarn och deras barn pratar om! Jag vill hjälpa fattiga barn, skänka pengar till en regnskog, trotsa en mobbare och alltid finnas där för mina vänner! Jag vill bli ihågkommen, för då kommer aldrig min själ att dö. =) Varenda människa är speciell, och har ett uppdrag, tror jag.

Jag vet att det här låter konstigt, men det är så som jag tycker och tänker. =) Jag har ganska höga krav, jag vet ;D
Ibland tycker jag att man borde ha en "gilla"-knapp här, som på facebook... XD
Jag kommer antagligen inte bli ihågkommen särskilt länge, men jag bryr mig inte. ^^ Kanske kommer någon ihåg en liten tjurskallig prick som gick över folks fötter för att säga vad hon tyckte xD
Men milko! Jag kommer komma ihåg dig! :D (tills jag äntligen får minnesförlust, men ändå) : 3


Tja, tycker du att det är kul att se dokusåpor på tv3 så är det väl inte bortkastat, Minna? Är du lite deterministisk förresten? ;) Och jag kommer minsann (Eh, hur stavar man...?) komma ihåg er båda två! =D Och minnet av Brownie kommer definitivt inte vara avbildat som någon tjurskallig liten prick... ;)

Ja, det har du väl rätt i. ^^

(Haha, Jag var tvungen att slå upp ordet deterministisk. xD Tur att google finns. (Y) ) När jag läste om det på wikipedia, så höll jag faktiskt med på vissa punkter. :) Intressant! =D
Minna
Minna
Veteran
Veteran

Inlägg : 871
Poäng : 6

Join date : 09-09-05
Age : 14
Ort : Åland ya know.
Sysselsättning : Allt.

http://www.aland.com

Till överst på sidan Gå ner

För gammal - Sida 3 Empty Sv: För gammal

Inlägg av Gäst ons maj 19, 2010 8:02 pm

Minna skrev:
Brownie skrev:
Minna skrev:Jag skulle inte säga att jag är rädd för döden. :P Jag är bara rädd för att jag inte ska hinna leva livet! =O Jag tycker att jag slösar bort mitt liv hela tiden. Jag menar, vad lär jag mig när jag tittar på dåliga dokusåpor på tv3? :O
Jag vill göra något speciellt! Jag vill vara en sådan person som mina barnbarnsbarn och deras barn pratar om! Jag vill hjälpa fattiga barn, skänka pengar till en regnskog, trotsa en mobbare och alltid finnas där för mina vänner! Jag vill bli ihågkommen, för då kommer aldrig min själ att dö. =) Varenda människa är speciell, och har ett uppdrag, tror jag.

Jag vet att det här låter konstigt, men det är så som jag tycker och tänker. =) Jag har ganska höga krav, jag vet ;D
Ibland tycker jag att man borde ha en "gilla"-knapp här, som på facebook... XD
Jag kommer antagligen inte bli ihågkommen särskilt länge, men jag bryr mig inte. ^^ Kanske kommer någon ihåg en liten tjurskallig prick som gick över folks fötter för att säga vad hon tyckte xD
Men milko! Jag kommer komma ihåg dig! :D (tills jag äntligen får minnesförlust, men ändå) : 3

Haha, tack ;D och jag kommer att komma ihåg dig också! Men inte som en tjurskallig prick, utan som en superbra vän som alltid ställer upp! ^^
Lugn du bara. Du hinner ändra uppfattning under tiden som är kvar =) hm... Hur snabb är du? ^^

Gäst
Gäst


Till överst på sidan Gå ner

För gammal - Sida 3 Empty Sv: För gammal

Inlägg av Snowiiiee ons maj 19, 2010 8:35 pm

Jag är lite rädd för döden, men det kanske beror på det Minna sa, om att jag blir rädd att inte kunna leva tillräckligt länge! Men jag vet inte hur jag ska bli ihågkommen, antagligen en galen pratkvarn som alltid ska anses vara rolig.... Eftersom jag anses vara lite.. Galen (:P), ag älskar att prata, och vill ofta att folk ska skratta åt mina skämt och så.... :P Men jag kommer komma ihåg er alla! Iaf dom som jag pratar med... :D Men dom flesta kommer nog anse mig vara ganska snäll ändå ^^
Snowiiiee
Snowiiiee
Veteran
Veteran

Inlägg : 1011
Poäng : 3

Join date : 09-08-18
Age : 24
Ort : Schnöiga Bojås!
Sysselsättning : Snåvi jillar Harrjy Potterj!

http://www.cellotjejen.blogspot.com

Till överst på sidan Gå ner

För gammal - Sida 3 Empty Sv: För gammal

Inlägg av Gäst sön maj 23, 2010 12:06 am

Snowiiiee skrev:Jag är lite rädd för döden, men det kanske beror på det Minna sa, om att jag blir rädd att inte kunna leva tillräckligt länge! Men jag vet inte hur jag ska bli ihågkommen, antagligen en galen pratkvarn som alltid ska anses vara rolig.... Eftersom jag anses vara lite.. Galen (:P), ag älskar att prata, och vill ofta att folk ska skratta åt mina skämt och så.... :P Men jag kommer komma ihåg er alla! Iaf dom som jag pratar med... :D Men dom flesta kommer nog anse mig vara ganska snäll ändå ^^
Du kommer bli ihågkommen som en liten tokstolle ;D
Finns ingenting att vara rädd för med döden. Säger jag, gående hand i hand XD Nej, men döden är egentligen bara en väg vidare. Som när man går genom nått köpcenter. Kläder först, sedan går man vidare till heminredningsavdelningen och sist matavdelningen eller något. Detta liv är bara en avdelning, och döden är porten till nästa kapitel. =) Allting har sin tid, och man bör egentligen inte planera alltför mycket, utan bara ta dagen som den kommer och göra det bästa av situationen. =)

Gäst
Gäst


Till överst på sidan Gå ner

För gammal - Sida 3 Empty Sv: För gammal

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 3 av 3 Föregående  1, 2, 3

Till överst på sidan


 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet